אינטל ניצבת בפני משבר בייצור שבבי 14nm

שלט אינטל צילום: רונן מנדזיצקי

ענקית השבבים אינטל (Intel) עומדת בפני משבר ביכולת הייצור של שבבי ה-14nm על ידי החברה עצמה, כך על פי מספר דיווחים. לאור העיכוב במעבר לייצור 10nm, הדרישה לשבבי 14nm גדלה מעבר ליכולת החברה לספק את הדרישה של השוק לייצור שבבי 14nm והיא נאלצת להעביר חלק מהייצור ל-TSMC ואף להעביר שבבים שנמוך ולייצרם בטכנולוגיית 22nm במקום 14nm.

לפי דיווחים, יכולת הייצור הנוכחית של אינטל קטנה ב-50% מהדרישות של השוק לשבבי 14nm, מה שמאלץ אותה להעביר חלק מהם לייצור חיצוני על ידי TSMC (ר”ת Taiwan Semiconductor Manufacturing Company) הטיוואנית, חברה שכבר היום מייצרת חלק מהשבבים המתוכננים על ידי אינטל דוגמת המודם בו משתמשים מכשירי האייפון.

ערכת שבבים H310 ו-H310C בייצור 14nm ו-22nm (מקור eteknix)
ערכת שבבים H310 ו-H310C בייצור 14nm ו-22nm (מקור eteknix)
אינטל צפויה להעביר חלק מייצור ערכות השבבים H310 וערכות שבבים נוספות בסדרת 300 של אינטל לחברת TSMC על מנת לפנות באופן חלקי את פסי הייצור שלה ב-14nm, תוך כדי מתן תעדוף למעבדי וערכות השבבים המיועדים לשרתים אותם תמשיך לייצר באופן עצמאי. דיווחים נוספים מראים כי אינטל אף מתכננת לשנמך את הייצור של ערכת השבבים H310 המיוצרת כיום בתהליך 14nm ולייצר במקומו את שבב ה-H310C או H310 R2.0 שיהיה זהה לו אך מיוצר בתהליך 22nm.

בעיות המעבר לייצור 10nm של אינטל הפכו מזמן לסוגייה קשה בעבור החברה שהייתה אמורה לעבור לייצור מתקדם יותר אך נשארה “תקועה” עם ייצור 14nm. כעת הדבר משפיע גם על הייצור הקיים עם קשיים לעמוד בדרישות השוק, כל זאת בעוד AMD עוברת לייצור מתקדם יותר של 7nm בהתאם ללוחות הזמנים של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים