ארגון ה-CTA מכריז על תקן ה-8K Ultra HD

טלוויזיית LG Signature OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי) טלוויזיית LG Signature OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ארגון ה-CTA (ר”ת Consumer Technology Association), המוכר יותר כארגון האחראי על תערוכות הטכנולוגיה CES ברחבי העולם, הכריז על תקן ה-8K Ultra High-Definition לטלוויזיות ה-8K, תקן חדש שנועד לבצע יישור קו בתעשיה ולספק לצרכנים מידע על תכונות של הטלוויזיה אותה הם רוכשים.

בעוד שרובנו עדיין מתרגלים לטלוויזיות ה-4K, ארגון ה-CTA והתעשייה כולה מסתכלים אל העתיד ואל טלוויזיות ה-8K שצפויות להפוך לנפוצות יותר בשנים הקרובות, כאשר כבר בכנס IFA 2019 האחרון שנערך בברלין אפשר היה לראות הדגמה של טלוויזיות 8K על ידי סמסונג ו-LG.

על מנת לקבל את תו התקן החדש של CTA יצרני הטלוויזיות ידרשו להציע טלוויזיות הכוללת את המאפיינים המינמליים הבאים:

  • רזולוציה של 7680×4320 לפחות.
  • תמיכה בהצגת תוכן ב-24, 30 ו-60 פריימים בשניה.
  • איכות צבע של 10 ביט.
  • תמיכה ב-HDR.
  • תמיכה בהעלאת רזולוציה (upscaling) ל-8K של תוכן שאיננו 8K במקור.
  • עמידה בתקן HDCP v2.2 או מקביל לו.
לוגו 8K Ultra HD (מקור CTA)

יצרני טלוויזיות יוכלו להשתמש בלוגו החדש של CTA החל מה-1 בינואר, 2020.

למרות שניתן לחשוב כי רחוק היום בו כולנו נשתמש בטלוויזיות 8K היות ואפילו טלוויזיות 4K עדיין אינן ברירת המחדל כיום, צריך לזכור כי עם התפתחות הטכנולוגיה וירידת המחיר של טלוויזיות ה-8K הן צפויות להפוך לנפוצות הרבה יותר בדומה לנעשה כיום בתחום ה-4K שצמח במהירות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים