אינטל מתמודדת עם בעיות בייצור שבבי 10nm ו-AMD מתקדמת בייצור ב-7nm

אינטל מול AMD

שתי ענקיות השבבים הגדולות אינטל (intel) ו-AMD עובדות על שיפור טכנולוגיות הייצור למעבדי הדור הבא של החברות, אבל בזמן שאינטל מתמודדת עם בעיות במעבר לייצור מעבדים בתהליך ייצור בגודל 10nm המתחרה הגדולה AMD מתקדמת הלאה עם ייצור מוצלח ב-7nm עם מעבדים שצפויים להיות זמינים כבר ב-2019.

אינטל

חברת אינטל ממשיכה להתעכב במעבר לייצור מעבדים בתהליך ייצור של 10nm עקב בעיות בייצור סדיר. בעוד שהחברה מצליחה לייצר מעבדי 10nm בכמות מוגבלת ומציגה אותם דרך הדלפות, כמו מחשב ה-NUC מדגם Crimson Canyon, הרי שבכל הנוגע להתקדמות בנושא ה-10nm החברה עדיין נמצאת באותו המצב והעיכובים דומים לאלו שראינו בתחילת 2017.

בדף מצגת רבעונית שחברת אינטל שחררה היא מציגה את העובדה שהיא עדיין מייצרת מעבדים בטכנולוגיית ה-14nm כשבניגוד אליה AMD עברה כבר לייצור משופר של 12nm. אינטל צופה כי הייצור של מעבדי 10nm יתקיים השנה בכמות קטנה ויוכל להגיע לכמויות גדולות יותר רק ב-2019.

שקופית דחיית ייצור 10nm (מקור guru3d)
שקופית דחיית ייצור 10nm (מקור guru3d)

AMD

בעוד שאינטל מתמודדת עם בעיות בייצור שבבי בתהליך ייצור של 10nm, חברת AMD לוקחת את ההובלה היישר אל ייצור ב-7nm. בעוד שידוע מהדלפות כי AMD מייצרת כבר גרסאות ניסיוניות של כרטיסי מסך Vega ב-7nm, מנכ”לית AMD ליסה סו (Lisa Su) מסרה בעדכון רבעוני של AMD כי החברה צופה לייצר דוגמאות למעבדי שרתים בטכנולוגיית 7nm השנה.

AMD צופה כי היא תעבור לייצור מעבדים ב-7nm בצורה מלאה ב-2019 עם הצגת ארכיטקטורת ZEN2. בעוד שמעבדי +ZEN שהוצגו עכשיו הם שיפור של מעבדי ה-ZEN עם מעבר מייצור 14nm ל-12nm, ארכיטקטורת ה-ZEN2 תהווה שידרוג משמעותי ולא רק שיפור שלה.

מפת הדרכים למעבדי ZEN השולחניים
מפת הדרכים למעבדי ZEN השולחניים

חברת AMD הצליחה ליצור מוצר מנצח עם הצגת מעבדי ה-Ryzen ב-2017 ולבצע קפיצה טכנולוגית מול אינטל עם המעבר למעבדי Ryzen מהדור השני המיוצרים בטכנולוגיית 12nm. עכשיו ניתן לראות כי החברה מתכננת להגדיל את הפער הטכנולוגי מול אינטל בשנת 2019 כשהיא תעבור לייצור ב-7nm בעוד שאינטל תעבור רק לשימוש ב-10nm, טכנולוגיית יצור שהחברה מתקשה איתה כבר שנים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים