הצצה ראשונה: Lenovo Z5 ו-K5 Note

Lenovo Z5 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי) Lenovo Z5 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

במהלך תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES ASIA 2018 המתקיימת בימים אלו בסין יצא לי לבקר את הביתן של חברת לנובו (Lenovo) ולהתנסות בקצרה בחלק מהמוצרים עליהם הכריזה החברה לאחרונה, ביניהם מכשירי ה-Lenovo Z5 וה-Lenovo K5 Note.

Lenovo Z5

גולת הכותרת בביתן של חברת לנובו בתחום הסלולר היה ה-Z5, שרק הוכרז וכבר הספיק לאכזב רבים, כשההבדלים בין העיצוב אותו הציגה החברה בטיזרים היה שונה מזה שהופיע במוצר הסופי. הסמארטפון החדש מגיע עם חריץ, בדומה למכשירים רבים אחרים היום, אך מדובר בחריץ הקטן באופן משמעותי מזה שהופיע במכשירי ה-iPhone X וה-Xiaomi Mi 8. בגבו נוכל למצוא גב מבריק, זה מושך במיוחד עבור טביעות אצבע, שהורסות מעט את העיצוב הנאה שלו.

מדובר במכשיר הפונה לשוק הבינוני עם מסך 6.2 אינץ’ שמרגיש גדול, אך לא גדול מדי, ביד ומציע בהירות גבוהה עם רזולוציית +Full HD שנראית איכותית מאוד. בעוד שלא מדובר על מכשיר שנמצא בשימוש, אלא רק יחידת דמו לתערוכה, מערכת השבבים Snapdragon 636 מספקת די ויותר כוח להפעלה חלקה שלו בזמן המוגבל הוא יצי לי להשתמש בו.

יחד עם מערכת השבבים ניתן למצוא ב-Z5 גם זיכרון פעולה בנפח 6GB RAM ורכיב אחסון של 64 גיגה-בייט, סוללת 3,300mAh ומערכת ההפעלה אנדרואיד 8.1 עם ממשק המשתמש ZUI.

תוך כדי העבודה שלי עם המכשיר במהלך הכנס יצא לי לצלם מספר תמונות במצלמת המכשיר, זו מציעה מערך צילום כפול הכולל חיישני 16 ו-8 מגה-פיקסל ומצלמת סלפי בעלת חיישן 8 מגה-פיקסל. בעוד שהתמונות פחות טובות ממה שאפשר היה לקוות שנראה ממצלמות אלו, הסיבה העיקרית במקרה זה היא התאורה הבעייתית בביתן התערוכה שמספקת אתגר לכל מכשיר סלולרי היום.

החלק האטרקטיבי ביותר במכשיר זה הוא ככל הנראה המחיר שלו, זה עומד על כ-200 דולר עבור הגרסה אותה ראיתי בתערוכה, הכוללת זיכרון אחסון בנפח 64 גיגה-בייט.

Lenovo K5 Note

ה-Lenovo K5 Note הוכרז בצורה שקטה יחסית ל-Z5 וגם בתערוכה קיבל פינה קטנה וצנועה יותר כסמארטפון שמכוון לשוק הנמוך יותר של מכשירי הסלולר, כשהוא מגיע עם מערכת שבבים חלשה יותר של קוואלקום, ה-Snapdragon 450, אבל מפצה על כך במסך גדול של 6 אינץ’ וסוללה גדולה של 3760mAh.

בבדיקה זריזה הציג הסמארטפון ביצועים ומהירות תגובה שמתאימים לציפיות ממנו כמכשיר מוזל של החברה, כשהעיצוב והתכונות שלו חופפים למכשירים אחרים של שנת 2018 ולקו העיצוב המעודכן של לנובו. בגב המכשיר נמצא זוג מצלמות (16 ו-2 מגה-פיקסל), אלו, לצערי, לא היו זמינות לבחינה ביחידת הדוגמה בתערוכה.

מתוך תפריטי ההגדרות שמצאתי ב-K5 Note ניתן לראות כי מערכת ההפעלה הנמצאת בשימוש הינה אנדרואיד 8.1 אוראו, כפי שהבטיחה לנובו בזמן ההשקה, אולם ממשק המשתמש עדיין לא עודכן במכשיר לגרסה 4.0 של ממשק ZUI, ונמצא בדגם שבדקתי רק על גרסה 3.9.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים