דליפת מידע בפייסבוק חשפה תמונות של כ-6.8 מיליון משתמשים

פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בזמן שאנו מתקרבים לסוף שנת 2018 נחשפת דליפת מידע נוספת מפייסבוק (Facebook) שמצטרפת לפרשת Cambridge Analytica ופרשת שמירת ההודעות. באג בקוד ה-API של החברה שהתגלה בספטמבר אפשר למפתחים גישה לתמונות פרטיות של עד כ-6.8 מיליון משתמשים כאשר אין מידע ספציפי לכמה תמונות אכן נחשפו.

החשיפה האפשרית של התמונות התרחשה בין ה-12.9 וה-25.9 השנה, כאשר לפי פייסבוק כ-1500 אפליקציות שפותחו על ידי 876 מפתחים שונים קיבלו גישה לא מורשית לתמונות של כ-6.8 מיליון משתמשים בעקבות באג ב-API התמונות של פייסבוק. לפי החברה, הדליפה התאפשרה רק במידה והמשתמש אישר גישה לתמונות שלו לאפליקציות שהשתמשו ב-API של החברה.

במידה וחשבון המשתמש בפייסבוק של המשתמש נפגע הוא אמור לקבל התראה באפליקציה או לחילופן הוא יכול לגשת למרכז העזרה של פייסבוק ולראות האם התמונות שלו הגיעו לידי אפליקציות אחרות.

בדיקה במרכז העזרה בפייסבוק (מקור פייסבוק)
בדיקה במרכז העזרה בפייסבוק (מקור פייסבוק)

הבעיה העיקרית עם הפרשה החדשה היא שהחשיפה של באג ה-API מגיעה רק כ-3 חודשים לאחר התקרית עצמה, כאשר מפייסבוק מוסרים כי החברה “מצטערת על התקרית” וכי היא הורתה למפתחים שקיבלו גישה לתמונות המשתמשים למחוק את התמונות הללו במידה ואכן קיבלו אותן לידהם.

צריך לזכור כי לא רק פייסבוק סובלת מבאגים שחושפים את פרטי המשתמשים שלהם כאשר רק החודש החליטה גוגל להאיץ את סגירת רשת +Google לאור באג חדש שהתגלה ב-API של הרשת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים