שמועה: Snapdragon 845 עשויה להגיע בתהליך ייצור 7nm

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

פלטפורמת הדגל הבאה בייצורה של ענקית השבבים האמריקאית, קוואלקום, שצפויה להיקרא בשם המותג Qualcomm Snapdragon 845, עשויה להיות מיוצרת בתהליך חדשני מסוג 7nm FinFET עליו תהא אחראית לא אחרת מאשר היצרנית הטיוואנית TSMC. כך עולה מתוך שמועה חדשה שצצה ברשת במהלך הימים האחרונים ומקורה בסין.

הייצור בתהליך זה מפותח, כאמור, על ידי TSMC, כפי שהעיד דיווח קודם בנושא שפורסם לפני כשנה, אז נמסר שהיצרנית הטיוואנית עובדת יחד עם חברת ARM על פיתוח ומימוש תהליך ייצור בגודל 7nm, שיהפוך לזמין ב-2018. על פי המידע שעולה מתוך השמועה החדשה ומצטרף לדברים אלו,  התהליך נבחן כבר כיום במסגרת ייצור נסיוני שנועד לבחון ולוודא את תקינותו ואת השבבים המיוצרים בו, זאת לפני מעבר לייצור מסחרי.

פלטפורמת Snapdragon 845 צפויה להפוך לרשמית מאוחר יותר השנה, כאשר השקתה הרשמית והגעתה מתחת למכסה המנוע של סמארטפונים שונים תתרחש בתחילת השנה הבאה. עוד מוסרת השמועה כי קוואלקום לא תהא היחידה לבצע שימוש בתהליך הייצור המתקדם, כאשר וואווי, NVIDIA ומדיה-טק מתכננות כולן לפתח שבבים המיועדים לעבור לייצור מסחרי בתהליך 7nm.

חשוב לציין כי המידע שעולה מן הדיווח אינו עומד בקו אחד מול ידיעות קודמות בנושא זה, שהעידו על כך שקוואלקום תמשיך בשיתוף הפעולה מול סמסונג ותייצר גם את ה-Snapdragon 845 במפעלי חטיבת השבבים של היצרנית הדרום קוריאנית, שם ייוצר זה בדור השני לתהליך 10nm. בשלב הנוכחי לא ברור אילו מן הדיווחים יהיה הנכון ורק הזמן יכריע בנושא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים