סמסונג עוצרת את ייצור ה-Galaxy Note 7 ומפעילות הסלולר בארה”ב מפסיקות את מכירתו

Galaxy Note 7 (מקור: סמסונג) Galaxy Note 7 (מקור: סמסונג)

מסרבת להתאושש: לרגע קט עוד חשבנו והערכנו כי סמסונג עשויה להצליח להתאושש כראוי מתקלת הסוללות מהתלקחות שליוותה את מכשיר הדגל Galaxy Note 7 מימיו הראשונים על גבי מדפי החנויות, אך כעת נראה כי הדבר רחוק מלהתרחש, כאשר סמסונג משהה את ייצורו של המכשיר לאלתר ועד להודעה לחדשה. כך על פי דיווח של אתר Yonhap.

לטענת הדיווח, שמגיע ישירות ממולדת היצרנית בדרום קוריאה, סמסונג עוצרת באופן זמני את ייצורם של מכשירי ה-Galaxy Note 7. זאת, כצפוי, בעקבות דיווחים הולכים וגוברים על כך שדגמי המכשיר שהוחלפו בתהליך הריקול (Recall) ועל פניו היו תקינים, התלקחו או חוו תקלות אחרות הקשורות לבעיית הסוללה המתמשכת. בתגובה לנושא זה מסר נציג סמסונג כי בחברה מבצעים שינוי בלוח הזמנים של ייצור הנוט 7.

תגובת סמסונג הרשמית כפי שנמסרה לאתר Android Authority, בתרגום חופשי לעברית:

אנו משנים באופן זמני את לוח זמני הייצור של ה-Galaxy Note 7 על מנת לבצע צעדים נוספים על מנת לוודא את איכותו ובטיחותו.

הודעתה של סמסונג מגיעה זמן קצר לאחר שהודיעו מפעילות הסלולר הגדולות ביותר בארה”ב, הן T-Mobile, AT&T ו-Verison, כי יפסיקו באופן מיידי את מכירתו של ה-Note 7 וכן יציעו לרוכשיו את האפשרות להחליפו במכשיר אחר מבית סמסונג או לחילופין בכל סמארטפון אחר אותו הן מציעות לרכישה.

הצצה לאחור

כל המצויין מעלה מגיע לאחר שסמסונג הודיעה באופן רשמי כי היא הצליחה להתגבר על תקלת הסוללות של המכשיר וכי דגמיו החדשים וה”בטוחים”, אלו שהוחלפו במסגרת תהליך הריקול, נבדקו ע”י מומחה סוללות ליתיום שאינו מתוך החברה ונמצא כי הם תקינים לחלוטין. למעשה, מנכ”ל סמסונג בארה”ב, טים בקסטר, יצא בהצהרה מצולמת שמטרתה לזכות באמון המשתמשים מחדש, ובה הבטיח כי כל מכשירי ה-Galaxy Note 7 החדשים תקינים לחלוטין.

אין ספק כי מדובר בטרגדיה של ממש עבור סמסונג. אם באופן בהתחלתי יכולנו להגיד בלב שלם כי אף על פי שתקלת הבטיחות בסוללות המכשיר חמורה במיוחד, הצליחה החברה להתנהל עם המצב בצורה ראויה ולהציע את הפיתרון המתאים ללקוחותיה – זהו כבר ממש לא המצב.

מכשיר ה-Galaxy Note 7 לאחר שהתלקח (מקור: Android Authority)
מכשיר ה-Galaxy Note 7 לאחר שהתלקח (מקור: Android Authority)

ואילו כעת – לאחר שהיצרנית הכינה עצמה להחלפה של מיליוני מכשירים ביחידות “בטוחות” והשקיעה מאמצים רבים בניסיונות להחזרת אמון לקוחותיה – ייתכן מאוד כי גם הדגמים הבטוחים לכאורה מכילים בקירבם סכנה ממשית לאוחזים בהם. אם לאחר חקירותיה בנושא תדרש היצרנית לבצע הליך Recall מחודש ולגרום לכלל רוכשי הנוט 7 להחזיר את מכשיריהם זו פעם נוספת, עשויה הענקית להתקל במשבר אמון ומשבר תדמיתי כפול ומשולש מזה עימו נאלצה להתמודד עד עתה.

ומה דעתכם בנושא – האם תרגישו בטוחים לרכוש את דגם ה-Note 7 במקרה שזה אכן יושק בישראל בסופו של דבר או שמא תעדיפו לוותר על התענוג? 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים