שמועה: נווידיה תשיק כרטיס מסך GTX 1660Ti בעל ליבת טיורינג ללא Ray Tracing

כרטיס GeForce GTX 1060 (מקור נווידיה) כרטיס GeForce GTX 1060 (מקור נווידיה)

שמועה חדשה שמגיעה אלינו מאתר videocardz מציגה את ה-GeForce GTX 1660 Ti מבית נווידיה (nVidia), כרטיס מסך שיתבסס על ליבת טיורינג מהדור האחרון, אך יגיע ללא ליבות RT המשמשות לביצוע Ray Tracing הקיימות בסדרת ה-GeForce RTX.

השמועה החדשה חופפת לידיעה מוקדמת יותר על כרטיס ה-GTX 1160 שהיה אמור להיות כרטיס מסדרת ה-GTX של נווידיה המבוסס על ליבת טיורינג, בדומה לסדרת ה-GeForce RTX, אך ללא ליבות ה-RT. לפי מספר מקורות שונים שמסרו מידע לאתר videocardz, השם של הכרטיס החדש צפוי GTX 1660 Ti ולא GTX 1160 כפי שדלף קודם לכן.

הכרטיס החדש צפוי להשתמש בליבת TU116 בעלת 1536 ליבות CUDA בצירוף של 6GB זיכרון מסוג GDDR6 עם רוחב פס של 192 ביט, כשהוא מאפשר לנווידיה לתת מענה לכרטיסי מסך הזולים של AMD מסדרת ה-Radeon ברמת מחירים של 300$ ומטה, תחום מחירים בו כיום ניתן למצוא את כרטיס ה-GTX 1060 אותו צפוי ה-GTX 1660Ti להחליף.

תמונה מודלפת ל-GTX 1660TI (מקור videocardz)
תמונה מודלפת ל-GTX 1660TI (מקור videocardz)

Adaptive-Sync

אחת הבשורות הגדולות ביותר של nVidia בשנים האחרונות הייתה תוספת התמיכה במסכי VESA adaptive-sync, התקן המקביל ל-FreeSync של AMD. בעוד רבים ציפו כי התמיכה במסכי ה-FreeSync תגיע לכלל כרטיסי מסך של החברה, תגובה רשמית בפורום החברה מראה כי התמיכה תתקיים רק בכרטיסי GTX 10XX ו-RTX 20XX ולא תפעל על כרטיסי ה-Maxwell הישנים יותר מסדרת GTX 9XX.

תגובת ManuelGuzman בפורום נווידיה לנושא התמיכה ב-FreeSync (מקור Guru 3D)
תגובת ManuelGuzman בפורום נווידיה לנושא התמיכה ב-FreeSync (מקור Guru 3D)

תוספת כרטיסי מסך מבוססי ליבת טיורינג, אך ללא RTX, יאפשרו לנווידיה לתת פתרון גרפי זול מהדור האחרון של החברה תוך כדי שסירוס הכרטיסים והסרת ליבות ה-RT יאפשרו לה לתמרץ אנשים לקנות את כרטיסי ה-RTX ולא את ה-GTX. נותר רק לראות האם הפרש המחירים העתידי בין הכרטיסים יהיה מוצדק ויגרום למשתמשים לקנות אותם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים