-פרסומת-

ההפסקה נגמרה: Valve ממשיכה לפתח משחקים, רוצה להיות כמו נינטנדו

| יום שני, 12 במרץ 2018, 20:20 | משחקים

באירוע שנערך במשרדי Valve בוושינגטון, ארה”ב, דיבר מנכ”ל החברה גייב נוואל (Gabe Newell) על מטרותיה של החברה לעתיד הקרוב, מדוע לא שחררה משחקים בשנים האחרונות, וכיצד הדבר עומד להשתנות. “הידד! Valve הולכת להתחיל להשיק שוב משחקים”, אמר נוואל.

בשנים האחרונות, נראה ש-Valve התמקדה בעיקר בחומרה (בשיתוף עם HTC ומשקפי המציאות המדומה Vive), ובתחזוקת שירותי Steam והמשחקים הקיימים של החברה. נוואל טוען כי זו תגובה של Valve לשינויים בשוק, וניסיון להבטיח כי תעשיית משחקי המחשב לא תהפוך לגן סגור כמו שמפעילה אפל בכל הקשור לאפליקציות.

לפי נוואל, מיקרוסופט שאבה השראה מהאקו-סיסטם של אפל, וה-iPhone, והחליטה שגם Windows צריכה ללכת בכיוון דומה. ייתכן שניתן לראות את החזון הזה בחנות Windows, אולם זו לא הצליחה להמריא עד כה. מצד שני, אומר נוואל, מארק צוקרברג (פייסבוק) ניסה ליצור מערכת דומה בזירת הסמארטפונים, ולאחר שנכשל החליט להשתלט על תחום המציאות המדומה, וליצור שם אקו-סיסטם סגור עם שולי רווח גבוהים, כמו אפל.

“זה מאוד הדאיג אותנו, היות ואנחנו חושבים שהכוח של המחשב האישי טמון בפתיחות שלו. אז התחלנו לבצע מהלכים כדי להתנגד לכיוון הזה”, אמר נוואל. בכך ניתן להבין את הרקע להחלטה להתמקד בפרויקטים כמו SteamVR וה-Vive. כיום, ל-Valve יש מהנדסי חשמל משלה, מומחי רובוטיקה, ואפילו את היכולת לעצב שבבים משלה.

חוזרים למשחק

אחרי ההפסקה הזאת, אותה נוואל מגדיר כ”השקעה בעתיד”, Valve חוזרת לפתח משחקים. המשחק הראשון שתשיק, Artifact, הוא מעין משחק קלפים ברוח DOTA. לפי עיתונאים אשר ניסו את המשחק, Artifact מרגיש כמו לשחק שלושה משחקי Hearthstone במקביל, שכל אחד מהם יכול להשפיע על האחרים. נראה כי זו גרסה מורכבת יותר של משחקי הקלפים שראינו בשנים האחרונות, ו-Valve הכריזה כבר שהמטרה שלה ב-Artifact היא להתרחק ככל הניתן ממודל Pay To Win.

עם זאת, בעוד ש-Artifact נשמע מעניין לחובבי משחקי הקלפים, ה”ג’וקר” של Valve עדיין לא נחשף. החברה אישרה כבר שהיא עובדת על משחק לשחקן יחיד באורך מלא (אולי ברוח המשחקים שהיתה פעם יוצרת), כמו גם על שלושה משחקי מציאות מדומה. אולם הרמז המעניין ביותר מתקשר דווקא ליכולת של Valve להשתמש ביכולות החדשות שלה בתחום החומרה. על כך אמר נוואל: “אנחנו לא הולכים לדבר על זה היום. אבל ה’דבר הגדול’, החץ החדש שבאמתחתנו, באמת, הוא היכולת שלנו לפתח חומרה ותוכנה בו זמנית.”

נוואל מספר כי נינטנדו היא מקור השראה משמעותי עבור החברה. “תמיד היינו קצת קנאים לנינטנדו. כאשר מיאמוטו יושב וחושב על הגרסה הבאה של מריו, או זלדה, הוא מדמיין איך ייראה בקר השליטה, איזה יכולות גרפיות ואחרות יעמדו לרשותו. הוא יכול להציג יכולות חדשות כמו בקר תנועה, כי הוא שולט בשני האספקטים הללו [חומרה ותוכנה יחדיו]. הוא יכול לנצל את החומרה בדרך הטובה ביותר. אז זה משהו שתראו אותנו מנצלים בסופו של דבר.”

מקורות
PC Gamer
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
רפאל בן-ארי
כתב ומפיק תכני גיימינג יותר מעשור, בעל היכרות עמוקה עם ההיסטוריה של תעשיית המשחקים. בזמנו הפנוי (הנדיר) יוצר מודים ומקדם יוזמות נוספות בתחום הגיימינג בישראל. מעדיף לשחק עם עכבר ומקלדת ויש לו את דיוק ניוקם בחיוג מהיר בנייד.
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות