סיבה לדאגה: מכירות ה-iPhone 5S גוברות ומדאיגות אנליסטים

במהלך חצי השנה האחרונה שמענו לא מעט אודות ההד הגדול שיצרו ה-iPhone 6 וה-iPhone 6 Plus. הרעש הגדול היה בעקבות העליה המטאורית במכירות, שהתבטאה בגידול של 46 אחוזים ברבעון שחתם את שנת 2014 לעומת הרבעון המקביל ב-2013. למעשה, בזכות ה-iPhone 6, על כל גרסאותיו, הצליחה אפל במשימתה ולקחה מסמסונג, לפחות בינתיים, את תואר “יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם”.

אף הנתונים המעודדים, חושף אנדי פרקינס, אנליסט מחברת Societe Generale, כי מתרחשת לאחרונה מגמה מעט שונה במכירות החברה. ה-iPhone 5S, מכשיר הדגל של אפל מן השנה שעברה, מזנק במכירות ועומד על 20% מכלל מכירות הסמארטפונים של אפל ברבעון הראשון של 2015, לעומת הרבעון הראשון של השנה שעברה. את המידע מבסס האנליסט על נתונים משתי יצרניות סיניות המרכיבות את מכשירי האייפון, Pegatron ו-Hon Hai.

פרקינס ציין בדבריו כי במרבית המקרים, כאשר דגם ישן מתחיל לאבד מכמות המכירות, הוא כמעט לעולם לא מציג עליה נוספת ולכן העלה את השאלה – האם ההתרגשות מאייפון עם מסך גדול יותר פשוט חדלה מלהתקיים? מעט מוקדם להגיד, שכן לאחרונה נמסר כי אפל צפויה להציג השנה שלושה דגמי אייפון – כאשר אחד מהם יכיל מסך בגודל 4 אינץ’, שיותאם לאלו המעוניינים להמשיך ולהשתמש במסך קטן למדי.

עוד ציין האנליסט, כי הוא אינו צופה ששחרור ה-Apple Watch יגרום לעליה במכירות ה-iPhone 6 ו-iPhone 6 Plus, הנדרשים על מנת לבצע בו שימוש: “אנו לא מאמינים שה-Apple Watch יהווה שינוי משמעותי, לפחות לא ב-12 החודשים הקרובים”, הסביר פרקינס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים