גוגל מוסיפה תמיכה למכשירים מתקפלים במערכת ההפעלה אנדרואיד

Android Foldable Display (תמונה: Android) Android Foldable Display (תמונה: Android)

כבר בזמן ההופעה המוקדמת של המכשיר המתקפל מבית סמסונג, החברה הדרום קוריאנית טענה כי היא עובדת בשיתוף עם מפתחים רבים, וגם עם גוגל, על מנת להפוך את חוויית השימוש במכשיר מתקפל לטובה ביותר. אומנם, סימוכין לכך שסמסונג אכן משתפת פעולה עם גוגל ומקבלת תמיכה ממנה לא היו לנו, עד לרגע בו גוגל הכריזה כי היא מוסיפה תמיכה למכשירים מתקפלים במערכת ההפעלה אנדרואיד.

המכשירים המתקפלים משוערים לכבוש את השוק כבר בשנתיים הבאות, כאשר סמסונג מעוניינת להיות היצרנית הגדולה הראשונה לירות את יריית הפתיחה ולהתחיל במירוץ. מנגד, היא כמעט ולא יכולה לעשות זאת ללא התמיכה מצד גוגל, אשר מציגה את גרסתה למכשירים המתקפלים. בעמוד שעלה אתמול באתר המפתחים של מערכת ההפעלה הפופולרית, קיבלנו הדגמה לאיך אנדרואיד תשחק עם המכשירים המתקפלים בשוק.

בהנפשה הרשמית שפירסמה גוגל נוכל לראות זוג מכשירים מתקפלים, אשר מבצעים פעולת פתיחה וסגירה ומציגים כיצד מערכת ההפעלה אנדרואיד תשנה את מצבי הצפייה בזמן המעבר. מצד שמאל נוכל לראות מכשיר מתקפל במצב פתוח, אשר נסגר מצידו הימני לאחור, ובעצם גורם למסך להתקפל מבחוץ. לעומתו, מצד ימין ניתן להבחין במכשיר במצב פתוח, אך זה מתקפל פנימה ומסכו השני מוצג כלפי חוץ.

Android Foldable Display (תמונה: Google)
Android Foldable Display (תמונה: Google)

 

ההבדל העיקרי בין המכשירים המוצגים הוא שהמכשיר מצד ימין מגיע עם מסך אחד גדול בלבד, ולעומתו, המכשיר מצד שמאל משלב זוג מסכים, כדוגמת זה שראינו בתערוכת המפתחים האחרונה של סמסונג. דוגמה חיה למכשיר מתקפל בעל מסך אחד זכינו לפגוש בדמות ה-FlexPai של חברת Royole, שתפסה את מקומה כחברה הראשונה לשחרר סמארטפון בעל מסך מתקפל לשוק.

באתר המפתחים של אנדרואיד מציינת גוגל כי יצרניות נוספות ישחררו מכשירים מתקפלים בהמשך וכי המשחק אינו עומד להסתיים עם סמסונג.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים