הרווח הרבעוני של פרטנר מזנק, 30 אלף מחוברים לפרטנר TV

ממשק פרטנר TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) ממשק פרטנר TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת פרטנר דיווחה הבוקר (ג’, 21.11) על תוצאות הרבעון השלישי של השנה ובהם הציגה שיפור ניכר לעומת התוצאות של השנה שעברה. בנוסף לדיווח בדבר שירותי הסלולר אשר מהווים את ליבת הפעילות וההכנסה, מעדכן מנכ”ל החברה על קצב צירוף הלקוחות לשירות הטלוויזיה החדש שלה.

ברבעון השלישי הרוויחה פרטנר 54 מיליון שקלים, קפיצה גדולה לעומת 19 מיליון שקלים רווח בלבד ברבעון המקביל ב-2016. את השיפור הניכר השיגה החברה ללא גידול בהכנסות, למעשה הכנסות פרטנר ברבעון השלישי הסתכמו ב-826 מיליון שקלים, ירידה של 3% לעומת שנה שעברה.

הירידה בהכנסות התבטאה כמעט בכל מגזרי הפעילות: ההכנסות משירותי סלולר קטנו ב-3% כתוצאה מהמשך והתחרות בשוק ושחיקת המחירים. הכנסות משירות במגזר הקווי הצטמצמו ב-12% מאותה סיבה. מכירות ציוד הסלולר ירדו ב-1% אך מכירות ציוד תקשורת בשוק הנייח עלו ב-83%. יתכן שזו תוצאה של צירוף המנויים החדשים לשירות הטלוויזיה.

אם כך איך זה קרה שעל שחיקה בהכנסות פרטנר הצליחה לזניק את הרווח ב-184%? פשוט מאוד, קיצוץ חד בהוצאות. ההוצאות התפעוליות ברבעון השלישי קוצצו ב-16% (שהם 93 מיליון שקלים) לעומת הרבעון המקביל. עיקר החיסכון בוצע כקיטון בהשקעות על תשתית הסלולר, יציאה מחוזי השכרת נקודות שירות סלולר ואחרים בהתאם לתוכנית הייעול שלה שהוכנה בתקופת משבר שיא התחרות בשוק הסלולרי.

כמו כן, בתקופה האחרונה הקטינה פרטנר את החוב הכללי שלה, מה שגרם לה לשלם 50% פחות (15 מיליון שקלים) על ריביות. הקיטון בחוב נבע מתשלום מוקדם של הלוואות שבוצעו ביוני-יולי השנה. החברה מציינת שהיה אפשר לחסוך ביותר עלויות אם לא היתה צריכה להשקיע בפעילות החדשה של שירות הטלוויזיה והקמת רשת הסיבים האופטיים.

מנויים וטלוויזיה

15 אלף מנויים הצטרפו לפרטנר בתקופת הרבעון השלישי (לעומת הרבעון השני) ונכון לסופה עומד בסיס המנויים על 2.667 מיליון.  86% מתוכם מנויים רגילים והשאר מנויי Pre-Paid. נתח השוק של פרטנר עומד על 26%, ללא שינוי לעומת שנה שעברה. ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) עלתה ב-2 שקלים ל-64 שקלים – אפשר לשייך זאת לעונתיות של חודשי הקיץ, כאשר פרטנר מציינת גידול בתשלומי מנויים עבור Roaming (חופשות בחו”ל).

בחודש שעבר הודיעה פרטנר כי יש לה 20,000 בתים מחוברים לשירות הטלווזיה החדש שלה, פרטנר TV ועוד כ-10,000 מחכים לחיבור. בדו”ח הרבעוני אומר מנכ”ל החברה כי קרוב ל-30,000 כבר מחוברים וכמה אלפים מחכים לחיבור. לדבריו רבים מהמצטרפים בוחרים בחבילת הטריפל לתקשורת.

השוואת מפרטים