הוכרזה: Samsung Exynos 8 Octa – מפלצת בת-כלאיים

Samsung Exynos 8

במטרה להתחרות ב-Snapdragon 820 האימתנית של קוואלקום, הכריזה סמסונג על ה-Exynos 8 Octa 8890 החדשה – מערכת על שבב עוצמתית שתשמש את מכשירי הדגל הבאים מבית ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית.

השבב החדש מציע מערך מתומן ליבות וייחודי למדי: ארבע ליבות עוצמתיות אותן פיתחה סמסונג בעצמה (ככל הנראה ליבת Mongoose) וארבע ליבות חסכוניות מסוג A53, אותן פיתחה חברת ARM. הליבות יוטמעו בדרך דרכה יחלקו את עומס העבודה בין הליבות בצורה חכמה לשם מיטוב הביצועים והחיסכון בחשמל, בדומה לארכיטקטורת big.LITTLE מבית ARM.

מערך הליבות ב-Exynos 8890 הוא הראשון מסוגו שמשלב ליבות מוכנות שתוכננו בידי ARM וליבות מיוחדות שפותחו בצורה עצמאית באמצעות שימוש בסט הפקודות ARMv8-A. פיתוחו של המערך המיוחד מהווה הוכחה נחרצת לכישלון הגדול שנחלה ARM עם ליבת ה-A57 העוצמתית והמתחממת שפגמה בביצועי ערכת השבבים Snapdragon 810. על מנת להימנע מתקלות נוספות, בחרה סמסונג לפתח ליבה חדשה בעצמה, עליה תהיה לה שליטה מלאה.

הדור הקודם של הערכה. נחשב כיום לטוב בשוק
הדור הקודם של הערכה. נחשב כיום לטוב בשוק

לטענת סמסונג, הליבה החדשה שפיתחה מספקת ביצועים גבוהים ב-30 אחוזים ויעילות גבוהה ב-10 אחוזים על פני ליבת ה-A57 ששולבה בשבבי ה-Exynos 7420. בניגוד לליבת ה-A57, ליבת ה-A53 הוכיחה את עצמה כיעילה וחסכונית – ולכן החליטה סמסונג להמשיך ולהשתמש בה גם בשבביה החדשים. לא ברור אילו מאמצים נדרשו על מנת לגרום לשתי הליבות לפעול בשיתוף פעולה, אך הביצועים שיציגו עשויים להיות חסרי תקדים ולעודד שילובים דומים בעתיד.

בדומה למערכת על שבב Snapdragon 820, גם ה-Exynos 8 החדשה מציעה מודם LTE מתקדם התומך בקטגוריה 12 להורדה וקטגוריה 13 להעלאה – אלו מספקות מהירות הורדה של 600 מגה-ביט לשנייה ומהירות העלאה העומדת על לא פחות מ-150 מגה-ביט לשנייה. המערכת על שבב החדשה תציע את הליבה הגרפית המתקדמת ביותר מבית ARM, העונה לשם Mali-T880.

בדומה ל-Exynos 7 Octa, המערכת על שבב החדשה תיוצר במפעלי סמסונג בתהליך ייצור בגודל 14 ננו-מטר תוך שימוש בטכנולוגיית FinFET להפחתה בצריכת החשמל. היא ככל הנראה תושק יחד עם מכשיר הדגל הבא מבית סמסונג, שסביר להניח שיענה לשם Galaxy S7.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים