וואווי נערכת לגרוע מכל: מפתחת מערכת הפעלה עצמאית לסמארטפונים

בשבוע שעבר דווח בכלי התקשורת בארה”ב כי חברת Huawei הסינית נמצאת בליבה של חקירה בחשד לקיום קשרים עסקיים בלתי חוקיים עם איראן. הפרסומים גרמו לבהלה בקרב משקיעים ושותפים של החברה בארה”ב ובאירופה, שהחלו למכור את המניות שלהם ואף לבטל עסקאות סחר עתידיות שכבר נחתמו עמה – וזאת על אף שיכולות לעבור כמה שנים עד שיינקטו צעדים כנגד החברה, אם אכן תימצא אשמה. בסין, לעומת זאת, מדווחים כי וואווי נערכת בכל מקרה ליום שאחרי.

על פי דיווחו של עיתון South China Morning, חברת וואווי נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד של תהליך לפיתוח מערכת הפעלה עצמאית אשר תהווה תחליף לאנדרואיד. למעשה, צוותי הפיתוח של וואווי החלו בעבודתם על מערכת ההפעלה העצמאית כבר ב-2012, מיד לאחר שהביע הקונגרס האמריקני את מורת רוחו על קצב צמיחתן המסחרר של החברות הסיניות Huawei ו-ZTE. כעת, כך מדווח העיתון, החברה תנסה להאיץ את התהליך נוכח הלחץ הגובר מכיוונה של ארצות הברית.

פנייתה של וואווי לפיתוח מערכת הפעלה עצמאית אינה מפתיעה כל-כך. אם החברה תימצא אשמה (גם אם באופן חלקי) בסחר בלתי חוקי עם איראן, רשויות החוק בארה”ב יכולות לאסור על חברות אמריקאיות לקיים עמה קשרים עסקיים – וזה כולל גם את גוגל, שמוכרת לוואווי רישיונות שימוש והפצה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. הגבלה דומה חלה כעת גם על חברת ZTE, שנענשה על הפרת הסכם פשרה שנחתם עמה ולא יכולה להשתמש בשבבים מתוצרת אמריקאית.

למערכת ההפעלה הזו ש-Huawei מפתחת, אגב, תהא גם גרסה המותאמת למסכים גדולים, שכן החברה מחזיקה באמתחתה גם קטלוג של טאבלטים ומחשבים. איסור סחר עם חברות אמריקאיות, למרבה הצער, יוביל גם לניתוק הקשר עם מיקרוסופט – מפתחת מערכת ההפעלה Windows. אפוקליפטי והרסני ככל שיהיה – וואווי ממש לא רוצה להגיע לשם, ומבחינתה היא משדרת עסקים כרגיל ומוסרת בתגובה לדברים שלחברה אין תכניות להשקת מערכת הפעלה עצמאית בעתיד הנראה לעין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים