לראשונה: עלות הייצור למסכי AMOLED עבור סמארטפונים נמוכה מזו של מסכי LCD

מסך גמיש לסמארטפון (מקור: Samsung Display) מסך AMOLED גמיש לסמארטפון (מקור: Samsung Display)

אף החסרונות של טכנולוגיית מסכי ה-LCD הוותיקה, זו טרם וויתרה על מקומה בשוק הסמארטפונים עבור מסכי AMOLED, בין היתר בשל עלות ייצור גבוהה יותר באופן משמעותי. עם זאת, הערכותיה של חברת המחקר IHS מעידות על כך שייתכן כי הדבר ישתנה ממש בקרוב.

על פי IHS, במהלך הרבעון הראשון של 2016 צנחה עלות הייצור של מסכי AMOLED עבור סמארטפונים באופן משמעותי, כשזו כעת עומדת 14.3 דולר, בניגוד למחיר של 14.6 דולר אותו ידרשו היצרניות לשלם עבור ייצור של פאנל מסוג LCD. יש להדגיש כי המחיר מתייחס למסך בגודל 5 אינץ’ וברזולוציית Full HD 1080P סטנדרטית.

ההבדלים בין צגי LCD, OLED ו-AMOLED (מקור: Geek Trooper)
ההבדלים בין צגי LCD, OLED ו-AMOLED (מקור: Geek Trooper)

למרות שלמראית העין נראים הבדלי המחירים בין השניים כמינימליים, יצרניות הסמארטפונים הגדולות מוכרות בכל שנה מאות מיליוני סמארטפונים, כך שהבדלים אלו עשויים להוביל לחיסכון גדול במיוחד. ברבעון האחרון של השנה שעברה היו מחירי שני סוגי הפאנלים גבוהים משמעותית, כשעמדו על 17.1 דולר עבור AMOLED ו-15.7 דולר עבור LCD.

הצצה לאחור

כאשר סוגיית המחיר כבר לא מהווה מכשול בדרכן, נמסר, עשויות יצרניות סמארטפונים רבות לבצע את המעבר משימוש בפאנלי LCD לשימוש בטכנולוגיית AMOLED החדשנית כבר בשנה הקרובה. הסיבות לירידה במחיר, מוסיפה IHS, הינן התעצמות קהל הלקוחות, קצב עבודה וייצור גבוה.

אחת מן ענקיות הטכנולוגיה שצפויות לבצע זאת בשנים הקרובות היא אפל, אשר על פי מספר דיווחים מהחודשים האחרונות, עובדת כבר בימים אלו על שילוב מסך OLED במכשירי אייפון עתידיים.

מסכי AMOLED או Super AMOLED הינם פאנלי תצוגה מסוג OLED, בהם הפיקסלים מבצעים שימוש בטכנולוגיית Active Matrix ומכאן הגיעו צמד האותיות AM ל-OLED. בהשוואה ל-LCD, טכנולוגיית AMOLED מביאה עימה יתרונות רבים, ביניהם פאנל דק וגמיש באופן משמעותי, רמת ניגודיות גבוהה ועוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים