רשמי: גוגל רוכשת את צוות הפיקסל מ-HTC בתמורה ל-1.1 מיליארד דולר

שבועיים בדיוק חלפו מאז שמענו לראשונה על כוונתה של חברת גוגל לרכוש את חטיבת המובייל של היצרנית הטיוואנית HTC. הלילה אישרו שתי החברות את מהות העסקה ואת סכומה: גוגל תשלם לטיוואנים סכום של 1.1 מיליארד דולר ובתמורה היא תקבל לידה את מחלקת הפיתוח של מכשירי ה-Pixel על כל עובדיה ואף רישיון לשימוש חופשי בסל הפטנטים הרחב של החברה. העסקה תושלם לטענת שתי החברות רק בתחילת 2018, לאחר שתקבל את אישור הרגולטורים בטיוואן ובארה”ב.

מבחינתה של גוגל, מדובר בעסקה קרובה למושלמת. בתמורה לסכום זעום יחסית היא תקבל צוותי פיתוח קיימים ומגובשים שכבר מכירים את תהליכי העבודה שלה, כשבנוסף, אלו לא יוגבלו בשום צורה שכן החברה רכשה מ-HTC גם רישיון המאפשר לה להשתמש באופן חופשי ובלתי מבוקר בסל פטנטים רחב. מחלקת הפיתוח של מכשירי הפיקסל תחבור לחטיבת החומרה הצעירה של גוגל אשר נמצאת תחת ניצוחו של ריק אוסטרלו, מי שהיה נשיא חטיבת מוטורולה מוביליטי אצל לנובו הסינית.

אף על פי שבין כותליה של HTC הוגדר הצוות הזה כאחראי על פיתוח מכשירי הפיקסל של גוגל, ולמרות שימשיך בעבודה זו גם במשכנו החדש בקליפורניה – אין מניעה לכך שחלק מהעובדים ינוצלו למטרות אחרות של אוסטרלו ושל חטיבת החומרה שלו. לגוגל ולחטיבת החומרה שלה יש תכניות רבות ומחלקות מגוונות, לא רק בתחום הסמארטפונים (לדוגמה: Chromebook, Chromecast ו-Pixel C).

מהצד של HTC מדובר גם כן בעסקה די משתלמת. הכסף שיגיע מגוגל, אם תאושר העסקה, מהווה 57% משווי השוק הנוכחי של החברה שעומד על 1.94 מיליארד דולר. HTC מבחינתה תמשיך בעסקיה כרגיל וללא הגבלות כלשהן מצידה של גוגל (כן, גם בפיתוח סמארטפונים), אך עם 1.1 מיליארד דולר נוספים בכיס. את החדשות הבאות משתי החברות נשמע ב-4 באוקטובר, באירוע ההשקה של סדרת מכשירי ה-Pixel 2.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים