נקסוס 7 – כמה זה עולה להם?

עם יציאתו לאוויר העולם של הטאבלט החדש של גוגל, הלא הוא ה-Nexus 7, התחילה ההמולה סביב המחיר האטרקטיבי שלו, 199 דולרים בלבד, והמשמעויות שהוא מביא איתו.

העיקרון של טאבלט זול שעלותו לצרכן היא בערך כעלות הייצור שלו, אינו חדש. ראינו זאת כבר בקינדל פייר, טאבלט מבית אמאזון שנמכר גם הוא ב-199 דולרים ואשר יוצריו הסתמכו על קניה של תכנים ברשת ומהחנות הוירטואלית במכשיר על מנת להפיק רווחים, לאחר שהודו כי המוצר שלהם נמכר בהפסד כספי. כך או אחרת, השיטה של אמאזון עבדה, לפחות נכון לאותה תקופה, והמכשיר היה שני במכירות רק לאייפד.

נראה שבגוגל ואסוס אהבו את המודל של מכירה בזול ופרסום אינטסיבי של חנות האפליקציות, ה-Google play. כמו שפרסמנו לפני כשבוע, הם החליטו לרכב על הגל ולמכור את המכשיר בערך במחיר עלות, אך עוד לא ידענו באיזה סכום מדובר.

למזלנו, TechInsights באו לעזרתנו ופירקו את המכשיר לגורמים. מניתוח החומרה של המכשיר, עולה כי מחיר הייצור של הטאבלט הוא כ-184 דולרים. כלומר, גוגל “מרוויחים” 15 דולרים על כל מכשיר שנמכר. אמנם הרווח קטן יחסית למה שנהוג בתעשייה זו, אך גוגל, בניגוד לאמאזון, אינם מפסידים כסף על הטאבלט שלהם. בשילוב עם ה-Google Play ההולך ומתרחב בקצב מסחרר, יכול מאוד להיות שאנחנו עומדים על סף מהפכה אמיתית בתחום הטאבלטים.

מה דעתכם? האם גוגל מצאו את הנוסחה המנצחת? או שהאייפד ימשיך לשלוט ביד רמה בתום הטאבלטים?

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים