גוגל מפרסמת את רשימת היצרניות שיעדכנו את מכשיריהן לאנדרואיד 10 עד סוף השנה

אנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במסמך שפרסמה גוגל דרך בלוג המפתחים של אנדרואיד, ציינה החברה אלו יצרניות הבטיחו לעדכן את מכשיריהן לאנדרואיד 10 עד סוף השנה, מי כבר הספיקו לעשות זאת ומי נמצאות באמצע התהליך. בנוסף לכך, גוגל מראה כי Project Treble המעניק לאנדרואיד מבנה מודולרי יותר החל להראות את תוצאותיו המשמעותיות מאז התחלתו עם אנדרואיד 8 אוראו.

כדוגמה לכך, לפני הכרזתה על אנדרואיד 9 במסגרת קוד פתוח, בסוף יולי 2018, גוגל פרסמה כי מערכת ההפעלה אנדרואיד 8 אוראו מתפרסת על 8.9 אחוזים מכלל המשתמשים באנדרואיד, זאת לעומת אוגוסט 2019, לפני הכרזתה של החברה על אנדרואיד 10, כשאנדרואיד 9 מתפרסת על 22.6 אחוזים מכלל המשתמשים באנדרואיד. קפיצה עצומה של 13.7 אחוזים שנגמרה ברובה עקב התחלת הפרויקט החדשני.

במספרים ממשיים, הדבר מתבטא בכך שכ-400 ימים לאחר השקתה של אנדרואיד 8 אוראו, המערכת הזו רצה על כ-300 מיליון מכשירים ברחבי העולם לעומת אנדרואיד 9 פאי שלאחר אותה תקופת זמן כבר רצה על כ-700 מיליון מכשירים. עם הפצתה של מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 וההמשך של פרויקט Treble, גוגל מצפה לתהליך מהיר אף יותר באימוץ מערכת ההפעלה החדשה במגוון מכשירים.

Android 8 VS 9 Adoption Rate (תמונה: Android Developers)
Android 8 VS 9 Adoption Rate (תמונה: Android Developers)

כבר השנה חברות כמו שיאומי ו-Essential שחררו את מערכת ההפעלה אנדרואיד 10 לחלק ממכשיריהן כבר ביום בו היא הוכרזה, כשבאותו יום גם חברת וואן פלוס פתחה את תוכנית הבטא שלה. לאחרונה דיווחנו כי גם חברת HMD Global החלה להפיץ את גרסת המערכת האחרונה לדגם הנוקיה 8.1, כשחברות כמו סמסונג, LG, ASUS, מוטורולה, Oppo, Vivo, Realme, Sharp ועוד הבטיחו להפיץ גם הן את אנדרואיד 10 לחלק ממכשיריהן עד סוף השנה הנוכחית.

גם מכשירים שמגיעים עם אנדרואיד 10 היישר מהקופסה כבר ראינו, כשוואן פלוס הכריזה על ה-OnePlus 7T שהגיע איתה היישר אל המשתמשים וכשסמסונג הפיצה עדכון מהיר במיוחד לדגמי ה-S10 וה-Note 10 לקבלת העדכון במסגרת תוכנית הבטא הפתוחה שלה. דגמי ה-Galaxy S10 החלו לקבל את עדכון הבטא האחרון של אנדרואיד 10 ואת ממשק המשתמש One UI 2 כבר לפני כשבועיים, כשאת הגרסה הסופית צפויים המשתמשים לקבל עוד לפני סוף השנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים