דיווח: מכרז התדרים לרשת הדור הרביעי ייצא לדרך בחודש הבא

4g-lte-israel

הצעד האחרון לקראת הפעלת רשת הדור הרביעי על ידי ספקיות הסלולר בישראל יכול ויגיע בקרוב. על-פי דיווחים שמקורם בגלובס וכלכליסט מסתמן כי שר התקשורת, גלעד ארדן, מתכוון לפרסם את המכרז על תדרי 1800MHz ו-2600MHz שימשו את החברות עבור הפעלת רשת הדור הרביעי בטכנולוגיית LTE ו-LTE Advanced כבר לקראת סוף החודש הבא עם יעד לביצוע בחודש ספטמבר.

עוד בתחילת השנה הייתה זו ספקית הסלולר פרטנר שהקדימה את האחרות והכריזה על מוכנותה להפעלת רשת הדור הרביעי עד סוף השנה הנוכחית. באירוע לעיתונאים שערכה פרטנר בחודש מרץ האחרון הודיעה כי תבצע התאמות לכ-1000 מאתריה הקיימים, זאת לשם תמיכה בטכנולוגיית LTE החדשה בפריסה ארצית. מאז, הודיעו גם סלקום ופלאפון כי מצאו שותפות למאמץ התאמת האתרים שלהן לרשת הדור הרביעי וכי הן צפויות להשלים את העבודה עד תום השנה.

באשר לשתי חברות הסלולר החדשות יותר, גולן טלקום ו-HOT Mobile, טרם פרסם הממונה על ההגבלים העסקיים את החלטתו הנוגעת להסכמים לשיתוף הרשתות שנחתמו עם ספקיות הסלולר הותיקות. ההסכמים נערכו עוד בשנה שעברה כאשר בחודש נובמבר 2013 הציגו פרטנר ו-HOT Mobile הסכם ארוך טווח הנוגע לשיתוף הפעולה הנוגע לרשת הדור הרביעי ומאוחר יותר, בדצמבר 2013, חתמו סלקום, פלאפון וגולן טלקום על מסמך הבנות לקראת שיתוף פעולה דומה.

בהינתן כי יצליח משרד התקשורת להשלים את מכרז התדרים לקראת סוף השנה, יכול ונזכה לראות את תכניות הסלולר הראשונות המאפשרות חיבור לרשת הדור הרביעי בסוף 2014 או בתחילת 2015. על-פי הכרזות קודמות של ספקיות הסלולר פרטנר, סלקום ופלאפון, תתמוך הגלישה על-גבי רשת הדור הרביעי בטכנולוגיית LTE Advanced ותספק מהירויות העשויות להגיע עד כ-300 מגה-ביט לשניה בתיאוריה, כאשר פלאפון דיווחה על נתוני גלישה העומדים על 150 מגה-ביט לשניה בבדיקות פנימיות ובפרטנר הודו כי קצבי הגלישה הצפויים לאחר תחילת הפעילות יגיעו לכ-40 מגה-ביט לשניה בהורדה ולכ-30 מגה-ביט לשניה בהעלאת נתונים לרשת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים