iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

iPhone XS Max (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

אפל חתמה את 2018 עם 900 מיליון מכשירי אייפון פעילים ברחבי העולם

| יום רביעי, 30 בינואר 2019, 10:26 | כלכלי

אפל חתמה אמש (ג', 29.1) באופן רשמי את הרבעון הרביעי של 2018 (רבעון ראשון פיסקלי של החברה ל-2019) עם פרסום התוצאות הכספיות והציגה ירידה במכירות אותה הובילה חטיבת האייפון של החברה. יתר החטיבות הציגו עליות נאות, כולל חטיבות האייפד ומחשבי המק שראו עליה בהכנסות משנה לשנה. במסחר המאוחר במניית החברה לאחר פרסום דוחות החברה, עלתה זו בכ-6%.

זהו הרבעון הראשון בו אפל אינה חושפת את נתוני המכירות הכמותיות של מכשיריה, זאת לאחר שהודיעה כי תחדול מהדיווח ארוך השנים בנושא בתום הרבעון השלישי של 2018. עם זאת, חושפת החברה שני נתונים משמעותיים אחרים, בהם היא מציינת את כמות המכשירים הפעילים שלה אשר נמצאים בידיהם של משתמשים ברחבי העולם. על פי אפל, ישנם 1.4 מיליארד מכשירים פעילים בשוק אותם היא מייצרת:

  • כמות מכשירי האייפון הפעילים כיום עומדת על כ-900 מיליון
  • כמות מכשירי אפל שאינם אייפון הפעילים כיום עומדת על כ-500 מיליון

האייפון מכניס פחות

מנכ"ל אפל, טים קוק (Tim Cook), הודיע על ירידה בתחזיות החברה לרבעון הרביעי של 2018 עוד בתחילת החודש וכעת מגיעות התוצאות הסופיות שמציגות את התמונה במלואה. סך הכנסותיה של אפל ברבעון שחתם את השנה שעברה הסתכמו ב-84.3 מיליארד דולר, כאשר מדובר בירידה של קרוב ל-4 מיליארד דולר או 5% משנה לשנה. את הירידה ניתן לזקוף לחטיבת האייפונים של החברה, זו החטיבה היחידה שהציגה ירידה בהכנסות ברבעון המדובר וזו היא גם החטיבה המשמעותית ביותר עבור אפל, האמונה על כ-62% מסך הכנסות החברה.

קוק כבר הסביר במכתב לבעלי מניות שפירסם בתחילת השנה את הסיבות לירידה, עיקרן נוגעות לירידה במכירות מכשירי האייפון בסין והאטה בשדרוגים של משתמשים קיימים.

אף שהכנסות החברה ירדו באיזורים אחרים בעולם, כמו יפן, ההשפעה הגדולה ביותר על מכירותיה של אפל נמדדה בשוק הסיני, שם הציגה החברה ירידה של כ-27% משנה לשנה. סך המכירות בסין הסתכמו ב-13.1 מיליארד דולר ברבעון שחתם את 2018, זאת לעומת כ-18 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2017, כשאלו מיוחסות לשלושה המוצרים העיקריים של החברה – אייפון, אייפד ומחשבי המק.

בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה אמש (ג'), חשף קוק כי חטיבת המוצרים הלבישים של אפל הציגה צמיחה של 50% משנה לשנה בסין. חטיבת המוצרים הלבישים הציגה עליה מרשימה גם בשאר העולם, כאשר סך מכירותיה של אפל בחטיבה זו במהלך הרבעון עמדו על כ-7.3 מיליארד דולר, עליה של כ-33% משנה לשנה.

יתר חטיבות החברה הציגו עליה בהכנסות משנה לשנה גם כן, כשחטיבת האייפד רשמה עליה של 9% משנה לשנה עם נתון של כ-7.4 מיליארד דולר, חטיבת מחשבי המק רשמה עליה של כ-17% עם מכירות של כ-6.7 מיליארד דולר וחטיבת השירותים רשמה עליה של כ-19% עם נתון של כ-10.9 מיליארד דולר.

ירידה במחירי האייפון

אפל נהגה להעלות את מחירי מכשירי האייפון שלה עם שחרור הדגמים האחרונים, כאשר דגמי ה'פלוס' היו הניצוץ הראשון לכך, ולאחר מכן נכנסו למשוואה מכשירי פרימיום שאף חצו את רף 1000 הדולרים. בהשקה האחרונה דאגה אפל לספק מכשיר במחיר נמוך יותר בהשוואה לדגמי הדגל בסדרת iPhone XS, זהו ה-iPhone XR, אך נראה כי עליית המחירים השפיעה על מכירותיה של החברה במדינות שונות בעולם, כשבאפל מדווחים על ירידה בכמות השדרוגים לדגמים חדשים בשנה האחרונה.

בראיון לרויטרס סיפר טים קוק כי החברה שוקלת את הפחתת מחירי האייפון, אם כי לא ניתן לצפות כי אלו ירדו באופן גלובלי, אלא רק במדינות מסוימות בעולם. הסיבה? השפעת שערי החליפין של מדינות שונות אל מול הדולר, המטבע בו מתמחרת החברה את מכשיריה. במדינות מסוימות, כמו טורקיה, הייתה השפעה ניכרת על מחירי האייפון בעקבות ירידה חדה של שער המטבע המקומי אל מול הדולר, מה שהוביל לעליה במחירי האייפון. באפל יבחנו הפחתת המחירים במדינות בהן הייתה השפעת המטבע ניכרת, על מנת לנסות להגדיל את המכירות בעתיד.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות