סוני מפיצה טיזר לקראת ההכרזה על חיישן הצילום IMX686

שלט סוני צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

חיישני צילום הפכו לאחד מהמוקדים העיקריים בסמארטפונים שלנו ואחת מהשחקניות הגדולות ביותר בתחום זה היא סוני, אשר חיישני הצילום שלה נפוצים ברבים מהטלפונים בעולם, בין אם מי שרוכשים את הטלפונים יודעים זאת או לא. אחד מהחיישנים הפופולריים של החברה מאז השנה שעברה היה ה-IMX586, זה הביא עימו רזולוציה גבוהה של 48 מגה-פיקסל שהפכה כמעט שכיחה בטלפונים מאז הוצג לראשונה ביולי 2018. כעת, רומזת סוני על דור ההמשך לחיישן זה בטיזרים שהחלה להפיץ.

חיישן ה-IMX686 נחשף בטיזר שהפיצה החברה דרך חשבון ה-Weibo שלה בסין, זאת לצד מספר תמונות שצולמו בעזרת החיישן החדש. החברה לא חשפה פרטים טכניים אודות החיישן, אלו ודאי יגיעו בהמשך ועם חשיפתו הרשמית, כאשר התמונות ששיתפה אינן מגיעות באיכות המלאה ולא מאפשרות לנו לדעת מה תהיה רזולוציית הצילום שתתאפשר באמצעותו.

את חיישן ה-IMX586 הנוכחי שלה ציידה החברה ב-48 מגה-פיקסלים, אותם היא מאגדת לתמונות בגודל 12 מגה-פיקסל לאחר עיבוד המאחד 4 פיקסלים ל-1 באמצעות טכנולוגיית ה-Pixel Bining לשם קבלת תוצאה סופית טובה יותר לצד שיפור משמעותי בצילומים המתבצעים בתאורה נמוכה על ידי שימוש בטכנולוגיות צילום נוספות. חיישן ה-IMX686 העתידי של החברה צפוי להציע רזולוציה גבוהה אף יותר שעשויה להגיע עד 64 מגה-פיקסל.

גודל החיישן יהיה חלק משמעותי עבור ה-IMX686, כאשר בדגם ה-IMX586 שילבה סוני חיישן בגודל 1/2 אינץ’, שנתפס כיום כקטן בהשוואה לחיישן ה-ISOCELL Bright HMX של סמסונג, אשר מגיע ברזולוציית 108 מגה-פיקסל ובגודל 1/1.33 אינץ’. ניתן לצפות כי סוני תנסה להציג תחרות לסמסונג בכל הנוגע לגודל החיישן, אם כי אין זה בטוח שנראה חיישן בגודל 1/1.33 שיתחרה בחיישן ה-108 מגה-פיקסל של סמסונג. ייתכן כי סוני תבחר להתחרות דווקא בחיישן ה-Samsung Bright GW1 שמציע רזולוציית 64 מגה-פיקסל ומגיע בגודל של 1/1.7 אינץ’.

חיישן הצילום החדש של סוני צפוי להגיע אל השוק במהלך 2020 וכעת נותר לנו רק לחכות להכרזה הרשמית כדי ללמוד את כל הפרטים אודותיו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים