אפל משיקה את Apple Pay – שירות תשלומים מאובטח דרך NFC

מלבד שלושה מוצרי חומרה חדשים, חשפה אפל באירוע ההכרזה שלה גם שירות תשלומים חדש – Apple Pay. על פי החברה, מדובר בשירות שיחולל מהפכה אמיתית בדרך בה אנו משלמים, הן בחנויות פיזיות והן בחנויות מקוונות. השירות החדש יעשה שימוש ברכיב ה-NFC שבחרה אפל לשלב בשני מכשירי האייפון החדשים שלה, iPhone 6 ו-iPhone 6 Plus.

בעת הצגת השירות החדש, ציין טים קוק ששאר החברות שניסו להקים שירות תשלומים דיגיטלי נכשלו מאחר שחשבו קודם על המודל העסקי, ורק לאחר מכן על חווית השימוש. קוק ציין כי אפל פעלה באופן שונה וחרטה על דגלה שלושה דגשים חשובים בשירות החדש שלה: פשטות, אבטחה ופרטיות.

השילוש הקדוש

פשטות לאחר רכישת אחד מדגמי האייפון החדשים, כל שעל המשתמש לעשות הוא לאשר את השימוש בכרטיס האשראי שמקושר לחשבון ה-iTunes. במקרה בו יש צורך להוסיף כרטיס חדש, ניתן לצלם אותו באמצעות המצלמה האחורית של האייפון ובכך להזין את הפרטים ללא מאמץ. לאחר מכן יש לערוך אימות דיגיטלי פשוט מול הבנק בו מנוהל החשבון, ומרגע האישור יהיה מוכן השירות לפעולה.

מלבד תהליך הרשמה פשוט, שמה אפל דגש על תהליך תשלום שיהיה פשוט גם הוא. בעת התשלום, כל שעל המשתמש לעשות הוא להניח את האצבע על חיישן ה-Touch ID ולהצמיד את האייפון למכשיר התשלומים שהוצב ליד הקופה.

אבטחה מאחר שכסף הוא תמיד נושא רגיש, פיתחה אפל מנגנון אבטחה שלם סביב נושא התשלומים אשר מתבצע דרך החיישנים השונים. תחילה, ישנו שבב ה-NFC שיאפשר את התשלום רק כשהאייפון נמצא בקרבת מכשיר התשלומים, כפועל יוצא מכך – יימנעו נסיונות תשלום מרחוק. מלבד זאת, אפל עושה שימוש בחיישן טביעות אצבע, כך שבכל תשלום יהיה על המשתמש למקם את אחת מאצבעותיו על החיישן בכדי לאמת את זהותו. לבסוף, ישנו גם רכיב חומרה חדש בשם Secure Element אשר מכיל מידע מוצפן אודות שירותי התשלום.

בכדי למקסם את תהליך האבטחה כולו, אפל הדגישה כי היא איננה שומרת את פרטי כרטיס האשראי ואף לא מוסרת אותם למוכר. במקום זאת, נוצר מספר חשבון ייחודי שנשמר ב-Secure Element, כך שבכל רכישה נעשה שימוש במספר זה בצירוף קוד סודי חד פעמי המופק לרכישה אחת בלבד. מאחר שמידע האשראי אינו מאוחסן במכשיר עצמו, במקרה של גניבה ניתן להשתמש בשירות FInd My iPhone ודרכו לבטל את אפשרות התשלומים – בלא צורך לבטל את הכרטיס.

Apple-Pay

פרטיות בעקבות המודעות הרבה שנוצרה בשנים האחרונות באשר לסוגיית הפרטיות והמגמה של החברות הגדולות לאסוף מידע אודות משתמשיה, הדגישה אפל כי היא אינה מתכוונת לאסוף את פרטי העסקאות שיבוצעו דרך השירות החדש. בכדי לחדד נקודה זו ציינה אפל כי לעולם לא תדע איזה מוצר נרכש, איפה התבצעה הרכישה או כמה עלה המוצר. מעל הכל, גם הקופאי שדרכו מתבצע התשלום לא יהיה חשוף לפרטים האישיים של המשתמש.

Here, there and everywhere

יש לציין כי שירות התשלומים החדש יהיה זמין גם דרך Apple Watch, מה שיקל על תהליך התשלום כולו. כפועל יוצא מהאפשרות לשלם באמצעות השעון החכם, גם בעלי מכשירי אייפון “ישנים” יותר יוכלו לעשות שימוש בשירות התשלומים החדש, אך יש לקחת בחשבון ששכבת אבטחה אחת תחסר במקרה זה – טביעת האצבע.

Apple-Watch-Interface-small-sideאפל חתמה על הסכמים עם מספר חברות אשראי, ביניהן ויזה, אמריקן אקספרס ומאסטר קארד. לצד שיתופי הפעולה הללו נחשף כי השירות החדש ימומש במגוון רשתות הכוללות את McDonald’s, Subway, Walmart, Disney,Walgreens, Macy’s, Sephora וחנויות אפל עצמן.

הודות לערכת הפיתוח ששיחררה אפל למפתחים, גם אפליקציות צד שלישי יוכלו לעשות שימוש בשירות התשלום החדש. הראשונות להצטרף הן Uber, Groupon ו-Panera. ככל הנראה, לאחר השקתה הרשמית של iOS 8, נזכה לראות אפליקציות נוספות שיעשו שימוש בשירות.

שירות התשלומים החדש יהיה זמין החל מחודש אוקטובר הקרוב, וזאת רק לאחר עדכון תוכנה שתשחרר אפל בשלב מאוחר יותר בשבועות הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים