לקראת הדור הרביעי: פרטנר והוט מובייל חתמו על הסכם שיתוף רשתות

4g-lte-israel-2-623x385

הזירה המקומית ממשיכה להתחמם: חברת פרטנר הודיעה הבוקר (ו’) על שיתוף פעולה רחב היקף עם חברת “הוט מובייל”, במסגרתו ישלבו השתיים את תשתיות הרדיו שלהן לצורך הקמת רשת אחת בפריסה ארצית גדולה הרבה יותר. בנוסף, יפעלו שתי החברות לייעול ושיפור אתרי הרשת כך שאלו יותאמו בבוא העת להפעלתה של רשת דור רביעי (LTE) בישראל. תוקפו של ההסכם – עד 2028.

הוט מובייל, שהוזנה עד כה מרשת עצמאית קטנה (יחסית) בגיבוי אתרי הרשת של “פלאפון”, תשלם לפרטנר סכום חד פעמי, ומאותו הרגע יתחלקו השתיים שווה בשווה בהוצאות הפיתוח של התשתית החדשה. לבל נתבלבל, פרטנר מדגישה כי אין מדובר בשיתוף פעולה מלא, שתי החברות ימשיכו להתקיים כחברות נפרדות ויספקו שירותים שונים בנפרד. גם השימוש של הוט מובייל בתשתית של רשת פלאפון, לא צפוי להיפסק בקרוב.

השימוש ברשת ה-LTE בעולם
השימוש ברשת ה-LTE בעולם

צעד נוסף, אבל הדרך עוד ארוכה

את המהפכה שהחל לבצע שר התקשורת לשעבר, משה כחלון, ממשיך גלעד ארדן במגמה ירוקה שמטרתה צמצום מספר האתרים והאנטנות הסלולריות תוך המשך פיתוח התשתיות. המטרה העיקרית היא שיתוף תדרים ותשתית בין החברות, כך שבעולם אוטופי, תופעל תשתית אחת שתעשה שימוש בכל התדרים ותשמש את כל לקוחות כל החברות. בצורה זו, תופחת סכנת הקרינה וחברות הסלולר יחסכו בהוצאות פיתוח.

הבשורה המשותפת של פרטנר והוט מובייל מהווה צעד אחד נוסף לקראת הפעלה של רשת דור רביעי בישראל. את הפאזל הסבוך הזה מרכיבים מספר חלקים:

  • פינוי התדרים משימוש הצבא והגדרתם מסחריים [בביצוע]
  • קיומו של מכרז תדרים על ידי משרד התקשורת [ממתין לביצוע]
  • פיתוח והקמת תשתיות מתאימות בפריסה ארצית [בביצוע]

הודעתן של שתי החברות אמנם מקדמת אותנו צעד נוסף לקראת גלישה במהירות של עד 300Mbit/s, אך הפעלתה של רשת דור רביעי מסוג LTE בישראל לא צפויה להתרחש במהלך השנתיים הקרובות. בשלב זה ממתין הסכם שיתוף הפעולה בין פרטנר והוט מובייל לאישורם של משרד התקשורת והממונה על ההגבלים העסקיים.

(מקור – פרטנר)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים