מצטערים ZTE, אבל גם נשיא ארה”ב לא יעזור לכם

שלט ZTE צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

ועדת התקציב של הקונגרס בארה”ב סיפקה התייחסות ראשונה לדבריו של הנשיא דונלד טראמפ הנוגעים לעניין הסנקציות שהטילה לשכת המסחר האמריקנית על חברת ZTE הסינית בעקבות הפרת הסכמי אמברגו ומכירת ציוד לאיראן וצפון קוריאה. הוועדה דוחה כעת לחלוטין את הצעתו של טראמפ להגיע לפשרה שתאפשר להסיר את הסנקציות מ-ZTE ובהצעת תיקון שהתקבל בהחלטה פה אחד, מודיעה כי הסנקציות יישמרו במקומן.

לדבריו של נציג הוועדה, דאץ’ רפרסברגר (Dutch Ruppersberger), “התיקון להחלטה, שהתקבל פה אחד עם תמיכה מלאה משני צידי המפה הפוליטית, מראה כי כשארה”ב מטילה סנקציות, אנו עומדים מאחוריהן […] הדבר ימנע מחברה הנמצאת תחת מרותה של הממשלה שלה ומתעלמת לחלוטין מהאמברגו שהוטל [על מכירת ציוד לאיראן וצפון קוריאה] מחדירה למכשירים ורשתות תקשורת שהינם הכרחיים בחיי היום-יום של כל אזרח אמריקני.

עד מועד הטלת הסנקציות היוותה חברת ZTE חלק משמעותי משוק הסמארטפונים בארה”ב עם נתוני משלוחים שאיפשרו לה לתפוס כ-11% מהשוק והפכו את היצרנית לשחקנית הרביעית בגודלה בשוק האמריקני אחרי אפל, סמסונג ו-LG, כך על פי נתוני חברת המחקר Couter Point מהרבעון הראשון של 2018.

נתוני שוק הסמארטפונים בארה"ב - רבעון 1/2018
נתוני שוק הסמארטפונים בארה”ב – רבעון 1/2018 (קרדיט: Counter Point Research)

נסיונותיו של טראמפ להצית מחדש את הדיון בנושא הסנקציות לא צלחו עד כה, כאשר וועדת התקציבים של הקונגרס האמריקאי דוחה את הצעתו להגיע לפשרה. הנשיא טראמפ צייץ מוקדם יותר השבוע כי הוא ונשיא סין עובדים יחד על מנת למצוא דרך לאפשר ל-ZTE לחזור לעסקים כרגיל, תוך שהוא מציין כי הורה ללשכת המסחר האמריקאית למצוא פתרון לנושא. טרם פורסם הציוץ של טראמפ, הודיעה ZTE כי היא משביתה את פעילותה בתחום המובייל בשל הסנקציות שהוטלו עליה ואינן מאפשרות לה לרכוש ציוד או תוכנה מחברות שבסיסן באמריקה, כמו גוגל (אנדרואיד) וקוואלקום (שבבי Snapdragon).

התייחסותה האחרונה של ZTE לנושא הטלת הסנקציות הגיעה בהודעה לבורסה ביום רביעי האחרון, בה ציינה החברה כי לשכת המסחר האמריקית הפעילה את הסנקציות אשר מונעות ממנה לרכוש ציוד שמקורו בארה”ב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים