חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

חנות אפל בניו-יורק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

אפל פותחת את 2019 עם ירידה במכירות האייפון בהשפעת השוק הסיני

| יום רביעי, 1 במאי 2019, 10:30 | כלכלי, סלולר

הכותרת הראשית של אפל בעונת הדוחות הזו מתמקדת בהצלחתה בתחומי השירותים, המוצרים הלבישים ומוצרי הבית החכם, אלו הובילו את המשקיעים להביע אמון במניית החברה וזו עלתה אמש (ג’, 30.4) במעל 5% במסחר המאוחר בבורסת הנאסד”ק לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה. אך למרות שאפל הפסיקה לדווח לנו על כמויות מכשירי האייפון שהיא מוכרת מידי רבעון, קשה לפספס את הצניחה בהכנסות מהחטיבה שעדיין הינה המשמעותית ביותר עבורה ובעיקר את הירידה שהגיעה במכירות האייפון בסין.

את הרבעון הראשון של 2019 חותמת אפל עם ירידה של כ-5% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עם נתון של כ-58 מיליארד דולר. הירידה נובעת כולה ממכירות המכשירים של החברה ומושפעת בעיקר מירידה במכירות האייפון, כאשר תחום השירותים מרכך את המכה עם עליה של 16% משנה לשנה.

להלן פילוג ההכנסות בין שתי החטיבות אותן מציגה החברה:

  • הכנסות ממוצרים (אייפון, אייפד, מק ועוד): 46.5 מיליארד דולר
  • הכנסות משירותים (iTunes, Apple Music ועוד): 11.45 מיליארד דולר

קטגוריית השירותים מקבלת כעת זרקור לא רק בשל הצמיחה החדשה שהיא מאפשרת לחברה, אלא גם כתוצאה מהציפיה להשקת השירותים החדשים עליהם הכריזה אפל לאחרונה, בהם שירות החדשות News Plus, שירות המשחקים Apple Arcade ושירות הטלוויזיה Apple TV Plus.

קטגוריית האייפון בחברה הציגה ירידה של 17% משנה לשנה, כאשר סך ההכנסות שהניבה אפל ממכירות מכשירי האייפון הסתכמו בכ-31 מיליארד דולר, אלו מהוות כ-67% מסך מכירות המוצרים של החברה ברבעון. ההשפעה הגדולה ביותר על מכירות האייפון הגיעה מהשוק הסיני, שם מציגה אפל ירידה של 22% במכירות מנתון של כ-13 מיליארד דולר ברבעון הראשון בשנת 2018 לנתון של כ-10.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון בשנה הנוכחית.

קטגוריית האייפד הציגה עליה של 22% משנה לשנה עם הכנסות של 4.87 מיליארד דולר וחטיבת מחשבי המק רשמה ירידה בת 5% לנתון של כ-5.5 מיליארד דולר. במהלך הרבעון השיקה אפל זוג אייפדים חדשים בסדרות האייפד מיני והאייפד אייר, אלו ככל הנראה תרמו למכירות בקטגוריה, לצד שיפור במכירות מכשירי האייפד בסין, אל זה התייחס טים קוק, מנכ”ל החברה, בשיחת הוועידה למשקיעים לאחר פרסום התוצאות הכספיות.

את העליה המרשימה ביותר רשמה חטיבת המוצרים האחרים של אפל, זו כוללת את מוצריה הלבישים (Apple Watch), אביזרים (מתאמים, כבלים וכמובן אוזניות, כולל Beats ו-AirPods) ואת מוצרי הבית החכם של החברה (HomePod). חטיבה זו הציגה הכנסות של כ-5.1 מיליארד דולר ברבעון הראשון, נתון המייצג צמיחה של כ-30% משנה לשנה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות