דיווח: גוגל לא תגבה כל עמלה בעבור השימוש בשירות Android Pay

לפני כשבוע השיקה מחדש גוגל את שירות התשלומים של החברה, Android Pay, אך פרטים אודות העמלה שתרוויח מביצוע כל עסקה בשירות לא נחשפו. מתחרתה האימתנית אפל גובה עמלת שימוש בעבור השימוש ב-Apple Pay הנמדדת ב-0.15% משווי כל עסקה המתבצעת באמצעות כרטיס אשראי ו-0.5% מעסקה המתבצעת באמצעות כרטיס דיירקט.

וכמה גוגל גורפת בעבור העסקאות המבוצעת דרכה? ובכן, דו”ח חדש המתפרסם בוול סטריט ג’ורנל מוסר כי גוגל לא תגבה כל עמלה בעבור רכישות שיבוצעו באמצעות שירות התשלומים הדיגיטלי Android Pay.

הדבר יתאפשר, בין היתר, הודות לויזה ומאסטרקארד, חברות האשראי מהגדולות בעולם, שהחליטו לאפשר את השימוש בטכנולוגיית ה-Tokenization שלהן, המאפשרת את זיהוי כרטיס האשראי ואישור העסקה, בחינם. מלבד גוגל, ייתכן כי בעת שיגמר החוזה של אפל מול חברות האשראי, תיאלץ החברה לבחון מחדש את תמחור העמלות בעבור השימוש בשירות התשלומים הדיגיטלי.

עולם התשלומים הדיגיטליים אמנם נכנס לחיינו כבר לפני מספר שנים, אך רק כעת מציג את ניצני התפתחותו הראשונים. שירות Apple Pay צפוי להתרחב אל מחוץ לגבולות ארה”ב בקרוב, כאשר Samsung Pay יגיע במהלך הקיץ לארה”ב ולקוריאה. שירות התשלומים המעודכן מבית גוגל צפוי לנחות ב-Google Play בחודשים הקרובים. טרם ברור מתי נזכה לראות לפחות אחד משירותי התשלומים הללו מבצע את הופעת הבכורה שלו בישראל, אך סביר כי הדבר לא יתרחש בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים