נווידיה מחסלת את תוכנית ה-GeForce Partner Program

NVIDIA NVIDIA

חברת נווידיה (nvidia) מכריזה על חיסול רשמי של תוכנית ה-GeForce Partner Program (להלן GPP) השנויה במחלוקת, חודשיים בלבד לאחר ההכרזה עליה. ההודעה מגיעה בתגובה לגינויים הרבים בעולם. לפי הפרסום הרשמי, נווידיה בחרה לסגור את התוכנית במקום להילחם ב”שמועות” והמידע מסביב לתוכנית ה-GPP של החברה.

פרשת ה-GPP החלה בכתבה של קייל בנט (Kyle Bennett) מאתר Hardocp בה הוא התייחס לתוכנית ה-GPP והסעיף הבעייתי שלה – על מנת להיות חלק מתוכנית ה-GPP על היצרן להפוך את מותג הגיימינג שלו לבלעדי בעבור נווידיה. הפרשה הסעירה את עולם המחשוב כאשר חברות כרטיסי מסך רבות שינו את מיתוג מוצרי AMD והפעילו הפרדה בין מוצרי נווידיה ו-AMD.

חברת ASUS לדוגמא יצרה את מותג AREZ היעודי לכרטיסי Radeon של AMD והרחיקה אותם ממותג ROG המוכר של החברה. בעוד ש-ASUS הצטרפה לחברות כמו MSI ו-Gigabyte בתוכנית ה-GPP, יצרני המחשבים HP ו-DELL התנגדו לתוכנית. התגובה האחרונה והחשובה בהקשר ל-GPP הגיע בדמות ידיעה מ-AMD, בה החברה הודיעה על המאבק שלה בחופש הבחירה של שחקני המחשב מבלי להזכיר בשם את תוכנית ה-GPP של נווידיה.

בעוד סיום תוכנית ה-GPP הוא ניצחון גדול בעבור הצרכנים, ייתכן והנזק שנגרם ממנה לא יתוקן במהרה. צעדים כמו ההכרזה של ASUS על מותג AREZ אינם יכולים להיעלם במהירות מהשוק לאחר שהחברה בחרה וקידמה את ההפרדה בין היצרנים. החלק החשוב בפרשת ה-GPP הוא חוסר השקיפות של נווידיה, בניגוד להצהרות של החברה בתחילת התוכנית, נווידיה עצמה ושום יצרן אחר לא אישרו רשמית את הצעד של החברה להפרדת מוצרי AMD ונווידיה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים