אלו תאריכי ההשקה של iOS 13, iPadOS, watchOS 6 ו-macOS Catalina

מערכות ההפעלה iOS 13 ו-iPadOS מערכות ההפעלה iOS 13 ו-iPadOS (תמונה: Apple)

ההכרזה על מכשירי סדרת האייפון 11 כבר מאחורינו ולפנינו ההשקות לגרסאות החדשות של מערכות ההפעלה למכשיריה השונים של אפל. כידוע, אפל ביצעה השנה הפרדה בין מערכות ההפעלה לטאבלטי האייפד, שיגיעו עם מערכת ה-iPadOS, ובין מכשירי האייפון שיגיעו עם iOS 13, כשההשקות של השתיים הופרדו גם כן והעדכון לאייפדים יגיע מאוחר יותר מזה של דגמי האייפון ו-watchOS 6 המיועדת לשעוני ה-Apple Watch. אחרונה בתור תהיה macOS Catalina, שהעדכון שלה יגיע רק בחודש אוקטובר.

מתי יגיע העדכון ל-iOS 13

19 בספטמבר הוא התאריך בו תפתח אפל את הצוהר על עדכון מערכת ההפעלה בגרסתה החדשה למכשירי האייפון, כאשר יום לאחר מכן תפתח החברה את המכירה הרשמית שלה בארה”ב לדגמי סדרת האייפון 11 שיגיעו עם iOS 13 באופן מובנה. אפל נוהגת לשלוח את עדכוני מערכת ההפעלה בשעות הערב לפי שעון ישראל ונצפה לנוהג דומה גם השנה.

iOS 13 מביאה עימה מצב לילה (Dark Mode) חדש, שיפורים בזמן פתיחת אפליקציות, אפשרות להחלקה על המקלדת על מנת לכתוב מילים במהירות, אפליקציית קבצים חדשה שתאפשר שיתוף תיקיות עם שירות הענן iCloud Drive, מצב חדש במרכז הבקרה בשם Low Data mode, שיחסוך לכם בחבילת הגלישה, יחד עם האפשרות לבחור רשת Wi-Fi ללא צורך בגישה לאפליקציית ההגדרות ואפשרויות נוספות.

אילו דגמים יקבלו את העדכון ל-iOS 13?

לא כל המכשירים שתומכים כיום בגרסת iOS 12 יקבלו את העדכון לגרסה החדשה של מערכת ההפעלה. המכשירים שנמצאים מחוץ לתמונת העדכונים הם: iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPod 6th Gen.

הדגמים שיקבלו את העדכון ל-iOS 13 הם:

iPhone XsiPhone Xs Max
iPhone XRiPhone X
iPhone 8iPhone 8 Plus
iPhone 7iPhone 7 Plus
iPhone 6siPhone 6s Plus
iPhone SEiPod Touch דור שביעי
iPhone 11iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max

מתי יגיע העדכון ל-iPadOS

30 בספטמבר הוא התאריך בו תגיע הגרסה הראשונה של iPadOS למשתמשי האייפד, כאשר הגרסה הרשמית תהיה מקבילה לזו של iOS ותיקרא iPadOS 13. באופן לא מפתיע, גם ה-iPad 10.2 החדש שהוצג באירוע החברה מוקדם יותר השבוע יושק באופן רשמי ב-30 בספטמבר.

iPadOS תביא עימה את ההתאמות שרצינו לראות עבור האייפדים של אפל מזה שנים, בדגש על התאמת ממשק המערכת לעבודה וניצול של המסכים הגדולים. וידג’טים יהיו כעת חלק מאפשרויות המערכת, כאשר עבודה עם מחוות תהיה נוחה יותר ותמיכה לחלונות צפים וחלונות מפוצלים גם הם יופיעו בגרסה החדשה. לצד זאת מוסיפה החברה גם אפשרות לעבודה נוחה יותר עם קבצים המאוחסנים בענן ה-iCloud של החברה.

הדגמים שיקבלו את העדכון ל-iPadOS:

iPad Pro 12.9 inchiPad Pro 11 inch
iPad Pro 10.5 inchiPad Pro 9.7 inch
iPad 6th GeniPad 5th Gen
iPad Mini 5th GeniPad Mini 4
iPad Air 3rd GeniPad Air 2

מתי יגיע העדכון ל-macOS Catalina

אפל לא מסרה תאריך מדויק באשר לתחילת הפצתו של עדכון 10.15 למערכת ההפעלה שלה המיועדת עבור מחשבי המק, כאשר כרגע כל שאנו יודעים זה ש-macOS Catalina תגיע למחשבים מתישהו באוקטובר 2019.

Catalina תביא עימה אפשרויות חדשות כמו תגבור מערך האבטחה, אפשרות עבודה עם האייפד כמסך שני למחשב, הפרדה של חבילת התוכנות הקיימות ב-iTunes לאפליקציות עצמאיות (Apple Music, Podcasts, Apple TV), שיפורים לתוכנות קיימות כמו דפדפן ספארי ותוכנות התמונות ועוד.

חיבור ה-iPad Pro ל-macOS Catalina דרך Sidecar (מקור אפל)
חיבור ה-iPad Pro ל-macOS Catalina דרך Sidecar (מקור אפל)

מתי יגיע העדכון ל-watchOS 6

19 בספטמבר יהיה התאריך בו תשיק אפל את עדכון המערכת הבא עבור שעוני ה-Apple Watch שלה, יום לפני השקתו של דגם השעון החדש, Apple Watch Series 5, שהוצג באירוע שערכה מוקדם יותר השבוע.

מערכת ההפעלה watchOS 6 מביאה עימה עדכונים הנוגעים לתחום הבריאות של המשתמשים עם שמירה על הכושר הגופני, מעקב אחר המחזורים החודשיים לנשים והצגת עוצמת הרעש בסביבתנו על מנת שנוכל לדעת מתי עוצמה זו עשויה לפגוע בשמיעתנו לטווח הארוך. בגזרת הכושר, אפל תציג כמה זמן התאמנתם בכל יום, מה הוא קצב ההליכה שלכם, כמות הקלוריות ששרפתם והאם אתם צריכים לשנות משהו בתכנית הכושר שלכם. עדכון גדול נוסף הוא אפשרות להורדת אפליקציות ישירות מה-App Store לשעון מבלי שאלו יהיו תלויות בהורדה דרך האייפון.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים