גאדג’טי מסקר: LG 27UK650 – מסך מחשב ב-4K

מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מסכי טלוויזיה רבים כיום מגיעים ברזולוציות גבוהות של 4K, אך מעטים הם מסכי המחשב המציעים לנו את אותה האפשרות, כאשר מרבית הדגמים כיום עדיין משתמשים במסכי Full HD ועוברים בקצב מרשים גם לכיוון ה-Quad HD. מסך ה-27UK650 של חברת LG מנסה לשבור מעט את המוסכמות ומציע פאנל LED IPS ברזולוציית UHD 4K עם תמיכה ב-HDR10 וב-FreeSync של AMD.

המסך מגיע בגודל 27 אינץ’ ומחירו בישראל עומד על כ-3,000 שקלים. האם מחיר זה מציע גם תמורה ראויה? בדקנו.

התקנה ושימוש ראשון

המסך מגיע בשלושה חלקים ודורש הרכבה, אך אין כאן צורך בשימוש בכלים על מנת להרכיבו, אפילו לא במברג. הרגלית בעלת התצורה האליפטית מתחברת לזרוע של מעמד המסך ואל המסך עצמו בהחלקה פשוטה ותופסנים שיחזיקו את הזרוע צמודה למסך בחוזקה, עם אפשרות לשחרור מהיר באמצעות החלקת תופסן הממוקם באופן חיצוני בגב המסך.

בגבו של המסך ניתן למצוא מגוון חיבורים: שני חיבורי HDMI 2.0 המספקים תמיכה ב-HDR, חיבור DisplayPort 1.2 תומך HDR גם כן (ואפילו קיבלנו כבל DP באריזה) וחיבור לאוזניות.

שקעי חיבור מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

תפריט ההגדרות של המסך ממוקם ממש מתחת לפאנל עצמו בחלקו האמצעי, כך שניתן למשש דרכנו אל זה בקלות. מדובר בג’וייסטיק שמאפשר גם תנועה בין התפריטים וגם לחיצה פנימה לשם ביצוע פעולות, כאשר תפריט ההגדרות מחולק ל-5 לתפעול מהיר ופשוט בעת הצורך. תוכלו לגשת במהירות לתפריט המציג מצבי תצוגה מותאמים במיוחד למשחקים, לבחור בין יציאות המסך השונות, לכבות את המסך, לצאת מתפריט ההגדרות או להיכנס לתפריט ההגדרות הראשי – שם תמצאו כמות גדולה למדי של אפשרויות שונות לשינויים שתבקשו לבצע בתצוגה על מנת לקלוע לטעמכם.

ויש הרבה מה להגדיר במסך אם רק תרצו. מעבר להגדרות התאורה והניגודיות תוכלו לבחור בין 13 מצבי תצוגה שונים המוגדרים מראש, יחד עם שני מצבים ידניים, האחד לתצוגה רגילה והאחד לשימוש עבור משחקים. בנוסף, תוכלו להגדיר באופן ידני גם את צבעי המסך.

המעמד של המסך מאפשר להניע אותו מעלה ומטה על ציר על מנת להתאים את המסך לגובה העיניים, כאשר ניתן לשנות גם את זווית המסך מעלה או מטה, אך לא לצדדים. ניתן גם לכוון את המסך לתצוגה מאונכת בסיבוב ל-90 מעלות לשם צפיה לגובה. במסך תוכלו למצוא אפשרות שליטה על ווליום, אך זו מיועדת עבור שימושים בחיבור אוזניות למסך בלבד, כאשר רמקולים לא תמצאו בו באופן מובנה.

סביב המסך תמצאו שוליים דקים בחלקו העליון וכן משני צידי המסך, כאשר רק בחלק התחתון תוכלו למצוא שוליים עבים יותר המשלבים בהם גם את לוגו החברה. העיצוב בעל השוליים הדקים מאפשר למסך להיראות גדול בהרבה ממה שהוא בפועל, וגם ב-27 אינץ’, שאינו המסך הגדול ביותר שקיים בשוק ומהווה כבר גודל סטנדרטי למדי, מדובר בתצוגה שנראית גדולה למדי.

מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

איכות התמונה

ממסך ברזולוציית UHD ניתן לצפות להרבה ודגם ה-LG 27UK650 אכן מספק את הסחורה בתחום האיכות, אם כי אנו עדיין לא במקום בו ניתן ליהנות מהרזולוציה הגבוהה בכל מקום אליו נפנה. קשה היה לי להבחין בשינוי משמעותי בעבודה עם מסך ה-QHD 2K הפרטי שלי ובין מסך ה-UHD 4K, אך בצפיה בסרטים באיכות הגבוהה (קוברה קאי ביוטיוב, כבר הזכרתי?) בהחלט ניתן ליהנות הרבה יותר בשימוש בתצוגת UHD.

תוספת ה-HDR תספק לכם תאורה נוספת באיזורים חשוכים בתמונה בזמן השימוש בפונקציה המתאימה בהגדרות התצוגה של המסך, אך לא מדובר בתוספת כה משמעותית. אין כל רע בלשפר מעט את התאורה באיזורים בעיתיים, בטח ובטח בתכנים שתומכים באפשרות מראש ובאופן מובנה, אך לא מדובר במלוא היכולת שמציעה הטכנולוגיה.

הניגודיות בתמונה מרשימה למדי והצבעים השחורים מרשימים גם כן, אם כי במסך בעל פאנל IPS לא ניתן לצפות לשחורים מוחלטים. בשימוש יומיומי לא הבחנתי בזאת יתר על המידה, כאשר הדבר הראה אותותיו בעת צפייה בסרטים בעיקר בלילה ובחושך, אז מבחינים כי השחור הוא מעט פחות שחור. הבהירות של המסך מגיעה עד 450 ניט, אך לא מצאתי צורך בתאורה כה בהירה ובדרך כלל עמדה זו על כמחצית מההגדרה המירבית בשימושים היומיומיים.

זוויות הצפיה המובטחות של 178 מעלות מקיימות את ההבטחה וניתן לצפות במסך מכיוונים שונים ללא פגיעה משמעותית באיכות התמונה בכל חלקיה. השתקפויות במסך לא מצאתי כמעט לחלוטין ובחדר מואר למדי הצלחתי לראות כל חלק במסך בקלות.

מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מסך LG 27UK650 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עבור גיימרים מדובר בפיתרון סביר, אך כנראה שתעדיפו לוותר על הרזולוציה הגבוהה לשם קבלת שדרוג לאלמנטים אחרים. התמיכה ב-AMD FreeSync יחד עם קצב ריענון 60 הרץ וזמן תגובה (input lag) נמוך למדיי ב-5ms בלבד יקסמו לגיימרים מסוימים, אך אפשרויות אלו יחווירו לעומת מסכים המציעים כיום ריענון של 144 הרץ. התאימות לגיימינג טובה במסך זה, אך לא הייתי מגדיר אותו כמסך גיימינג, אלא כמסך למי שעובד עם המחשב דרך קבע ועדיין רוצה ליהנות ממנו גם ככלי לצפייה בסרטים וגם לגיימינג מידי פעם.

השורה התחתונה

מסך ה-LG 27UK650 מציע הרבה מאוד עבור המחיר שלו. תקבלו תצוגת UHD מרשימה עם זוויות צפיה רחבות, בהירות גבוהה ותמיכה ב-HDR10 שמספקת ערך נוסף גם אם אינה מנצלת את היכולת עד תומה. המסך יתאים עבור מי שמבקשים לגוון את השימוש בו בין עבודה, צפיה מרובה בסרטים וגם במשחקים, כשהוא מציע תמיכה ב-FreeSync של AMD יחד עם זמן תגובה מינימלי נמוך של 5ms (ועד 14ms) וקצב ריענון של 60 הרץ.

מחיר: 2,999 שקלים, יבואן – ח.י אלקטרוניקה.

*המסך נבדק על מחשב PC וצולם על Mac (מדובר במסך המיועד למחשבי PC)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים