נקמתה של קוואלקום: תדרוש מניעת מכירה של איפונים ואייפדים בארה”ב

שלט קוואלקום צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת אפל וחברת קוולאקום נמצאות בסכסוך כבר כמה חודשים. יש האומרים כי אפל החליטה להסלים את הדברים על רקע יחסי ספק-לקוח והובילה בכך לחקירות רבות נגד קוואלקום, ויש שיטענו שזו קוואלקום שהתנהגה בבריונות מול יצרניות הטלפונים. בכל מקרה, ידוע שקוולאקום חיפשה דרך לנקום באפל על שפגעה בה ויתכן כי עתה היא מצאה דרך יצירתית לעשות זאת.

דיווח של סוכנות רויטרס טוען שקוואלקום תפנה בקרוב לנציבות הסחר הבינלאומי של ארה”ב בבקשה לאסור על אפל לייבא דגמים מסוימים של מכשירי אייפון ואייפד שכוללים שבבים של אינטל. כן, זו לא טעות, שבבים של אינטל. קוולאקום מצאה דרך יצירתית לנקמה, לפיה הטמעת שבבי אינטל במכשירי אפל מפרה 6 פטנטים שלה. החברה אפילו לא טוענת שאינטל מפרה אותם, אלא שהדרך שבה הם מוטמעים באייפונים ובאייפדים מפרה את הפטנטים שלה.

בתי המשפט איטיים מדי

בשל כך, קוואלקום מבקשת לאסור על אפל לשווק מכשירים שכוללים את השבבים שאינם שלה ומפרים פטנטים שעוזרים למכשיר לפעול היטב מבלי לרוקן את הסוללה במהירות. היא לא ממש ציינה את השם אינטל אבל היא לא צריכה. אינטל סיפקה את השבבים המתחרים המוזכרים בבקשה החל מהאייפון 7. כמו כן, היא הגישה תביעה בבית משפט אמריקני כדי לקבל פיצויים בגין אותן הפרות קניין רוחני.

הבעיה עבור קוולאקום היא שרשות הסחר האמריקנית פועלת די לאט ובד”כ לוקח לה כ-16 חודשים להחזיר תשובה (ועדיין היא אופציה טובה יותר מדרישה לצו בית משפט, הדיון שם יכול להימשך יותר זמן כולל הערעורים). מה שאומר שלעת עתה יכולה אפל להמשיך בתוכניות האייפון הבא ללא חשש. הקרב בין השתיים ימשיך אך בנתיים אומר בכיר בקוואלקום כי “אפל ממשיכה להשתמש בטכנולוגיה שלנו אך מסרבת לשלם עבורה“.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים