בעיות הייצור של אינטל מובילות לעליית מחירי המעבדים

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

בעיות הייצור של אינטל (intel) בתחום מעבדי ה-14nm הופכות להיות בעיה רצינית יותר לצרכנים עם עליית מחירי המעבדים השונים, בהם ה-Core i7-8700K שהגיע לרמת מחיר של 400 דולר, זאת למרות סימני ההרגעה אותם משדרת אינטל עם הכרזתה על השקעה של מיליארד דולר במפעלי היצור שלה ברחבי העולם.

מבדיקת מחירים באתר PCPartPicker ניתן לראות כי מחירי מעבדי ה-Core i7-8700K ו-Core i5-8400 עולים למעלה ובעוד את מעבד ה-8700K אפשר היה למצוא לפני כשנה בטווח של 360-370 דולר, המחיר הנוכחי שלו עלה לאחרונה ל-400 דולר. באופן דומה, מעבד ה-8400 קפץ מ-182 דולר ל-225 דולר, עליה של 23.6%.

בעוד אינטל מרגיעה את המשתמשים והחברות העובדות איתה, ההשקעה הנוספת של מיליארד הדולר לא צפויה לפתור את בעיית האספקה של החברה בטווח המיידי וצפוי כי המחירים של המעבדים ישארו גבוהים או אף יעלו עוד יותר עד שהייצור יתייצב או שהחברה תעשה את השינוי הגדול לייצור בתהליך 10nm.

בעוד בעיות הייצור של אינטל מייצרות בעיות לצרכנים שלה הן גם משפרות את המצב של המתחרה AMD. עליית המחירים של המעבדים ובעיות האספקה הופכות את מעבדי AMD לאטרקטיביים יותר עם תמורה עדיפה למחיר מאשר אינטל. רבים צופים כי AMD צפויה לנצל את המצב הקיים על מנת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום המעבדים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים