רגע לפני השנה החדשה: צוות גאדג’טי מסכם את שנת 2017

סיכום שנה: בחירות צוות האתר לשנת 2017

שנת 2017 הציגה התקדמות בתחומים רבים. ראינו ירידות במחירי סמארטפונים בעקבות הורדת מיסי הקניה בארץ לצד עליה במחירי מכשירי הדגל של השחקניות המובילות, ראינו עסקאות ענק שהמשיכו לאפשר לחברות הענק להפוך לגדולות עוד יותר וגם התפתחות גדולה בתחומי הסטרימינג בישראל ובעולם. ראינו ששוק השבבים יכול לייצר עניין גדול עם השקת התחרות מחדש בין AMD ואינטל ואת ההתפתחות המהירה של עולם העוזרות הקוליות, שלא רחוק היום בו ינהלו לנו את כל הבית.

זמן קצר טרם תיכנס השנה החדשה וממש לפני שנפרסם את נבחרי השנה שלכם בסקר סיכום 2017, התגייס צוות אתר גאדג’טי על מנת לשתף אתכם בבחירות האישיות שלנו, בדברים שאהבנו במהלך השנה החולפת ובדברים שלא, ומה אנו מצפים לראות ב-2018.

אוהד צדוק, מייסד האתר

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
Samsung Galaxy S8 iPhone X
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 דיסני
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
מעבדי Ryzen Star Wars Battlefront II דיסני רוכשת את פוקס PUBG – PlayerUnknown’s Battlegrounds
סרט השנה סדרת השנה
תור: ראגנארוק אלים אמריקאים

לייק: מלא ליבות

לוגו מעבדי Ryzen מבית AMDאחרי שנים ארוכות בהן לא ראינו התקדמות משמעותית בעולם המעבדים למחשב האישי, השנה החלה תפנית – יותר ליבות ליותר אנשים. קרוב לעשור שמעבדים כפולי ליבה הפכו לסטנדרט ועד היום רוב המחשבים הניידים נמכרים עם מעבדים בעלי ליבות כפולות, בעוד סמארטפונים כבר מגיעים לעשר ליבות בארכיטקטורות שונות (יצירתיות שלא יותר מידי ראינו באלו למחשב האישי).

את הקרדיט לשינוי המגמה בתחום אני נותן ל-AMD, שהציגה את סדרת מעבדי Ryzen, המביאה מעבדים בעלי 6 ליבות במחיר שלו היה לפני כן בשוק. אז נכון שעבור רוב המשתמשים, מספר ליבות גדול יותר לא ישנה את החוויה ודווקא מהירות השעון קריטית יותר (בעיקר לגיימינג), אך העלייה בכמות המשתמשים חובבים-מקצועיים (מעצבים, עורכי וידאו, מפתחים וכו’) והגישה הקלה יותר למעבדים בעלי מספר ליבות רב משנה את תהליכי העבודה בצורה דרסטית.

דיסלייק: עדיין לא אלטרנטיבה

התלהבתי מאוד כאשר גוגל הכריזה על מערכת ההפעלה Chrome OS, אבל כנראה שאת היעוד שלה בחלומותי לא נקבל בקרוב. מערכת ההפעלה בשבילי הייתה זו שאמורה לספק חוויה טובה בגישה למוצרי גוגל המעולים במסכים הגדולים מסמארטפון. גוגל, מנגד, בחרה להשקיע דווקא במחשבים ניידים זולים, מה שלא סותר את החלומות הפרועים שלי. הבעיה היא, שאם כבר הכיוון של Chrome OS הוא מחשבים ניידים, אפליקציות אנדרואיד היו צריכות לקבל נוכחות מרכזית כבר לפני שלוש שנים.

רק השנה, עם הכרזת ה-Google Pixelbook היוקרתי, מחשב נייד במחיר העולה על 1000 דולר, גוגל מביאה את בשורת אפליקציות האנדרואיד ב-Chrome OS. המימוש רחוק מלהיות מספק והחוויה מאוד לא נעימה – מחשב Windows 10 מעוצב כראוי יספק אתכם הרבה יותר. אי אפשר להציע מוצר בעלות כזו, כאשר כל מטרתו היא חיבור לאינטרנט ופוזה של עיצוב מגניב. בינתיים אני אמשיך עם אפליקציות גוגל על גבי האייפד מיני שלי.

2018 היא…

השנה בה המונופולים חוזרים! זה כבר תהליך ארוך שהחל בדמותן של חברות הטכנולוגיה מגניבות עם מוצרים “תמימים” שנועדו רק לשפר את חיינו. כעת הוא מגיע לעולם הבידור עם דיסני שרוכשת את פוקס ומחזיקה בפרנצ’ייזים המובילים בעולם הטלוויזיה והסרטים – אבל מה זה משנה, העיקר שיש סרט בעולם מלחמת הכוכבים כל שנה!

רונן מנדזיצקי, עורך ראשי

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
Samsung Galaxy S8 Samsung Galaxy Note 8
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 דיסני
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
הנפקות ICO השקת מוצרים מאוחרת בישראל דיסני רוכשת את פוקס PUBG
סרט השנה סדרת השנה
ספיידר-מן: השיבה הביתה לגיון

לייק: שוק הסטרימינג בישראל מתרחב

נטפליקס בממשק בעברית (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

זמינות התוכן הישראלי בחו”ל הולכת וגדלה ולישראל מגיעים עוד ועוד שחקנים בינלאומיים המציעים לנו הזרמת תכנים, מוסיקה, סדרות וסרטים שמצליחים לתפוס נתחי שוק הולכים וגדלים בקרב הקהל הישראלי. השנה ראינו את יס ופרטנר נכנסות לשוק הסטרימינג לצידן של נטפליקס, אמזון, סלקום ואחרות שליוו אותנו עוד מהשנה הקודמת ושירות המוסיקה Deezer הצטרף לזה של אפל, Tidal ואחרים בשוק המקומי. מחירי הטלוויזיה יורדים (עבור מי שיבחר בכך), אבל ישנה עבודה רבה לעשות על מנת שנוכל לצפות בכל התכנים שאנו אוהבים גם ללא שימוש במספר חשבונות במקביל שיגדילו את לנו העלות החודשית.

דיסלייק: עדכונים למערכת ההפעלה אנדרואיד

השנה היא 2017 ואנחנו עדיין חיים בעידן בו עדכונים למערכת ההפעלה אנדרואיד הינם איטיים עד מאוד. שיפור נוסף צפוי להגיע בשנה הבאה, אך מבט חטוף לטבלת המעקב של גוגל לגרסאות המותקנות על מכשירים בפועל מציגה תמונה עגומה למדי לגרסאות החדשות של אנדרואיד. אנחנו אוהבים עדכונים, הם מוסיפים רבות למכשירים שלנו בהיבטים שונים ולעיתים אף עדיפים על החלפת מכשירים, ולכן זה עצוב למדי שדגמים בודדים בלבד זוכים לעדכונים מהירים, בעוד היתר ממתינים חודשים ארוכים, אם בכלל מקבלים את העדכון המיוחל.

2018 היא..

השנה בה נראה צמצום פערים בין מחירי מוצרים בישראל לאלו הזמינים בחו”ל.

שלומי טורג’מן, מתכנת ראשי

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 XL
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi Max 2 נטפליקס
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
ביטקוין השקת מוצרים מאוחרת בישראל גוגל רוכשת את חטיבת פיתוח הפיקסל של HTC PUBG
סרט השנה סדרת השנה
לוגאן – וולברין דברים מוזרים

לייק: רפורמת מס הקניה

תכנית "נטו הוזלות" (באדיבות משרד האוצר)
תכנית “נטו הוזלות” (באדיבות משרד האוצר)

בחודש אפריל האחרון הודיע שר האוצר משה כחלון, ללא כל הודעה מוקדמת, על ביטול מסי הקנייה והמכסים אותם הייתה גובה המדינה בעת רכישת סמארטפונים מחו“ל. הרפורמה, שנכנסה לתוקף זמן קצר מאד לאחר הכרזתה, הובילה להפחתה של מאות שקלים מהמחיר הסופי שנדרש הצרכן לשלם – בין אם בחר לפעול בהליך לייבוא אישי מספקים בין-לאומיים ובין אם ביצע את הרכישה מהספקים המורשים כאן בישראל. נכון, יש הטוענים כי מדובר במהלך פופוליסטי שעוד עלול להתהפך, אולם נכון לעכשיו אנחנו עדיין ”נהנים“ מתשלום המע“מ בלבד.

דיסלייק: אפל (שוב) מאכזבת

בסוף 2016 השיקה אפל מחשבי MacBook Pro חדשים. פרט לרצועת המגע הצבעונית שקיבלה את תפקיד הגימיק התורן, הביאו עימם המחשבים החדשים גם את בשורת מחברי ה-Thunderbolt 3, שהחליפו באופן גורף את כל שאר מחברי ההתממשקות – מהלך שזכה לתגובות לא אוהדות במיוחד. שמונה חודשים מאוחר יותר, באמצע 2017, היתה לאפל הזדמנות לחזור בה ולתקן את העוול הזה, אך הציפיות היו לשווא. לא ייתכן שכל רכיבי החומרה (דוגמת עכברים, זכרונות ניידים ומדפסות) שנרצה לחבר לתחנת העבודה שלנו יצריכו רכישת מתאמים או כבלים שעלותם כמחצית מזו של הרכיב עצמו. פישלתם. שוב.

2018 היא…

השנה בה יקרוס שוק המטבעות הדיגיטליים.

אורי אליאבייב

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
Samsung Galaxy S8 Samsung Galaxy Note 8
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 אפל
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
בינה מלאכותית (AI) המחירים העולים של הסמארטפונים אינטל רוכשת את מובילאיי
סרט השנה סדרת השנה
ת’ור: ראגנארוק סיפורה של שפחה

לייק: התבגרות הבינה המלאכותית

Echo Spot

בשנה החולפת היינו עדים ללא מעט חברות שרתמו את הכוח של הבינה המלאכותית לביצוע מגון רחב של משימות. אם בשנים הקודמות התחום היה יחסית “בחיתוליו”, כעת אנו עדים להתקדמות משמעותית ולפריצות דרך גם בדרך בה מיישמים את הטכנולוגיה בעולם האמיתי. מודלים שעבדו היטב במעבדה מצליחים להתגבש בצורה מעולה לכדי מוצר של ממש – כזה שיכול לשרת לקוחות בכל העולם.

דיסלייק: עליית מחירי הסמארטפונים

השנה זכינו לראות בפעם הראשונה אייפון המגיע עם תג מחיר של 1,000 דולר (999 דולר אם נרצה להיות מדויקים). ענקיות הטכנולוגיה האחרות יישרו קו והחלו להעלות את מחיריהן בהתאמה. הנקודה החשובה היא שעצם ההעלאה במחיר לא היא זו שמפריעה לי, אלא דווקא העובדה שאנחנו לא מקבלים שדרוג משמעותי שיצדיק את העלאת המחיר. הרי שאופי השדרוגים נשאר זהה לזה שהיה בשנים הקודמות: מצלמה קצת יותר טובה, מסך חד ברזולוציה גבוהה וכמובן שיפור במעבד. שדרוגים סטנדרטים לחלוטין ולא פיתוחים מרחיקי לכת שמצדיקים את תג המחיר הגבוה. נראה כי הצידוק של החברות הוא יותר חברתי או פסיכולוגי והן פשוט זיהו שאנשים יהיו מוכנים להוציא יותר על מכשירי הסמארטפון שלהם (מה שנכון).

2018 היא…

השנה בה הבינה המלאכותית תיכנס לעוד היבטים בחיינו.

אלי כהן, מדור סלולר

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
LG G6 LG V30
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 שיאומי
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
בינה מלאכותית (AI) מחירי הסמארטפונים בעליה אינטל רוכשת את מובילאיי Zelda: Breath of the wild
סרט השנה סדרת השנה
וונדר וומן דברים מוזרים

לייק: רמקולים חכמים

Echo Plus

אחד מן הטרנדים החמים ביותר בשנת 2017 היה התפתחותו המרשימה של שוק הרמקולים החכמים. מה שהתחיל כשוק נישתי ביותר בו שולטת אמזון עם סדרת Echo ללא כל עוררין, הפך במהרה לשוק מתפתח אליו מיהרו להיכנס ענקיות הטכנולוגיה אפל וגוגל, עם ה-Apple HomePod וסדרת Google Home. בשנה הבאה צפויה גם סמסונג לתת את דבריה בנושא ואליה, ניתן להעריך, יצטרפו LG, וואווי, שיאומי ויצרניות נוספות. עם זאת, מה שמונע כרגע את התפרצותו הרחבה של השוק, בין היתר, הוא התמיכה המצומצמת למדי בשירותי השליטה הקולית בשימוש בעוזרות הוירטואליות. כשבעיה זו תפתר, יוכל השוק לפרוץ את דרכו מסביב לגלובוס

דיסלייק: עליית מחירי הסמארטפונים

אף על פי שהשנה זכינו לראות את ביטול מס הרכישה על הסמארטפונים, עם ירידה זו חווינו עלייה משמעותית במחירם של מכשירי הפרימיום. אפל השיקה את אייפון 10 במחיר מרקיע שחקים שנושק ל-5,000 ש”ח וסמסונג מיקמה עצמה לצידה באותה השורה כאשר תמחרה את ה-Galaxy Note 8 ב-4,000 שקלים. מיותר לציין שאם מס הרכישה לא היה מתבטל – היו מחירי המכשירים נותרים בקו דומה, מה שמותיר במוחינו את המחשבה – מי באמת קיבל בחזרה לכיסו את הורדת המס – הצרכנים או היצרניות?

2018 היא…

השנה שתכריע מי מנצח בקרב הזיהוי הביומטרי: קוראי טביעות האצבע מתחת למסך שיגיעו למכשירי אנדרואיד או זיהוי פנים ביומטרי בתלת מימד בדומה ל-Face ID באייפון X, והשנה בה שוק הרמקולים החכמים יתרחב לשווקים מחוץ לארה”ב ואירופה.

רפאל בן ארי, מדור גיימינג

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
דיסני
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
ביטקוין Star Wars Battlefront II דיסני רוכשת את פוקס PUBG
סרט השנה סדרת השנה
מלחמת הכוכבים: אחרוני הג’דיי The Punisher

לייק: Steam Direct

SteamSteam פותחת את שעריה בפני כל מי שמפתח משחקים עם Steam Direct, ומאפשרת לכל אחד להכניס משחקים לחנות. מדובר בחנות המשחקים המקוונת הגדולה בעולם – בתור מפתח של משחק עצמאי בעצמי, המחשבה שהמשחק שלי יכול להגיע ל-Steam גם מבלי שאעמוד בראש סטודיו גדול, מעוררת בי שמחה. וזה לא רק אני – אין ספק שנראה יותר פרויקטים מעניינים של יוצרי משחקים קטנים בעקבות המהלך, ובתקווה, צמיחה מהירה יותר של תעשיית האינדי, שנמצאת כרגע במקום מצוין עם משחקים נהדרים ויצירתיים.

דיסלייק: מונטיזציה מוגזמת במשחקים

השנה חברות המשחקים הלכו רחוק מדי עם שיטות המונטיזציה, מיקרו-תשלומים ו-Loot Boxes. חברת EA ספגה נזיפה הן מהשחקנים והן מדיסני,על המודל הכלכלי הדרקוני של Star Wars Battlefront 2 (לפני ששינתה אותו). אבל EA לא לבד – חברות רבות בתעשיה ניסו להכניס מנגנונים מעולם ה-F2P למשחקי AAA במחיר מלא. אפשר להתעודד מכך שתגובת השחקנים החריפה, שהובילה גם גופים מדיניים ברחבי העולם להסתכל מקרוב על Loot Boxes, שרטטה בחול את הקו שאסור לחצותו מבחינת מונטיזציה.

2018 היא…

השנה בה נתחיל להרגיש יותר את השפעת השוק הסיני על פיתוח משחקים במערב.

יאן לנגרמן, מדור חומרה

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
Samsung Galaxy S8 Samsung Galaxy Note 8
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 AMD
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
מעבדי RYZEN רובוטריקים, האביר האחרון דיסני רוכשת את פוקס Cuphead
סרט השנה סדרת השנה
ת’ור: ראגנארוק אלים אמריקאים

לייק: טלטלה בשוק החומרה למחשבים

תחום החומרה של המחשבים עבר טלטלה גדולה השנה עם AMD, שבפעם הראשונה הצליחה להחזיר את עצמה לזירה ויותר מכך – להפוך לשותפה של אינטל במעבדים משולבים לניידים. לא רק שהתחרות גרמה לתחום להתפתח מהר השנה ויותר מכך שנה הבאה אלא גם הביא לשותפויות יוצאות דופן כמו זו של AMD ו-INTEL.

דיסלייק: דיסני רוכשת את פוקס

לוגו דיסנידיסני קנתה את פוקס, כפי שהסימפסונס חזו (כמו עוד הרבה דברים) – לצערי זאת עסקת השנה אבל גם הנפילה הגדולה של השנה מאחר שדיסני משפיעה יותר מדי על החברות והמותגים שהם קונים וזה יבוא במיוחד לביטוי בסרטים הבאים שאני מצפה להם, יש דברים שצריכים להישאר כמו שהם וזה לא משהו שדיסני יעשו.

2018 היא…

השנה בה סקיינט תצעד עוד שלב בדרך עם ההתקדמות בתחום הבינה המלאכותית.

ג’וש דוקרקר, מדור כלכלי

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
OnePlus 5 / 5T Samsung Galaxy Note 8
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 דיסני
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
הנפקות ICO מחירי הסמארטפונים בעליה אינטל רוכשת את מובילאיי PUBG
סרט השנה סדרת השנה
וונדר וומן דברים מוזרים

לייק: חשיפות על תאגידי הטכנולוגיה

הלייק שלי ל-2017 הוא אמנם שלילי אבל עם תוצאה חיובית מבחינתי (ולכן הלייק): הציבור נחשף להרבה לכלוך שיצא השנה על תאגידי הטכנולוגיה הגדולים והטייקונים שלהם: השיטות הנלוזות של אובר, סתימת הפיות  בשם הפוליטיקלי קורקט של גוגל, יישור הקו של אפל עם הצנזורה בסין, ההתגייסות הדלה של פייסבוק למלחמה בהסתה ובפייק ניוז ברשת ומחיקת פרופילים בבריונות, הנסיונות של כולם להתחמק ממס ועוד ועוד.
האינטרסים של בעלי ההון החדשים תמיד היו כאן, רק שלא שמנו לב. אולי בכל זאת יגיע יום והציבור יבין שיש מחיר גבוה מאוג לנוחות של אותם תאגידים גדולים בחיינו

דיסלייק: טירוף הביטקוין

ביטקוין
תמונה: MichaelWuensch / CC0 Pixabay

מבלי לזלזל בטכנולוגיית הבלוקצ’יין, טירוף הביטקוין עבר כל גבול. כשאתה שומע על אנשים שאין להם כל קשר לטכנולוגיה או כלכלה וקנו ביטקוין בעשרות אלפי שקלים כי “עוד כמה שנים לא יהיו בנקים”, אתה מבין שמשהו פה לא בסדר. והתעשייה מסביב למטבעות הדיגיטליים מפמפמת: הרצות של ICO ואלט-קויינס (מי אמר מק’אפי), שימוש במידע פנים מבורסות, גניבות מארנקים וירטואליים בהיקפים מפחידים, מכירות תמוהות של בכירים בעולם הקריפטוגרפי, ניצול פורקים לרווח מפוקפק, עמלות ומרווחים הזויים בכל פינה. לקורא סאטושי נקמוטו: אם בנית מתג כיבוי נסתר למיזם השאפתני שלך..זה הזמן ללחוץ עליו.

2018 היא…

השנה שתהיה מעט קשה יותר מהקודמות. מחיר הכסף יהיה פחות זול (בגלל תנאי מאקרו כלכליים), נראה שינויים חריפים יותר בשערי החליפין, יותר משברים גיאופוליטיים ובכלל שנה מעט יותר תנודתית ובלתי צפויה.

בוריס אוליאנסקי, מדור בידור ופנאי

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
 –  –
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
נטפליקס
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
 ביטקוין  השקת מוצרים מאוחרת בישראל אמזון רוכשת את הולפודס PUBG
סרט השנה סדרת השנה
 לוגאן – וולברין לגיון

לייק: נסיונות מעניינים של פוקס

השנה פוקס עשתה כמה ניסויים עם המוטאנטים, שהוכיחו את עצמם כמוצלחים – “לוגאן – וולברין” היה סרט קומיקס מעולה למבוגרים, שהראה ש”דדפול” לא היה הצלחה חד פעמית, “לגיון” הגדירה מחדש את מה מותר ואסור לעשות בסדרת גיבורי על, ו”The Gifted” פשוט עשתה סדרת אקס-מן פשוטה ממש, ממש נכון, במיוחד בהתחלה שלה. מצפה כבר בקוצר רוח ל”מוטנטים החדשים”, סרט האימה על המוטאנטים הצעירים שצפוי לצאת בתחילת השנה הבאה. “הפניקס האפל”, לעומת זאת, נראה לא מעניין בכלל, כרגיל.

מתוך "לוגאן" (תמונה באדיבות פורום פילם)
מתוך “לוגאן” (תמונה באדיבות פורום פילם)

דיסלייק: וורנר הפילה את הכדור

זה לא חדש שהיקום הקולנועי של גיבורי DC רחוק מלהיות מושלם. אבל הבעיה היא לא רק שהוא לא מושלם, השנה הוא הגיע לשפל חדש. כראיה לכך, הסרט “ליגת הצדק” נעלם כלא היה מהזכרון פחות מחודש אחרי שהוא יצא. פשוט לא מדברים עליו יותר. המכירות שלו היו זעומות ביחס לתקציב ולדרישה מסרט אנסמבל כה גדול. אחרי “באטמן נגד סופרמן” הרשתות החברתיות רחשו בויכוחים לרוב. אבל השנה? כולם פשוט ויתרו. זה מאכזב במיוחד בגלל ש”וונדר וומן” זכה לאהדה כה רבה, שרצינו  להאמין שאולי למדנו משהו חדש, אבל נראה שלא…

2018 היא…

השנה בה כולם יעצרו את הנשימה בזמן שנטפליקס תמשיך לטפס מעלה מעלה בכמות התכנים, כמו מגדל ג’נגה ענק.

אורי כרמי, מדור חומרה

כך הצביע בסקר השנתי

סמארטפון השנה סמארטפון הפרימיום של השנה
Samsung Galaxy S8 Apple iPhone X
הסמארטפון המשתלם של השנה לגמרי השנה שלה
Xiaomi Mi A1 AMD
פריצת השנה אכזבת השנה עסקת השנה משחק השנה
מעבדי Ryzen מחירי הסמארטפונים בעליה אינטל רוכשת את מובילאיי Cuphead
סרט השנה סדרת השנה
וונדר וומן דברים מוזרים

לייק: LED RGB

זו ללא הספק השנה של הלד RGB. לוחות אם, כרטיסי מסך, בפנים המארז או אפילו מחוץ למחשב – בשנת 2017 האירו הלדים, בשלל צבעים (RGB) בכל מקום. אני סבור שתאורת הלד הצבעונית, שהגיעה לנקודה גבוהה ביותר השנה, היא לחלוטין העתיד. לא רק שהיא יפה במיוחד, בדרך כלל, העושים בה שימוש נהנים מ “תאורה חינם” בה ניתן לשלוט ולהשאיר דלוקה בכל עת – זאת הודות ליעילות מוגברת של תאורה מסוג זה.

לוח האם MSI Gaming M7 ACK התומך בערכת השבבים Intel X299 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
לוח האם MSI Gaming M7 ACK התומך בערכת השבבים Intel X299 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

דיסלייק: PUBG

PUBG, הלא הוא משחק ה- PlayerUnknown’s Battlegrounds, יש שיגידו שמשחק השנה – אבל לא אני. שלא תבינו לא נכון – מדובר במשחק טוב, אפילו טוב מאוד, אך לא מספיק בכדי לקבל תארים כגון “משחק השנה”, ו-“הנמכר ביותר” בפלטפורמת Steam (כ-10 מליון ב-6 חודשים בלבד). כמובן שאין עשן בלי אש, שהצית המשחק בהיותו טוב יותר משאר המשחקים בקטגוריה שלו. אך מכאן ועד סיפור ההצלחה שלו, מדובר באפקט העדר, מן “אם אתה לא שם, אתה לא קיים” שכזה.

2018 היא…

השנה בה אנחנו הולכים להנות ממגוון גדול, זול ומעודכן יותר של מעבדים. וכמו תמיד – ככל שהתחרות נמצאת בהילוך מלא – כך הצרכן נהנה יותר

תוצאות סקר הגולשים ובחירות השנה שלכם יפורסמו ביום ראשון, ה-31 בדצמבר (הסקר נסגר בשעה 16:00 ביום 31.12)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים