סמסונג רושמת פטנט נוסף לזיהוי טביעות אצבע מתחת למסך

שלט סמסונג (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

בסוף השנה הקודמת רשמה ענקית הטכנולוגיה מקוריאה פטנט לזיהוי טביעות אצבע מתחת למסך הרגיש לעוצמת הלחיצה וכעת רושמת החברה רעיון נוסף לסריקת טביעות האצבע. את 2018 אפשר לאפיין בלא מעט טרנדים, החל מצמצום השוליים להשארת חריץ בחלקו העליון של המסך וקונספטים לטעינה סופר מהירה ועד לסורקי טביעות אצבע מתחת למסך. אך על פי מה שנראה כרגע, הטרנד המוזכר אחרון הוא הנחשק ביותר בקרב התעשייה כאשר Vivo כבר הכריזה על מכשיר עם סורק שכזה וכך גם חברת Huawei.

כעת, ענקית הטכנולוגיה מקוריאה מנסה שוב להיכנס לזירה עם רישום פטנט לסורק טביעות אצבע מתחת למסך. הפטנט המוצג מבית סמסונג משלב חיישן קטן יותר מאצבע של בן אדם ממוצע, כך שהוא אינו יכול לסרוק את האצבע בנגיעה אחת, אלא מבקש מכם להחליק עם האצבע לכיוון מסוים כדי לקרוא את האצבע כולה. עקב כך, ניתן לשער כי הפטנט המוצג לא ישולב בסדרת הדגל של החברה אלא מיועד להביא את הסורק החדשני גם לשוק הביניים כדי לחסוך בעלויות.

בסמסונג כבר הקדימו לשלב דבר דומה בחיישן טביעות האצבע של סדרת מכשירי הדגל הנוכחית, ה-Galaxy S9. עם מכשירים אלו שינתה סמסונג את הגישה של סריקת טביעות האצבע לצורך זיהוי ביומטרי, כך שכל שנדרש לשם ביצוע הסריקה הינו מעבר של האצבע על גבי החיישן. עם זאת, לשם פתיחת הנעילה באמצעות טביעות אצבע, עדיין משתמשת החברה בשיטה הוותיקה של נגיעה בחיישן.

הפטנט הנוכחי מגיע לאחר שהחברה בחרה שלא לשלב במכשיריה הקודמים את הסורק החדשני ונראה כי נכון לרגעים אלו הסורק אינו צפוי להופיע גם במכשיר הדגל הבא של החברה, הוא ה-Galaxy Note 9.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים