סיכום תערוכת MWC, אז מה היה לנו שם?

כמדי שנה צוות גאדג’טי ממריא לברצלונה על מנת לבקר בתערוכת MWC ולהביא לכם את החדשות הכי חמות ומעניינות מעולם הטכנולוגיה בצמוד לצילומי וידאו מיוחדים שמציגים בדיוק את מה שמסקרן אתכם. כעת, אחרי שנרגעו כל רוחות התערוכה וצוות האתר חזר ארצה, ניתן כבר לסכם ולהציג בפניכם את כל העניינים החשובים שהוצגו בה ואת הטרנדים החדשים שעתידים לעצב את השנה הסלולארית הבאה שלנו.

המובילות בראש

התערוכה השנה ללא ספק הייתה שייכת לשלוש יצרניות עיקריות: HTC, נוקיה וסוני שהביאו את ההצגה הכי טובה בעיר וחשפו מכשירים שהצליחו ליצור עניין רב בקרב הגולשים ברחבי העולם. הדובדבן שבקצפת הייתה HTC שגנבה את ההצגה והציגה שלושה מכשירים איכותיים ששבו את ליבנו בקלות. המכשיר הראשון ואולי המרהיב ביותר שהוצג השנה הוא HTC One X שמגיע עם מעבד מרובע ליבה ומסך Super LCD 2 בגודל 4.7 אינץ’ ברזולוציית 1280×720, לצידו הושקו גם שני מכשירים לשוק הבינוני, One S ו-One V, אך גם להם מפרט מרשים הכולל את מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.0 ואת שבב ImageChip המיוחד שמעניק שיפור משמעותי לחווית הצילום במכשיר.

כמו כן יש להוריד את הכובע גם בפני סוני שהציגה בפעם הראשונה ארסנל מכשירים חדש ללא השותפה השבדית. סוני הציגה שני מכשירים בשלים ויפהפיים, שאולי לא מציגים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר, אך קיבלו הרבה תשומת לב והתעניינות מצידנו כמכשירי ביניים מעולים. המכשיר הראשון הוא Xperia P שמציג מפרט מכובד למדי הכולל מסך 4 אינץ’ עם טכנולוגיית WhiteMagic, שבב NFC ויציאת HDMI ובנוסף לכך יצויד במצלמה בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל עם יכולת צילום באיכות של Full HD. לצידו הוכרז גם Xperia U שיגיע עם מסך בגודל 3.5 אינץ’, מעבד כפול-ליבה בתדר שעון 1GHz ומצלמת 5 מגה-פיקסל. למרבה הצער המכשירים יגיעו עם אנדרואיד 2.3, אך סוני הבטיחה ששדרוג לאנדרואיד 4.0 קרוב.

אחרונה חביבה שקיבלה לא מעט מאור הזרקורים בתערוכה הנוכחית, היא נוקיה שבשנים האחרונות עברה עליה תקופה לא פשוטה בכלל. נוקיה הציגה שני מכשירים מסדרת ה-Lumia: ה-Lumia 900 אשר מגיע עם מעבד חד-ליבה 1.4Ghz, זיכרון פנימי 512MB RAM ומסך 4.3 אינץ’ ברזולוצייה של 800X480 ומכשיר ה-Lumia 610 שמצויד במעבד בתדר שעון 800MHz, זיכרון RAM בנפח 256MB ומצלמת 5-מגה-פיקסל. גולת הכותרת של נוקיה בתערוכת MWC היא ללא ספק מכשיר ה-Nokia 808 PureView שהציג מהפכה בתחום הצילום הסלולרי הודות לחיישן 41 מגה פקסל ואף נבחר למכשיר הטוב ביותר שהוצג בתערוכת MWC, אולם למרות הכל הצליח לאכזב את הקוראים מאחר והוא יגיע עם מערכת ההפעלה סימביאן.

השחקניות החדשות

לצד החברות המוכרות שחשפו מכשירים מעניינים והציגו עיצובים חדשים, תערוכת MWC 2012 תיזכר גם בעקבות הניצנים הרבים של החברות השונות שעשו את צעדיהן הראשונים (לפחות במערב) בעולם המובייל. הראשונה שלאט לאט משיגה לה מקום של כבוד היא ענקית התקשורת Huawei שהשיקה את מכשיר ה-Ascend D Quad העצמתי ובנוסף את MediaPad 10 FHD, טאבלט חזק מבוסס 4 ליבות. כמו כן, השיקה פנסוניק את Panasonic Eluga שעמיד בפני אבק ואף יכול לשהות במשך חצי שעה מתחת למים בעומק של מטר. בנוסף יצא לנו לראות בתערוכה את המכשירים החדשים של ZTE ושל NEC שגם הן רוצות להיות מהשחקניות הדומיננטיות בשוק הסלולר. השחקנית האחרונה בסבב היצרניות הכמעט לא מוכרות היא ViewSonic שהציגה שני מכשירים חדשים במחירים יחסית נמוכים. לסיום אסור לנו לשכוח את חברת Always Innovating שאומנם לא פועלת בתחום הסלולר, אך גם היא מהווה סוג של שחקנית חדשה בתחום הטכנולוגיה שנתנה לנו הצצה נוספת בברצלונה לאחד הפיתוחים שכולנו מחכים להם בשקיקה – הדונגל המיוחד שמתחבר לכל טלוויזיה ומריץ את מערכת ההפעלה ICS.

נעלמו מאור הזרקורים

לצד החברות שפרחו וקיבלו את מלוא תשומת הלב, ישנן גם חברות שבדרך כלל אנו רגילים שמוצריהן מככבים בכותרות, אך הפעם הציגו כמה קונספטים מעניינים ולאו דווקא הצליחו לשבות את לבנו. הראשונה היא אסוס שבתערוכה האחרונה הכריזה באופן סופי על מכשיר ה-Padfone שלה, אבל חוץ מההתלהבות מהקונספט המדהים, לא התרגשנו יתר על המידה מאחר והכרנו את המוצר כבר חודשים רבים. כמו כן אסוס הציגה גם מספר רב של דגמים למשפחת הטאבלטים החדשים שלה שיצר בלבול רב וקושי לעמוד על ההבדלים בין האחד לשני. דווקא אסוס שהציגה עד עכשיו מכשיר דגל באופן תמידי מתפתה בדרכן של החברות האחרות ומציגה המון מכשירים בעלי שינויים מינוריים.

חברה נוספת שמסיבה לא מובנת לא קיבלה גם היא מספיק יחס רחב היא LG, על אף שהציגה כמה מכשירים חזקים מאוד.  אחד מכשירי הדגל של חברת LG הוא Optimus 4X HD שמגיע עם מפרט מרשים למדי הכולל מעבד טגרה 3 ומסך מסוג HD-IPS בעל רזולוצייה של HD 720P, לצידו הושק גם דור השני של מכשירי התלת-ממד של החברה, ה-LG Optimus 3D Max שמביא את בשורת התלת ממד וזאת במשקל של 148 גרם בלבד. ככל הנראה LG לא הצליחה לשקם את השם שלה בעולם הסלולר ומשתמשים רבים עדיין תופסים את תלת הממד כגימיק ותו לא.

האחרונה היא בעצם המלכה הכמעט בלתי מעורערת של תחום האנדרואיד בפלטפורמות המובייל השונות – כן, אנחנו מדברים על סמסונג. השנה לצערנו לא ראינו את סמסונג במלוא הדרה כפי שאנחנו רגילים משנים קודמות והיא הציגה מכשירים בעלי קונספט מעניין אך לא הביאה בשורה אמיתית לשוק הסלולר. המכשיר הראשון שהוכרז הוא Galaxy Beam, מעין הכלאה בין סמארטפון למקרן ובנוסף אליו השיקה הענקית הקוראנית גם את הדגם המוגדל של ה-Note, ה-Galaxy Note 10.1 – טאבלט 10.1 אינץ’ עם תמיכה בעט סטיילוס ייחודי. לבסוף הציגה סמסונג גם את מכשיר ה-Galaxy Tab 2, אך לא מצאנו סיבות מספיק טובות להתלהב ממנו. אנחנו מאמינים כי סמסונג מתכוונת להציג את התותחים הכבדים שלה באירוע נפרד משלה בו היא תקבל את מלוא תשומת הלב.

לסיכום, תערוכת המובייל השנתית בברצלונה הייתה ללא ספק מלאת הפתעות, חידושים והכרזות, וזאת לצד כמה אכזבות קטנות. זאת גם הבמה להודות לכם, הקוראים הנאמנים שלנו, שעקבתם, קראתם, הגבתם ופרגנתם בכל ימות התערוכה וגרמתם לנו לרצות להמשיך להביא לכם את הכתבות הכי מעניינות ומסקרנות ישירות אליכם. כעת אנחנו מסתכלים הלאה ויודעים שהשנה הולכת להיות מעניינות ומלאת מוצרים חדשים. המשיכו לעקוב אחרינו כדי להיות מעודכנים בכל מה שחם בעולם הטכנולוגיה.

כל-כך מחכים ל-MWC 2013!

לחצו על “אהבתי” לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים