עם הפסדים מצטברים בחטיבת המובייל, LG שמה דגש על שוק הביניים

שלט לוגו LG צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

הדו”ח הכספי של LG אלקטרוניקס לרבעון השלישי של השנה לא מציג תמונה שונה מזו שהורגלנו לראות עבור חטיבת המובייל של החברה, בה אנו נוהגים להתמקד. אף שהחברה מציגה עליה בנתוני ההכנסות והרווח התפעולי משנה לשנה, חטיבת המובייל ממשיכה להפסיד ובענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית פועלים על מנת לעצור זאת.

במהלך הרבעון השלישי של השנה רשמה חטיבת המובייל של LG אלקטרוניקס הפסד תפעולי של 146.3 מיליארד וון קוריאני (כ-128.8 מיליון דולר), אך מדובר בהפסד נמוך מזה שהציגה החברה ברבעון השני של השנה ובירידה של יותר מ-60% בהפסד החטיבה ברבעון המקביל בשנה הקודמת. בחברה פועלים לשם צמצום ההפסד על ידי קיצוץ עלויות, כאשר ככל הנראה מתייחסת החברה בעיקר לעלויות שיווק ופרסום, זאת תוך חיזוק היתרון היחסי של החברה בשוק הביניים של עולם הסמארטפונים עם דגמים כמו ה-Q Stylus.

כפי שנוהגת החברה לעשות, מציינת זו במבט קדימה אל הרבעון הרביעי של השנה כי תשים את הדגש על שיפור המכירות של מכשירי הדגל, בראשם דגם LG V40 ThinQ אשר נחשף בתחילת אוקטובר, אך טרם עשה דרכו לישראל.

LG V40 ThinQ (תמונה: LG)
LG V40 ThinQ (תמונה: LG)

אף צמצום ההפסד התפעולי ברבעון האחרון, מציגה חטיבת המובייל של LG אלקטרוניקס ירידה קלה של כ-2 עד 5 אחוזים בהכנסות בהשוואה לרבעונים הקודמים ב-2018 וירידה חדה עוד יותר של כ-24 אחוזים בהשוואה להכנסותיה ברבעון השלישי ב-2017. סך הכנסות חטיבת המובייל ברבעון השלישי של השנה הנוכחית עמדו על 2.04 טריליון וון קוריאני (כ-1.8 מיליארד דולר), זאת בהשוואה לנתון של 2.68 טריליון וון ברבעון המקביל אשתקד.

בעוד חטיבת המובייל היא בין היחידות של החברה שמציגות הפסד כמעט באופן קבוע, זוהי החטיבה שהצליחה להוציא את LG אלקטרוניקס מהבוץ ברבעון הנוכחי על ידי צמצום משמעותי בהפסד התפעולי, שכן כלל חטיבות החברה מלבדה הציגו ברבעון השלישי ירידה ברווחיות או עליה בהפסד התפעולי, במקרה של חטיבת הרכב.

סך הכנסות החברה ברבעון השלישי נמדד ב-15.43 טריליון וון (כ-13.6 מיליארד דולר), עליה של כאחוז בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת בעוד הרווח התפעולי צמח בכ-45 אחוזים משנה לשנה והסתכם ב-748.8 מיליארד וון (כ-659.2 מיליון דולר).

חטיבההכנסות (שינוי משנה לשנה ב-%)רווח תפעולי (שינוי משנה לשנה ב-%)
מיזוג אוויר ומוצרים לבית4.27 מיליארד דולר (1%+)360.6 מיליון דולר (ללא שינוי)
בידור3.27 מיליארד דולר (9%-)286.1 מיליון דולר (17%-)
מובייל1.8 מיליארד דולר (24%-)128.8- מיליון דולר (צמצום הפסד תפעולי בכ-60%)
רכב1.03 מיליארד דולר (41%+)37.8- מיליון דולר (גידול של כ-40% בהפסד התפעולי)
B2B507.8 מיליון דולר (10%-)30.9 מיליון דולר (36%-)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים