גוגל ו-LG חותמות על הסכם שיתוף פטנטים ארוך טווח

בשאיפה להימנע מדיונים מתמשכים בבתי משפט, שהפכו מעמסה על יצרניות המכשירים הניידים השונות כמו גם על מפתחות תוכנה ומערכות הפעלה הקשורות לתחום המובייל, הודיעו גוגל ו-LG Electronitcs כי חתמו על הסכם לשיתוף פטנטים לתקופה של 10 שנים, בה יוכלו השתיים לשתף זו עם זו פטנטים קיימים כמו גם פטנטים חדשים שירשמו במהלך התקופה כולה.

“אנו שמחים להיכנס להסכם זה עם אחת מחברות הטכנולוגיה הגלובליות המובילות כמו LG”, ציין אלן לו, סגן מנהל מחלקת הפטנטים של גוגל, “דרך עבודה משותפת לצד הסכם דו צדדי לשימוש בפטנטים כמו זה, יכולות החברות להתמקד בפיתוח מוצרים ושירותים עבור לקוחותיהן סביב העולם”.

הצצה לאחור

ההסכם בין גוגל ו-LG מגיע לאחר לא מעט הסכמים שביצעו חברות טכנולוגיות בתחום המובייל בשנה האחרונה. סמסונג הייתה אחת מהחברות שחתמו על הסכם שיתוף פטנטים ארוך טווח עם גוגל בתחילת השנה, כאשר גם נוקיה ו-HTC בחרו לשים את המחלוקות בצד ולחתום על הסכם דומה וכך גם מיקרוסופט ו-Canon.

גוגל רכשה סל גדול למדי של פטנטים כאשר בחרה לרכוש את חברת מוטורולה מוביליטי לפני כ-3 שנים, ונכנסה להסכם ארוך טווח לשיתוף אותם פטנטים עם חברת לנובו, שרכשה מידיה את חטיבת המובייל מוקדם יותר השנה. LG הראתה צמיחה מרשימה במשלוחי סמארטפונים ברבעונים האחרונים ושומרת על מקומה בין 5 החברות המובילות בשוק עם מכירות שיא של 16.8 מיליון מכשירים ברבעון האחרון.

“ב-LG אנו מעריכים את הקשר עם גוגל והסכם (פטנטים) זה מדגיש את מחויבות שתי החברות בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשות המעשירות את חייהם של הצרכנים”, ציין J.H. Lee, סגן נשיא ב-LG המשמש כראש מחלקת הקניין הרוחני בחברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים