שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי

סלקום מציגה הפסד נקי ברבעון השלישי לצד תחילת יישום תכנית ההבראה החדשה

חברת סלקום פירסמה היום (ד', 27.11) את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השלישי של השנה וחשפה עליה בהכנסות לצד שחיקה ברווח התפעולי כשהיא מסכמת את הרבעון עם הפסד נקי של 2 מיליון שקלים בעוד היא החלה במימוש תכנית הבראה אשר במסגרתה תנסה לחזור לרווחיות.

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, ציין עם פרסום הדוחות: "אנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של מהלכים מקיפים ועמוקים ליישום תכנית ההבראה עליה הודענו ברבעון זה. מטרת הצעדים: חיזוק מאזן החברה והשבת החברה לרווחיות לנוכח המשך התחרות העזה בשוק התקשורת הישראלי וההשקעות העתידיות להן נדרשת החברה."

נזכיר כי תכנית ההבראה אותה חשפה סלקום בספטמבר 2019 כוללת צמצום הוצאות בהיקף של 150 מיליון שקלים, בו גם פיטורי עובדים המוערכים בכמה מאות, צמצום היקפי ההשקעה של החברה בכ-150-200 מיליון שקלים לרמה של בין 450-500 מיליון שקלים בשנה וגיוס הון של כ-400 מיליון שקלים לפני תום 2019.

סך הכנסותיה של סלקום בתום הרבעון השלישי נמדדו ב-938 מיליוני שקלים, עליה קלה של 3.1% משנה לשנה, רובה מגיעה מצד המגזר הנייד, בו רשמה הכנסות של 611 מיליוני שקלים מול 589 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה מציוד הציגו עליה מרשימה יותר של 10.6% משנה לשנה והסתכמו ב-219 מיליוני שקלים, כאשר גם כאן היה המגזר הנייד אחראי על העליה הגדולה עם צמיחה מהכנסות של 146 מיליוני שקלים ברבעון השלישי של 2018 ל-172 מיליון ברבעון השלישי של 2019.

אף העליה בסעיפי ההכנסות, הרווח התפעולי של סלקום הצטמצם ב-20% משנה לשנה עם נתון מסכם של 32 מיליוני שקלים בתום הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, כאשר את הרבעון סיימה החברה עם הפסד נקי של 2 מיליוני שקלים (מול רווח של מיליון שנה קודם לכן).

מנהל הכספים הראשי של החברה, שלומי פרילינג, ציין כי במהלך הרבעון השלימה סלקום את מכירת תשתית הסיבים שלה בשכונות מגורים לחברת IBC, תוך שהיא מעניקה הלוואות בעלים ל-IBC על סך מצטבר של 154 מיליוני שקלי וקיבלה תמורת מכירת הסיבים סכום של 181 מיליוני שקלים. בתוך כך, הזכיר ניר שטרן כי נכון לתום הרבעון השלישי, למעלה מ-300 אלף משקי בית כבר חוברו לתשתית הסיבים של החברה.

מספר מנויי הסלולר של סלקום גדל במעט בהשוואה לרבעון השני של השנה עם נתון של 2.767 מיליון מנויים, אך בראייה שנתית מדובר בירידה של 2.1% אל מול נתוני הרבעון השלישי ב-2018, אז עמדה מצבת המנויים של החברה על 2.825 מיליון. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי (ARPU) הסתכמה ב-53.2 שקלים בתום הרבעון השלישי, עליה של 1.3% משנה לשנה, כאשר אל מול נתוני הרבעון השני של 2019 מדובר בעליה מנתון של 51.9 שקלים המשקף צמיחה של כ-3%.

מספר מנויי הטלוויזיה סלקום tv המשיך לצמוח גם ברבעון השלישי, אשר בתומו מדווחת החברה על 247 אלף מנויים. מדובר בהמשך גידול דו-ספרתי משנה לשנה שמסתכם ב-19.9% אל מול הרבעון המקביל ב-2018, כאשר מדובר בגידול של כ-8,000 מנויים חדשים שנוספו מאז הרבעון השני של השנה הנוכחית.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות