גוגל צפויה להשיק את שירות התשלומים Google Pay בישראל לקראת סוף 2019

Google Pay (מקור גוגל) Google Pay (מקור גוגל)

דיווח חדש מאתר דה מרקר הישראלי חושף כי חברת גוגל צפויה להשיק בישראל את שירות הארנק הדיגיטלי שלה, גוגל פיי (Google Pay), בישראל לקראת סוף 2019, כשבשלב הראשוני הוא ישמש לתשלום מקוון באתרים שונים בדומה לשירות פייפאל (PayPal).

לפי הידיעה המקורית, חברת גוגל החלה לבצע סבב פגישות עם מערכת הרגולציה הישראלית, נציגי בנקים, חברות אשראי וחברות טכנולוגיה פיננסית על מנת לאפשר את כניסתו של שירות Google Pay לארץ לקראת סוף השנה הנוכחית, כאשר בשלב הראשוני הוא ישמש כאפשרות תשלום בחנויות ברשת ורק בשלב מאוחר יותר כאמצעי תשלום בחנויות.

שירות התשלומים של גוגל הושק במקור ב-2015 תחת השם Android Pay כמתחרה לשירותי ה-Samsung Pay של סמסונג ו-Apple Pay של אפל ונועד להוות חלופה לכרטיס האשראי הרגיל. שירות Google Pay מאפשר תשלום ללא צורך בהכנסת פרטי אשראי כל פעם מחדש, כשבארץ בשלב הראשוני הוא יתחרה מול פייפאל בתור אמצעי תשלום מקוון בחנויות האינטרנט ומשתמשים יוכלו למצוא כפתור יעודי לתשלום דרך השירות באתרים אלו, בדומה למצב הקיים כיום עם פייפאל.

אפליקציית הגוגל פיי (מקור גוגל)
אפליקציית הגוגל פיי (מקור גוגל)

בשלב מאוחר יותר, ובמידה וגוגל תצליח להשיג את האישורים הדרושים מכל הגורמים המעורבים, תתווסף האפשרות לתשלום ללא מגע ישירות ממכשירים תומכים בחנויות באמצעות מסופי אשראי חכמים התומכים בתשלום ללא מגע. משתמשים בשירות יוכלו ליהנות גם מיתרונות נוספים שגוגל מוסיפה לשירות עם הזמן, כמו העברת כספים בין אנשים, קבלת כרטיסי טיסה ישירות לאפליקציה ועוד.

בעוד בישראל נוצרו בשנים האחרונות מספר פתרונות העברת כספים בין משתמשים, דוגמת פפר פיי של בנק לאומי, ביט של בנק הפועלים או פייבוקס של בנק דיסקונט, הן לא מאפשרות תשלום לאתרים או בחנויות, אלא רק העברת כסף בין אנשים נכון לרגע זה. במידה ושירות Google Pay יכנס לארץ ללא בעיות מיוחדות, ניתן לצפות כי נוכל לראות בהמשך גם את השירותים המקבילים של סמסונג ואפל בישראל.

הדגמת תשלום באמצעות Google Pay:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים