שלט רחוק LG C9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

משמאל: שלט רחוק LG C9 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

רווחי הטלוויזיות של LG נחתכו בחצי ברבעון השני של 2019

| יום שלישי, 30 ביולי 2019, 14:30 | כלכלי

חברת LG אלקטרוניקס פירסמה היום (ג’, 30.7) את דוחותיה הכספיים עבור הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני והציגה ירידה של 15.4% ברווח התפעולי עבור כלל חטיבות החברה, זאת בתיאום לדיווח המוקדם שלה בנושא שהגיע בתחילת החודש. כעת, עם פרסום התוצאות הכספיות באופן רשמי, אנו נחשפים לחטיבות החברה שהובילו את מגמת הצמצום ברווחיות, כשבראשן חטיבות הבידור הביתי (טלוויזיות) והמובייל.

חטיבת הבידור הביתי של החברה, המתמקדת במכירת הטלוויזיות של LG, הציגה ירידה חדה של 49.26% ברווחיות עם נתון של 205.6 מיליארד וון קוריאני (כ-174.1 מיליון דולר). בחברה מציינים כי הירידה ברווחיות הגיעה בעקבות השקעה עודפת בקידום המוצרים אל מול השנה הקודמת. במבט לאחור ניתן לראות כי מזה שלושה רבעונים ברצף הציגה חטיבה זו שחיקה ברווחים של כ-40% משנה לשנה.

בצד ההכנסות של החטיבה חלה ירידה גם כן, אם כי זו הסתכמה ב-4.5% בלבד, עם נתון הכנסות של 3.67 טריליון וון קוריאני (כ-3.1 מיליארד דולר), כשב-LG מציינים כי ירידה זו נובעת מצמצום באירועי ספורט משמעותיים בשווקי אירופה ואמריקה הלטינית, שליוו את הרבעון המקביל ב-2018.

הפסדים מצטברים במובייל

הפסדיה הצבורים של LG אלקטרוניקס מחטיבת המובייל ממשיכים לגדול, כשברבעון השני של השנה הציגה החברה הפסד תפעולי של 313 מיליארד וון קוריאני (כ-265 מיליון דולר). מדובר ברבעון ה-16 ברצף, הוציא רבעון ראשון ב-2017 בו הציגה החברה רווח תפעולי אפסי, בו מפסידה חטיבה זו.

סך ההכנסות של LG מחטיבת המובייל נאמד ב-1.61 טריליון וון קוריאני (כ-1.36 מיליארד דולר), נתון המהווה ירידה של 21.3% משנה לשנה. בחברה מציינים כי הירידה נובעת מהתחרות הגדולה שמספקות היצרניות הסיניות, המציעות את המכשירים שלהן במחירים נמוכים במיוחד.

אף השחיקה בהכנסות משנה לשנה, ההשקה של הדגמים החדשים במהלך הרבעון השני, בהם ה-LG G8, ה-LG V50 וה-LG X6 הובילה לעלייה של 6.8% אל מול נתוני הרבעון הראשון של השנה, אך עליה זו לא מנעה מהתנפחותו של ההפסד התפעולי ממכירת המכשירים ברבעון זה.

ב-LG מצפים כי ברבעון הנוכחי (3Q/19) יגדל הביקוש למסכי פרימיום (OLED ו-NanoCell) שהושקו לאחרונה גם בישראל וכן למסכים גדולים, כאשר בצד המובייל מצפה החברה לגידול במכירות מכשירי שוק ביניים יחד עם המשך מכירות לדגמים התומכים ברשתות הדור החמישי (5G) בשווקים תומכים, בהם השוק הביתי של החברה בדרום קוריאה.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות