הוכרז: Android Pay – שירות התשלומים הדיגיטלי מבית גוגל

במהלך כנס המפתחים השנתי שלה, Google I/O, הכריזה גוגל על מערכת ההפעלה Android M הכוללת מספר לא מבוטל של שירותים חדשים. בין הפיצ’רים והכלים אותם חשפה היא הציגה בפנינו עדכון לשירות התשלומים הדיגיטלי של החברה – Android Pay. כעת, בפוסט בבלוג האנדרואיד הרשמי, נחשפים מרבית הפרטים אודות השירות.

שירות התשלומים החדש מגיע כמענה המתבקש ל-Apple Pay – שירות התשלומים מבית אפל שהוצג בספטמבר האחרון. עם Android Pay יוכלו משתמשי אנדרואיד לשלם באמצעות הסמארטפון שלהם באלפי חנויות ואפליקציות, כאשר גם מכונות שתייה אוטומטיות יתמכו בשירות התשלומים הדיגיטלי.

על מנת לשלם בחנויות התומכות בשירות, כל שיתבקש המשתמש לעשות יהיה לפתוח את מסך הנעילה, להצמיד את מכשירו למסוף הנמצא בחנות ולאשר את הרכישה. לאחר מכן, יתבצע החיוב באופן אוטומטי והמשתמש יקבל את כל פרטי העסקה ישירות לסמארטפון. אופן השימוש בשירות זהה למדי לשירותים קודמים שהוצגו על ידי מגוון חברות ויצרניות, ביניהם נמצאים Apple Pay ו-Samsung Pay, שהוצגו קודם לכן, כך שלא מדובר בחידוש מהפכני במיוחד הנוגע לאופי השימוש.

מלבד האפשרות לשלם בחנויות ומכונות שתייה, יוכלו המשתמשים להשתמש בשירות גם לביצוע רכישות של מוצרים דרך אפליקציות. לאחר הקשה על כפתור “קנה עם Android Pay” בתוך האפליקציות התומכות, תתבצע הרכישה באופן אוטומטי באמצעות פרטי כרטיס האשראי המעודכנים בשירות התשלומים. את הוספת הכפתור הנוכחי תאפשר גוגל באמצעות פתיחת פלטפורמת Android Pay עבור מפתחים, זאת לצד תמיכה נרחבת במרבית שירותי סליקת האשראי.

אבטחת המידע של המשתמשים עמדה בראש מעייניה של גוגל ביצירת השירות, ועל כן פעלה החברה לצד מוסדות פיננסיים שונים בארה”ב על מנת להביא את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה ל-Android Pay. יתרה מכך, מאפשרת גוגל לכל אפליקציות הבנקים לבצע אינטגרציה מול Android Pay, כך שיתאפשר לכל משתמש להוסיף את כרטיסי האשראי לשירות התשלומים הדיגיטלי ישירות מן אפליקציית הבנק.

באמצעות Android Pay יוכלו משתמשי אנדרואיד לשלם בלמעלה מ-700 אלף חנויות ברחבי ארצות הברית, וביותר מ-1000 אפליקציות אנדרואיד שונות, כשבכל יום יתווספו, לדברי גוגל, עוד ועוד אפליקציות וחנויות. Android Pay תהיה זמינה להורדה מחנות ה-Google Play מאוחר יותר השנה ותתמוך בכל מכשירי האנדרואיד בגרסת Android M (הכוללים שבב NFC) ואף במכשירי אנדרואיד בגרסה 4.4 ומעלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים