חצי שנה אחרי: כמה עולים היום מכשירי הדגל בישראל?

מימין לשמאל: אייפון 7, גלקסי S8, ה-LG G6 ו-Huawei P10 מימין לשמאל: אייפון 7, גלקסי S8, ה-LG G6 ו-Huawei P10

המחצית הראשונה של 2017 הייתה לאחת מן העמוסות ביותר שידע שוק הסמארטפונים העולמי בכלל והישראלי בפרט, עם אינספור מכשירי דגל שביצעו דרכם ארצה מאז החלה השנה, חלקם, כדוגמת ה-LG G6 ו-Huawei P10, הוצגו לראשונה בחודשים הראשונים לשנה, בעוד אחרים, בהם iPhone 7, הוצגו בשלהי השנה שעברה.

צוות גאדג’טי יצא לבדוק כמה תשלמו על מכשירי הדגל שנמצאים בשוק כבר מספר חודשים יחד עם הפחתת המס במסגרת תוכנית “נטו למשפחה” של משרד האוצר, וכן האם היום זו נקודת זמן טובה לבצע את אחת מהרכישות המשמעותיות ביותר לצרכנים – רכישת סמארטפון חדש.

Samsung Galaxy S8 ו-Galaxy S8 Plus

צמד הסמארטפונים הראשונים ברשימה הם ה-Galaxy S8 ו-S8 Plus, מכשירי הדגל לסדרת גלקסי S בייצורה של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג. השניים הם האחרונים שהוכרזו באופן רשמי מתוך רשימת הסמארטפונים שבכתבה והצגתם לעולם התרחשה ב-29 במרץ, בזמן שהשקתם בישראל הייתה כחודש לאחר מכן ב-25 באפריל. במעמד השקתם, שבוצעה לאחר הורדת מס הרכישה על סמארטפונים, הציעה סמסונג את השניים במחיר מומלץ של 3,299 שקלים לדגם ה-Galaxy S8 ו-3,699 שקלים לדגם ה-Galaxy S8 Plus.

כארבעה חודשים לאחר שהשניים עלו על מדפי החנויות, לא השתנה מחירם באופן מהותי וזה עומד כיום על 3,199 שקלים ו-3,699 שקלים לדגמי הגלקסי S8 ו-S8 פלוס, בהתאמה – זאת בעת רכישתם ישירות מן היבואן הרשמי. עם זאת, ניתן למצוא את השניים דרך רשתות האלקטרוניקה השונות עם אחריות היבואן הרשמי עבור מחיר של כ-2,950 שקלים ל-Galaxy S8 וכ-3,370 שקלים ל-Galaxy S8 Plus.

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

אם תבחרו לרכוש את השניים שלא עם אחריות היבואן הרשמי אלא דרך ייבוא מקביל, תוכלו למצוא אותם במחיר זול באופן משמעותי – החל מ-2,540 שקלים לדגם ה-S8 או החל מ-2,800 שקלים לדגם ה-S8 Plus, זאת על פי נתוני אתר Zap.

אם אתם מתלבטים בדבר רכישת אחד מדגמי סדרת Galaxy S8 בעלי המסך הקמור ומפרט הדגל העוצמתי, קיראו את הסקירה המלאה של עורך אתר גאדג’טי, רונן מנדזיצקי, וצפו בפרטים המלאים בדבר מפרטם הטכני של ה-Galaxy S8 ו-Galaxy S8 Plus.

Huawei P10 ו-P10 Plus

ממשיכים את הרשימה הם צמד מכשירי הדגל לסדרת P בייצור וואוי, ה-Huawei P10 ו-P10 Plus. השניים, עימם החליטה היצרנית שלא ליישר קו בכל הנוגע לטרנד המסכים בעלי השוליים המצומצמים, הוכרזו לראשונה בסוף חודש פברואר האחרון, במסגרת תערוכת MWC 2017. את נחיתתם בישראל ביצעו השניים זמן לא רב לאחר מכן, ב-19 באפריל. השקתם הגיעה לשוק הישראלי רגע לפני הורדת המיסים, אז עמד מחירם על 2,799 ו-3,449 שקלים עבור ה-P10 וה-P10 Plus, בהתאמה.

Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei P10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בשבועות שלאחר מכן כבר הספיקה יבואנית מוצרי המובייל של החברה בישראל, אלפא טלקום מבית קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה, להוריד את המחירים בהתאם לביטול המס, כך שאלו עמדו על 2,549 לדגם ה-P10 ו-3,049 שקלים עבור ה-P10 פלוס. ואילו כיום, במעבר של ארבעה חודשים קדימה, ניתן היה לצפות כי בדומה להורדת המחירים בקרב שחקניות אחרות בשוק – גם מכשירי הדגל של וואווי יזכו להורדה במחיר המומלץ אותו מגדירה היבואנית, אך לא כך המצב, שכן גם כיום מציעה אלפא טלקום את שני המכשירים לרכישה באותו המחיר בדיוק.

עם זאת ולפני שתוותרו על רכישת המכשיר עם אחריות היבואן הרשמי, ודאי תשמחו לדעת כי רשתות המחשוב, המובייל והאלקטרוניקה השונות אינן עיוורות לירידת המחירים בענף הסמארטפונים ואת ה-Huawei P10 ו-P10 Plus ניתן למצוא כיום במחיר הנע סביב 2,300 ו-2,700 שקלים עבור הצמד, בהתאמה, ויחד עם אחריות של היבואנית הרשמית. בשוק הפתוח, דרך חנויות פרטיות ובייבוא שאינו רשמי, תוכלו לרכוש את המכשירים במחיר של החל מ-2,105 ו-2,580 שקלים עבור ה-P10 ו-P10 פלוס, בהתאמה, זאת לפי נתוני אתר Zap.

אם אתם מתלבטים בדבר רכישת אחד ממכשירי סדרת Huawei P10 בעלי עיצוב הפרימיום ומערך הצילום הכפול, קיראו את הסקירה המלאה של שלומי טורג’מן, וצפו בפרטים המלאים בדבר מפרטם הטכני של ה-Huawei P10 ו-P10 Plus.

LG G6

אחד מן הסמארטפונים הבולטים ברשימה מגיע בייצורה של אחת מענקיות הטכנולוגיה והמובייל המדוברות ביותר בעולם, היא כמובן LG. מכשיר הדגל שלה, LG G6, הוכרז רשמית במסגרת תערוכת MWC 2017, שהתרחשה בחודש פברואר האחרון בברצלונה. מעריצי החברה המאושרים בישראל זכו להיות השניים בעולם אליהם מגיע המכשיר, כאשר LG השיקה אותו יחד עם היבואנית הרשמית, רונלייט דייגטל, במסגרת מסיבת השקה שנערכה ב-22 במרץ.

LG G6 (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
LG G6 (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

במעמד ההשקה הראשונית הושק ה-G6 במחיר של 3,400 שקלים, אך עם חלוף הימים וכניסתה הרשמית של הורדת המיסים לתוקף, ביצעה היצרנית חישוב מסלול מחדש ותמחרה את מכשיר הדגל שלה במחיר תחרותי יותר שעמד על 2,799 שקלים עם 24 חודשי אחריות של היבואנית הרשמית, זאת עבור דגם הכולל 32GB אחסון פנימי בלבד.

מאז חלפו להם החודשים ו-LG, בשיתוף פעולה עם רונלייט דיגיטל, השיקה שני דגמים נוספים של המכשיר: LG G6 עם 64GB וכן את דגם ה-LG G6 Plus עם 128 גיגה-בייט אחסון פנימי, שהושק מוקדם יותר השבוע. ההשקות המרובות ורצונה של רונלייט לתמחר את מכשיריה באופן התחרותי ביותר אל מול סמסונג ומתחרותיה הנוספות, הובילו את מחירי שלושת דגמי הסדרה לרדת באופן משמעותי.

כך, ברכישה ישירה מהיבואן הרשמי תוכלו לשים ידיכם כיום על LG G6 חדש עם 24 חודשי אחריות וחבילת אביזרים נלווים במחיר מומלץ של 2,499 שקלים לדגם הסטנדרטי עם 32GB אחסון, 2,749 שקלים לדגם ה-LG G6 64GB וכן 2,899 שקלים עבור דגם הפרימיום LG G6 Plus.

עם זאת, גם כאן שלל חנויות המובייל הקפידו לבצע הורדה נוספת במחירים ודרכן ניתן יהיה להשיג את ה-LG G6 עם 32GB אחסון עבור כ-2,350 שקלים, את ה-LG G6 64GB במחיר של כ-2,649 שקלים וכן את ה-LG G6 Plus עם 128GB אחסון במחיר של 2,849 שקלים. בשוק הפתוח, בעת רכישה דרך חנויות פרטיות / יבואנים מקבילים וללא אחריות יבואן רשמי, בהתאם לנתוני Zap, תוכלו להשיג את המכשיר במחיר המתחיל מכ-2,046 שקלים לדגם הבסיסי.

אם אתם מתלבטים בדבר רכישת אחד מדגמי LG G6 בעלי עיצוב הזכוכית היוקרתי, מסך שטוח ונטול שוליים וכן מפרט מתקדם, קיראו את הסקירה המלאה של רונן מנדזיצקי, וצפו בפרטים המלאים בדבר מפרטם הטכני של ה-LG G6, G6 64GB ו-G6 Plus.

Apple iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus

בזמן שרוב מכשירי הדגל המוצגים בכתבה הוכרזו במהלך 2017, את סדרת מכשירי הדגל האחרונה בייצורה הציגה אפל לקראת סוף השנה שעברה, בחודש ספטמבר 2016, כאשר השקתה הרשמית בישראל בוצעה בתאריך ה-20 באוקטובר. במעמד ההשקה, שהתרחשה חודשים לפני ההודעה על ביטול מס רכישת הסמארטפונים, עמדו מחירי מכשירי הסדרה על 3,799 ו-4,399 שקלים לדגמי הבסיס (32GB) של ה-iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus, בהתאמה.

מכשירי הדגל של אפל, כידוע, הינם עוף מוזר בשוק הסמאטרפונים העכשווי. בזמן שמחירי מכשירי האנדרואיד השונים יורדים בכל רגע נתון נוכח תחרות מהותית בין אינספור יצרניות, קטנות כגדולות, מחירי האייפונים נותרים כמעט ללא כל שינוי לכל אורך שנת השקתם הראשונה ועד אשר תגיע השקת דור ההמשך שלהם.

אייפון 7 (צילום: גאדג'טי)
אייפון 7 (צילום: גאדג’טי)

עם זאת, 2017 הייתה לשנה מיוחדת במינה, שכן במהלך חודש אפריל הודיע שר האוצר, משה כחלון, על ביטול מס רכישת הסמארטפון. צעד זה הוביל את מחירי האייפון לצניחה מהותית, זאת כחצי שנה לאחר השקתם הרשמית. אז ועד עתה, עומד מחיר מכשירי האייפון 7 ואייפון 7 פלוס על כ-3,190 ו-3,690 שקלים, בהתאמה, ברכישה ישירה מאחד מן היבואנים הרשמיים (דרך איידיגיטל ישנו מבצע זמני שהוריד את מחיר הבסיס של אייפון 7 ל-3,039 שקלים).

מנגד ובדומה למתרחש עם שלל מכשירי הדגל המופיעים בכתבה, כאשר תפנו לרשתות המובייל והאלקטרוניקה השונות ברחבי הארץ, תוכלו למצוא את מכשירי הדגל של אפל במחיר זול אף עוד יותר – ועם אחריותו של היבואן הרשמי. כך, ניתן לרכוש את ה-iPhone 7 בדגם ה-32GB במחיר הנע סביב 2,800 שקלים, בזמן שדגם ה-iPhone 7 Plus יימכר באותן חנויות במחיר הסובב את ה-3,200 שקלים.

אם אתם מתלבטים בדבר רכישת אחד מדגמי סדרת Apple iPhone 7 בעלי עיצוב המתכת המוכר וכפתור בית קפסטיבי, קיראו את הסקירה המלאה של רונן מנדזיצקי, וצפו בפרטים המלאים בדבר מפרטם הטכני של ה-Apple iPhone 7 ו-iPhone 7 Plus.

אז האם משתלם לרכוש עכשיו מכשיר דגל?

שאלת השאלות היא, איך לא – האם זהו זמן טוב לרכוש לעצמנו מכשיר דגל חדש או שמא עלינו לחכות? ובכן, התשובה לכך מעט חלוקה. אנו נמצאים כחצי שנה לאחר חשיפתם הרשמית של מכשירי הדגל מבית שלל יצרניות מכשיר האנדרואיד השונות, כאשר בחודש הקרוב יציגו חלק ניכר מהן את מכשירי הדגל הבאים בייצורן.

ראשונות יהיו אלו סמסונג ו-LG שיחשפו את Galaxy Note 8 ו-LG V30, בהתאמה, כאשר אחריהן אנו צפויים לראות את וואווי עם סדרת Mate 10 וכן את שיאומי עם ה-Mi Note 3. השקתם של מכשירי הדגל, שתתרחש ברובה בין החודשים ספטמבר לדצמבר השנה, צפויה להוביל בסופו של יום להורדה מסויימת במחירי מכשירי הדגל הנמכרים כיום בישראל.

מימין לשמאל: גלקסי S8, וואווי P10 ו-LG G6
מימין לשמאל: גלקסי S8, וואווי P10 ו-LG G6

עם זאת, מכיוון שלא מדובר בסדרות ההמשך לאותם מכשירי דגל, הירידה במחיר תהא עדינה למדי שכן עבור כל אחת מן היצרניות מדובר בסדרות דגל שונות בעלות נקודות שיווק ומכירה שונות המוצעות במסגרת קמפיינים שיווקים נפרדים. הירידה המהותית במחירים תגיע בעת ההשקה של סדרות ההמשך – ה-LG G7, ה-Galaxy S9 וסדרת Huawei P11. אז, במהלך הרבעון הראשון והשני ל-2018, ירדו מחירי המכשירים באופן מהותי אף עוד יותר.

מי שהמתין בסבלנות למכשירים החדשים של 2017 זוכה כעת לירידה נאה במחירים אל מול מחירי ההשקה, אך ייתכן כי יקבל הפחתה נוספת אם ימתין מספר חודשים עד לצאתן של סדרות הדגל למחצית השנייה של השנה מבית יצרניות אנדרואיד השונות.

כאשר אנו מסתכלים על מכשירי האייפון, מנגד, התמונה שונה לחלוטין. סדרת iPhone 7 של אפל כמו גם כל סדרות הדגל של היצרנית מצליחות לשמור על מחיר המכירה של המכשירים כמעט סטטי לחלוטין לכל אורך שנת ההשקה של המכשיר – זאת עד להצגת הדור הבא בסדרה. ב-2017 היה הדבר שונה מהותית מכל השנים הקודמות, שכן ביטול מס הרכישה על הסמארטפונים הוביל לירידה מהותית במחיר מכשירי האייפון כפי שפירטנו מעלה.

עם זאת וחרף הירידה במחירים שהוביל ביטול המס, אנו בהחלט לא היינו ממליצים לרכוש כיום את אחד ממכשירי iPhone 7 או iPhone 7 Plus כיום, אלא להמתין בסבלנות להשקת דור האייפונים החדש – סדרות ה-iPhone 7S ו-iPhone X/8, שיובילו לירידה נוספת במחירי דור האייפונים הנוכחי ואלו שקדמו לו, בישראל ובעולם.

כך או כך, בעת שגמלה בליבכם ההחלטה לרכוש את הסמארטפון הבא שלכם – וכלל לא משנה באיזה מכשיר מדובר, נמליץ בחום שלא לבצע את הרכישה ישירות דרך היבואנית הרשמית, אלא דרך אחת מרשתות השיווק וחנויות המובייל בישראל – שם תוכלו למצוא את אותו המכשיר עם אחריות של היבואן הרשמי, במחיר נמוך משמעותית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים