הסכם שיתוף הפעולה בין הוט ופרטנר אושר על-ידי הממונה עם תנאים להגברת התחרות בשוק הטלויזיה

4g-lte-israel-2-623x385

משרדו של הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופסור דיויד גילה, אישר את הסכם שיתוף הרשתות בין ספקית הסלולר פרטנר והוט מובייל, במסגרתו ישתפו החברות את תשתיות התקשורת שלהן לצורך תפעול רשת הדור הרביעי בפריסה ארצית. עם אישור ההסכם, שומר לעצמו הממונה על ההגבלים את הזכות לבטלו החל מיום 22 במאי 2021, זאת במידה וימצא כי הקמת השותפות, קיומה או פעולותיה עשויות לפגוע בתחרות שתשרור אז בשוק.

אישור ההסכם מגיע יותר מחצי שנה לאחר שהודיעו החברות על שיתוף הפעולה. מאז, הספיקה פרטנר להכריז על רשת הדור הרביעי ולבצע שדרוגים למערך האתרים הקיים שלה, אותם תסב לתמיכה בטכנולוגיית LTE. בפרטנר מצפים להשלים את עבודות הסבת האתרים עד תום השנה הנוכחית, כך שאישור ההסכם עם הוט יקל על החברה בהצעת הטכנולוגיה החדשה עת יחולקו התדרים לספקיות במסגרת המכרז הצפוי לצאת לדרך כבר בחודש הבא.

Netflix-Logoבמסגרת ההחלטה לאישור הסכם שיתוף הפעולה, הטיל הממונה על ההגבלים תנאים שיחולו על הוט דרכם עשויה להתאפשר תחרות גדולה יותר בשוק הטלויזיה. התנאי של דיויד גילה קובע כי הוט לא תוכל להגביל או לחסום את השימוש שיעשו לקוחותיה בשירותי האינטרנט, זאת על-פי חוק ניטרליות הרשת.

הדבר אומר כי הוט לא תוכל למנוע ממשתמשיה לעשות שימוש בשירותים או יישומים המציעים תכנים באמצעות האינטרנט כדוגמת נטפליקס ושירותי הזרמת תוכן נוספים. דרך כך יוכלו מתחרים חדשים בשוק הטלויזיה להציע את שירותי התוכן שלהם דרך האינטרנט ללא חשש כי תוגבלנה באמצעים טכניים או בקשת תעריפים גבוהים יותר ממשתמשיהם מצידה של הוט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים