אנדרואיד נוגט מותקנת על 20% מהמכשירים, גרסה 8.0 מפגרת מאחור

טלפון עם אנדרואיד נוגט טלפון עם אנדרואיד נוגט (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סדרת הפיקסל 2 של גוגל כבר הושקה וחלק מהמכשירים של היצרניות העושות שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד כבר החלו לדחוף את עדכון אוראו 8.0. ולמרות הכל, אנדרואיד 8.0 מציגה נתוני אימוץ מדאיגים כשלושה חודשים לאחר השקתה הרשמית.

בגוגל חיכו עם העדכון האחרון הנוגע לאימוץ הגרסאות השונות של מערכת ההפעלה כמעט עד אמצע החודש הנוכחי, כאשר הנתונים אותם מציגה החברה נדגמו מתקופה בת 7 ימים שהסתיימה ב-9 בנובמבר. עתה מפרסמת החברה כי נתח השוק של המכשירים הפעילים עליהם מותקנת אנדרואיד 8.0 עומד על 0.3% בלבד, זאת בהשוואה לנתח של 0.2% בחודש הקודם.

השחקניות הגדולות ביותר בשוק הטלפונים, בהן סמסונג, וואווי, שיאומי, Vivo, Oppo ואחרות עדיין לא החלו בהפצה נרחבת של הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה למכשירים הפופולריים ביותר שלהן, ונתח השוק של אנדרואיד 8.0 צפוי לזנק באופן משמעותי יותר כשהדבר יקרה. אולם בשלב זה נראה כי הגרסה היחידה אשר נהנית מהרחבת נוכחותה בשוק האנדרואיד היא גרסת הנוגט (7.0-7.1), אשר חוצה לראשונה את נתח השוק של 20 האחוזים.

נזכיר פעם נוספת כי קצב ההתקדמות של אנדרואיד 8.0 אינו כה שונה מזה שהראתה גרסה 7.0 רק כשנה קודם לכן, כאשר חצתה את רף ה-1% בהתקנות על מכשירים רק בחודש ינואר 2017, כ-5 חודשים לאחר ההשקה הראשונית של מערכת ההפעלה.

חלוקת התקנות גרסאות אנדרואיד, נתוני נובמבר 2017 (מקור: Google)
חלוקת התקנות גרסאות אנדרואיד, נתוני נובמבר 2017 (מקור: Google)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים