כל מה שידוע לנו על ה-Galaxy S9 ו-S9 Plus: עיצוב, מפרט, זמינות ומחיר

שבב Exynos 9810 (תמונה: סמסונג) תמונה: Samsung

סדרת מכשירי הדגל הבאה של חברת סמסונג אלקטרוניקס תיחשף באופן רשמי במסגרת אירוע Unpacked 2018 שייערך ביום ראשון, ה-25.2, בשעות הערב, זאת יממה לפני פתיחתה הרשמית של תערוכת המובייל MWC 2018 בברצלונה. סדרת הסמארטפונים החדשה תגיע עם שני דגמים, ה-Galaxy S9, שיהווה לדגם הכניסה וה-Galaxy S9 Plus, שיציע מסך גדול יותר ויתרונות גדולים בצד המצלמה על פני דור המכשירים הקודם.

טרם יגיע אירוע החשיפה, הספקנו ללמוד לא מעט מהדלפות שמצאו דרכו אלינו ממגוון רחב של מקורות. אספנו את כל הפרטים הידועים לנו על זוג מכשירי הדגל וכאן תוכלו למצוא את כל המידע שידוע לנו על זוג מכשירי הגלקסי S9 עד כה בצד העיצוב, המפרט הטכני, מועדי ההשקה והמחירים.

עיצוב

בשנה שעברה הציגה סמסונג לראשונה את תצוגת ה-Infinity Display בעלת שולי המסך המצומצמים עם סדרת ה-Galaxy S8, זו צפויה להגיע השנה גם לדגמי סדרת ה-Galaxy S9, כאשר הפעם עשויה החברה לצמצם את השוליים עוד יותר.

עיצובה הכללי של סדרת מכשירי הדגל החדשה לא צפוי להיות שונה מאוד ממה שהכרנו במכשיריה של סמסונג מהשנה האחרונה, אם כי נזכה לראות גיוון בצבעים, כאשר צבע חדש, סגול-לילך, צפוי להופיע לראשונה עם סדרת הגלקסי S9 ולצידו הצבעים כחול ושחור וכן צבע אפור-טיטניום.

Galaxy S9 Plus (הדלפה: Evan Blass)
Galaxy S9 Plus (הדלפה: Evan Blass)

תצוגת ה-Edge תמשיך ולהופיע גם בדגמי הסמארטפון החדשים של סמסונג, אם כי מספר דיווחים העידו על כך כי בחברה יציגו עיצוב שטוח יותר שיהיה נוח לאחיזה, בדומה למה שעשתה החברה עם סדרת ה-Galaxy Note 8.

כפתור הבית ימשיך לקבל ייצוג מתחת לתצוגה ויאפשר הדמיה של לחיצה באמצעות מנגנון רטט ואפשרות ללחיצה עמוקה, כאשר שני הכפתורים האחרים, כפתור “חזרה” וכפתור להפעלת חלון ריבוי המשימות ימשיכו להיות בעלי ייצוג וירטואלי בלבד. כפתור להפעלת העוזרת הקולית “ביקסבי” (Bixby) ימשיך אף הוא להופיע על גבי מסגרת המכשיר, זאת לצד כפתורים לוויסות השמע וכפתור להדלקה וכיבוי.

בגב זוג המכשירים בסדרת Galaxy S9 נראה שינוי במיקומו של החיישן הביומטרי לקריאת טביעות האצבע, זה יופיע כעת מתחת למערך הצילום הראשי בשני המכשירים ולא לצידו. סמסונג הציגה לאחרונה מיקום דומה לחיישן טביעות האצבע בדגמי ה-Galaxy A8.

קורא טביעות אצבע ב-Samsung Galaxy A8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
קורא טביעות אצבע ב-Samsung Galaxy A8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שינוי משמעותי יגיע בדגם ה-Galaxy S9 Plus, זה ישלב זוג מצלמות כחלק ממערך צילום כפול בגב המכשיר אשר יהיה דומה במהותו לזה ששולב בסדרת ה-Galaxy Note 8 בשנה שעברה ויציע אפשרות לביצוע זום דרך עדשת טלפוטו.

מפרט טכני

מסכי ה-Infinity Display יופיעו זו פעם נוספת בסדרת מכשירי הדגל של סמסונג, כאשר אלו צפויים לשמור על הגודל שהציגה החברה עבור זוג הסמארטפונים גם השנה. דגם ה-Galaxy S9 יגיע עם תצוגת Super AMOLED בגודל 5.8 אינץ’ עם רזולוציית תצוגה מירבית של +Quad HD בפריסה של 1440×2960 פיקסלים, אם כי רזולוציית התצוגה כברירת מחדל תוגדר כ-Full HD Plus כפי שהיה בדגמים קודמים בסדרה. דגם ה-Galaxy S9 יגיע עם תצוגה בעלי מאפיינים זהים, אם כי בגודל של 6.2 אינץ’.

בעוד לא צץ כל מידע שיעיד על כך עד כה, ובעוד אנו לא מצפים כי הדבר יקרה, פלטפורמת העיבוד החדשה של סמסונג Exynos 9810 וכן פלטפורמת ה-Snapdragon 845 של קוואלקום, שתיהן ישולבו במכשירי הדגל הבאים של סמסונג, תומכות בתצוגות UHD 4K, כך שהחברה עשויה להפתיע אותנו גם עם רזולוציית תצוגה גבוהה עוד יותר השנה.

השינוי העיקרי בין זוג המכשירים, פרט לגודל התצוגה, יגיע בצד מערך הצילום הראשי. דגם הגלקסי S9 ישלב מצלמה בודדת ואילו דגם הגלקסי S9 פלוס ישלב זוג מצלמות, אחת מהן תהיה בעלת עדשת טלפוטו שתאפשר ביצוע זום וכן תמיכה טובה יותר באפקט הבוקה (Bokeh) המשמש להפרדת מושא הצילום מהסביבה והדגשתו בעת תפיסת תמונות פורטרט.

זוג מצלמות בסמארטפון
תמונה: Samsung

עדכון נוסף שצפוי להגיע למצלמות מכשירי ה-Galaxy S9 וה-Galaxy S9 Plus הינו שילוב אלגוריתמים ללמידה עמוקה. על פי סמסונג, שבב העיבוד שישולב במכשיר, Exynos 9810, מציג יכולות למידה עמוקה שיאפשרו זיהוי של עצמים ופנים לשם ביצוע קטלוג טוב יותר באלבום התמונות וכן אפשרות לחישת עומק טובה יותר לשם ביצוע זיהוי פנים בתלת מימד. אך זה לא הכל, סמסונג כבר רמזה כי אפשרויות נוספות, בהן מימוש להנפשת הודעות בסנגנון ה-Animoji של אפל, תגיע אף היא לסמארטפונים החדשים.

בצד צילום הוידאו תומכת פלטפורמת העיבוד החדשה של סמסונג בצילום ברזולוציית 4K UHD בעד 120 פריימים בשנייה. משמעות הדבר היא צילום בהילוך איטי ברזולוציה גבוהה, אך מעבר לכך, עשויה החברה להציג צילום בהילוך איטי עוד יותר ברזולוציות נמוכות יותר, ככל הנראה עד 960 פריימים בשנייה באיכות 720P. סמסונג רמזה לדבר במספר סרטוני טיזר שפירסמה לאחרונה.

המצלמה הראשית בזוג הסמארטפונים תציע יכולות צילום טובות יותר בתנאי תאורה קשים בעזרת שילוב חיישן 12 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם שיוכל לברור בין f/1.5 ו-f/2.4. דגם ה-Galaxy S9 Plus יציע חיישן צילום נוסף בגבו עם מפתח צמצם f/2.4, כאשר בחלקם הקדמי של שני המכשירים נמצא מצלמת סלפי בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל עם מפתח צמצם f/1.7.

כל אחת מפלטפורמות העיבוד שישולבו בדגמי הגלקסי S9 מיוצרת בתהליך ה-10nm מהדור השני של סמסונג, כאשר מכשירים שיגיעו לישראל ישלבו את פלטפורמת ה-Exynos 9810 הכוללת 4 ליבות Mongoose 3 בתדר מירבי של 2.9Ghz ו-4 ליבות Cortex-A55 בתדר 1.9Ghz ואת המאיץ הגרפי Mali-G72 הכולל 18 ליבות עיבוד גרפיות. בצד זיכרון הפעולה (RAM) צפויה החברה להציע 4 או 6 גיגה-בייט מסוג LPDDR4x יחד עם רכיב אחסון מסוג UFS 2.1 בנפח מינימלי של 64 גיגה-בייט עם אפשרות הרחבה.

קיבולת הסוללה בזוג המכשירי צפויה להישאר דומה לזו שהוצגה בדור הקודם, כך שנראה סוללת 3,000mAh במכשיר ה-Galaxy S9 וסוללת 3,500mAh במכשיר ה-Galaxy S9 Plus, כאשר בשני הדגמים נזכה לתמיכה בטעינה מהירה דרך מחבר USB Type-C וכן טעינה מהירה אלחוטית.

בשני דגמי ה-Galaxy S9 צפויים להופיע זוג רמקולים שיפותחו בעזרתה של חברת AKG ויעבדו יחדיו בסטריאו, כאשר מערכת ההפעלה שתגיע באופן מובנה עם דגמי הגלקסי S9 תהיה אנדרואיד 8.0 אוראו יחד עם ממשק המשתמש Samsung Experience 9.

אביזרים

בשנה שעברה הציגה סמסונג לראשונה את מעמד ה-DeX Station ששימש לחיבור דגמי סדרת ה-Galaxy S8 למסך חיצוני לשם הצגת תצוגה מותאמת של מחשב באמצעות הסמארטפון בלבד. יחד עם דגמי ה-Galaxy S9 צפויה סמסונג להציג דגם חדש של ה-DeX שיענה לשם Samsung DeX Pad ויקבל עיצוב חדש הכולל מערכת קירור לסמארטפון המחובר אליו.

ה-DeX Pad צפוי להגיע יחד עם חיבור USB לצורך הפעלת תחנת העגינה, 2 שקעי USB A בגודל מלא ושקע HDMI לחיבור עבור מסך.

זמינות ומחירים

בסמסונג לא צפויים לחכות זמן רב לאחר ההכרזה על מכשירי סדרת הגלקסי S9 טרם יחלו השניים בסבב השקה עולמי. ההשקה הראשונה צפויה להתחיל כבר באמצע חודש מרץ בשוק המקומי של סמסונג בקוריאה וכן בארה”ב, כאשר עד סוף חודש מרץ אנו צפויים לראות את המכשיר במדינות רבות נוספות, בהן גם בישראל. בשלב זה לא הכריזה סמסונג על תאריכי השקה באף אחד מהשווקים בעולם באופן רשמי.

מחירי סדרת ה-Galaxy S9 אף הם לא נחשפו באופן רשמי, אך מתוך הדלפה בנושא למדנו כי אלו עשויים להיות גבוהים מהמחירים שהוצגו עבור סדרת ה-Galaxy S8 בשנה שעברה. מחירו של ה-Galaxy S9 באנגליה עשוי לעמוד על 789 לירות שטרלינג (כ-3,900 שקלים), 841 אירו (כ-3,625 שקלים) בשאר אירופה ועל כ-850 דולר (3,000 שקלים) בארה”ב. שער הדולר עלה לאחרונה אל מול מטבעות אחרים, כך שסמסונג עשויה להציג שינויים בתמחור בשווקים שונים בעקבות זאת.

עליה במחירו של ה-Galaxy S9 אל מול דגם ה-Galaxy S8 בשנה שעברה תגרור עימה עליה גם במחירו של דגם ה-Galaxy S9 Plus, כך שזה צפוי להגיע לכ-950 דולר (3,365 שקלים) בארה”ב. הדלפה נוספת ציינה מחיר של 997 אירו לדגם זה באירופה. נזכיר כי מחירים אלו בגדר שמועה בלבד בשלב זה – סמסונג תפרסם את מחירי סדרת ה-S9 באופן רשמי בסמוך לאירוע ההכרזה על זוג המכשירים.

לסיום, ובמידה שתבחרו לרכוש את אחד מהמכשירים בסדרה החדשה, זהו רינגטון Over The Horizon החדש של סמסונג לשנת 2018 אותו מציגה החברה בשיתוף המלחין האיסלנדי פיטר ג’ונסון (Petur Jonsson):


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים