אבן דרך: סלקום TV עברה לרווחיות עם 154 אלף מנויי טלוויזיה

ניר שטרן, מנכ"ל סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) ניר שטרן, מנכ”ל סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חברת סלקום השיקה את שירות הטלויזיה שלה, סלקום TV בסוף 2014 בהימור על כך שהצופה הישראלי בשל לחפש אלטרנטיבות לכבלים וללווין. היום מציינת סלקום נקודת ציון משמעותית כאשר פעילות סלקום TV רושמת רווח רבעוני ראשון.

“נכון לסוף הרבעון השלישי נמנים עם לקוחות סלקום TV כ-154,000 בתי אב, אשר מהווים למעלה מ-10% משוק הטלוויזיה  בישראל” אמר מנכ”ל סלקום, ניר שטרן. 17,000 מתכם הצטרפו ברבעון האחרון. ההצלחה בשירות הטלוויזיה תרמה לגידול בהיקף החשיבות של המגזר הנייח לעומת הנייד, כאשר גם תוספת של 17,000 מנויי אינטרנט סייעה לכך.

המגזר הנייח הכניס ברבעון השלישי 339 מיליון ש”ח, עלייה של 7.6% לעומת שנה שעברה. ההכנסות ממכירת ציוד ללקוחות השוק הנייח עלו ב- 20%. רווח ה-EBITDA (רווח לפני מיסים והחזר הלוואות) עלה ב-10% ל-66 מיליון ש”ח.

שירותי הסלולר

התוכנית של סלקום להתרכז בפיתוח יכולות במגזר הנייח נועדו כדי לקזז את השחיקה המתמשכת בפעילות הפעלת רשת הסלולר שנפגעת מהתחרות בשוק. מתברר שזה אכן המצב: ההכנסות משירותי סלולר ירדו ב-8.6% ברבעון השלישי ומכירות מכשירים ירדו ב-2.1%. עם זאת, בדומה לדו”ח של חברת פרטנר אתמול, צעדי ייעול ושיקום החברה הביאו את רווח ה-EBITDA לעלות ב-7.4%, רווח של 160 מיליון ש”ח.

סך הכל גייסה סלקום 26 אלף מנויים חדשים בסלולר ובסיס הלקוחות שלה עומד עתה על 2.805 מיליון מנויים. ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) עלתה רק במעט ל-57.8 ש”ח (57 ברבעון השני) ומשקפת את המשך הלחץ שמרגישות חברות הסלולר ממחירי השוק.

בשורה התחתונה, סיימה סלקום את הרבעון השלישי עם רווח של 32 מיליון ש”ח, ירידה קטנה לעומת הרווח ברבעון המקביל. בין הגורמים הנוספים שהשפיעו על התוצאה הסופית: מכירת אינטרנט רימון (אינטרנט כשר), עלייה בהכנסות מהסכם שיתוף הרשתות עם גולן טלקום ועלויות בגין הכנסת שיטת ביקורת חשבונאית חדשה, IFRS15.

השוואת מפרטים