-פרסומת-

דוחות בזק: מנויי הפוסטפייד של פלאפון עולים ומנויי yes מצטמקים ב-2018

פלאפון

צילום: גאדג'טי

חברת בזק פירסמה את תוצאותיה הכספיות לסוף שנת 2018 ובהם ניתן למצוא נתונים אודות החברות הבנות פלאפון ו-yes. השתיים מציגות שחיקה בכמות המנויים במהלך השנה ובהתאם לכך אנו רואים גם ירידה בהכנסות וברווחיות של שתי החברות, כאשר ברקע מרחפת האפשרות כי yes תעבור בעתיד לשידורים על גבי האינטרנט שיחליפו את שידורי הלווין הנוכחיים.

נטישת מנויים בפלאפון

בסוף שנת 2018 מדווחת פלאפון על כ-2.2 מיליון מנויים ברשת הסלולר, מהם כ-1.8 מיליון מנויי פוסטפייד וכ-400 אלף מנויי פריפייד, שההכנסות מהם, על פי דברי החברה, אינן מהותיות. אף שרשמה החברה ירידה חדה במנויי הפריפייד בהשוואה לשנת 2017, דווקא מספר מנויי הפוסטפייד זכה לעליה של כ-100 אלף מנויים משנה לשנה.

סך הכנסות החברה במהלך 2018 עמד על 2.443 מיליארדי שקלים, מהם 1.755 מיליארד שקלים הכנסות משירותים, ירידה של כ-1.5% משנה לשנה, ו-688 מיליון שקלים ממכירת מוצרים וציוד קצה, ירידה של כ-10% משנה לשנה. את 2018 סיימה פלאפון עם הפסד תפעולי של 2 מיליון שקלים, אך הרווח הנקי נמדד ב-24 מיליון שקלים לשנה כולה.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) בחברת פלאפון עמדה על 62 שקלים בממוצע בשנת 2018, כאשר את הרבעון הרביעי של השנה חתמה החברה בנתון של 66 שקלים למנוי, ירידה מ-68 שקלים ברבעון השלישי של אותה שנה, אך עליה אל מול נתון הרבעון הרביעי של 2017, אז עמד נתון ההכנסה החודשית הממוצעת על 58 שקלים.

ממיר STING TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

ממיר STING TV (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

נתח השוק של yes ממשיך להצטמצם

חברת די.בי.אס שירותי לווין, המוכרת גם כ-yes, מציגה בסוף שנת 2018 את השחיקה שנגרמה לה במספר המנויים ובהכנסות בעקבות הגדלת התחרות בתחום מצידן של ספקיות הסלולר (פרטנר וסלקום) ושחקניות חדשות נוספות בתחום הסטרימינג שהובילו למעבר מנויים משירותי הפרימיום של yes ו-HOT לבחירה בחבילות טלוויזיה זולות יותר. על מנת להילחם במגמה, פתחה די.בי.אס את שירות Sting TV עוד ב-2017, דרכו היא מוכרת מנויים זולים עבור חבילות תוכן מגוונות.

את שנת 2018 סיכמה החברה עם 574 אלף מנויים ונתח שוק אשר לפיה עומד על 34%. מדובר בירידה של כ-15 אלף מנויים אל מול הנתון שהוצג בסוף 2017, אז תפסה די.בי.אס נתח שוק של 37%. ההכנסות משירותי הטלוויזיה בלווין נשחקו אף הן במהלך השנה החולפת והסתכמו ב-1.431 מיליארדי שקלים, ירידה של כ-12% אל מול נתון של 1.629 מיליארדי שקלים בשנת 2017.

מוקדם יותר החודש הודיעה החברה כי היא בוחנת מתווה חדש למעבר שידורי הטלוויזיה שלה מהלווין לשידור באמצעות רשת האינטרנט בהליך ארוך טווח שעשוי להימשך כ-7 שנים. עם זאת, החברה עדיין לא הכריזה באופן חד משמעי כי בכוונתה לבצע את המעבר בפועל.

נמליץ לכם לעיין בדוח הערכת שווי שהוזמן על ידי בזק להערכתה של די.בי.אס. בדוח זה ניתן למצוא נתונים צופי עתיד המקנים מבט על עתידה של החברה בשוק הטלוויזיה. לחצו כאן למעבר לדוח הערכת השווי באתר הבורסה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
עוד על הכותב
author-image
רונן מנדזיצקי
ronen@gadgety.co.il
עורך ראשי בגאדג’טי. בעל תואר ראשון במדעי המחשב, בעבר עסק בתכנות ובניהול תיקים. אובססיבי במיוחד בנוגע לניסיון הבלתי נגמר להבין כיצד דברים עובדים ומקווה להמשיך ולחקור ללא סוף.
סלולרי: Huawei Mate 20 Pro | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות