CES 2018: חברת AMD מציגה מפת דרכים מעודכנת עד 2020

לוגו AMD

חברת AMD מנצלת את הבמה בכנס CES 2018 ומציגה את מפת הדרכים שלה עד לשנת 2020, אשר נותנת לנו תמונה ברורה ועדכנית יותר על המוצרים העתידיים של החברה. בעוד שכבר קיבלנו מצידה של AMD מספר מעבדים חדשים ב-CES 2018, מפות הדרכים הן עדיין כלי חשוב והכרחי על מנת לאמוד את מצב החברה והמוצרים העתידיים שלה. העדכונים החדשים מ-CES באים כתוספת למפת הדרכים האחרונה שהודלפה.

מפת דרכים AMD (מקור anandtech)
מפת דרכים AMD (מקור anandtech)

מפת הדרכים החדשה נותנת לנו תמונה טובה יותר לגבי לוחות הזמנים של AMD להשקות בשנה הקרובה:

  • מעבדי Ryzen 3 APU ניידים – 9 בינואר, 2018.
  • מעבדי Ryzen APU שולחניים – 12 בפברואר, 2018.
  • דור שני של מעבדי Ryzen שולחניים – אפריל, 2018.
  • מעבדי Ryzen APU בגרסת PRO – ברבעון השני של 2018.
  • דור שני של מעבדי Threadripper – חציון שני של 2018.
  • דור שני של מעברי Ryzen Pro שולחניים – חציון שני של 2018.

הבשורה הגדולה של מעבדי “דור 2” של AMD השנה תהיה המעבר לייצור ב-12nm לעומת הייצור הקיים ב-14nm, מה שיוביל לפי AMD לקפיצה של 10% ויותר בביצועים.

מפת דרכים מעבדים AMD (מקור anandtech)
מפת דרכים מעבדים AMD (מקור anandtech)

בארכיטקטורת המעבדים אנו זוכים לראות כי מעבדי +ZEN שיגיעו באפריל נמצאים כבר היום בתהליך בדיקה סופית, אך בשורה חשובה יותר היא העובדה ש-AMD הכריזה כי העיצוב של ליבת ZEN 2 הושלם – הליבה לא רק תשדרג את הארכיטקטורה של ה-ZEN אלא גם תשדרג את טכנולוגיית הייצור ל-7nm.

לבסוף, AMD מצביעה על כך שהפיתוח של ליבות ה-ZEN 3 שיגיעו בייצור של +7nm עומד בלוח הזמנים של החברה עם השקה לקראת שנת 2020.

מפת דרכים ליבות גרפיות AMD (מקור anandtech)
מפת דרכים ליבות גרפיות AMD (מקור anandtech)

בזירת המעבדים הגרפיים של AMD אנו מקבלים 2 עדכונים על כרטיסי ה-Vega של החברה. AMD מתכננת ליצור כרטיס Vega לניידים שיחליף את כרטיסי Polaris הקיימים היום וחושפת כי נזכה לראות כרטיסי Vega חדשים בייצור משופר של 7nm, כשהמוצר הראשון יהיה כרטיס Radeon Instinct המיועד ללמידה עמוקה והינו המקביל של AMD לכרטיסי ה-Tesla של נווידיה.

מפת דרכים ליבות גרפיות AMD (מקור anandtech)
מפת דרכים ליבות גרפיות AMD (מקור anandtech)

חיסרון אחד הורגש בתחום הגרפי של AMD והוא אי ההכרזה על כרטיסי מסך לשוק הביניים שיתבססו על ליבת Vega, כשהמצב של היום הינו כי רק ה-Vega 64 ו-Vega 56 זמינים לשוק הגבוה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים