גאדג’טי מסקר: Redmi Note 8 Pro – הכי משתלם

Redmi Note 8 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Redmi Note 8 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סדרת ה-Redmi Note של שיאומי הייתה מאז ומתמיד, או לפחות מאז ה-Note 4, לאחת מהסדרות האהובות והפופולריות. הסדרה מציעה חבילה משתלמת במיוחד המשלבת בין מפרט טכני חזק ופיצ’רים מתקדמים ובין מחיר נגיש מאוד שהופך את ההחלטה ברכישת דגמים אלו לכזו שלא דורשת מחשבה רבה.

עם ה-Redmi Note 8 Pro צעדה החברה עוד צעד קדימה והיא מציעה כעת גם דגש גדול יותר על צד הצילום. לקחנו את הדגם החדש לסקירה כדי להבין עד כמה משתלם הוא בדיוק, האם מצלמה של 64 מגה-פיקסל באמת מספקת את הסחורה והאם פלטפורמת העיבוד החדשה של MediaTek עומדת במשימות קלות ככבדות בשימושים היום יומיים ומעבר להם.

חבילה עשירה, פשרות קטנות

במחיר שנע סביב כ-1,000 שקלים אפשר לקבל היום לא מעט וה-Redmi Note 8 Pro הוא הוכחה טובה מאוד לכך. המסך שלו מגיע בגודל של 6.5 אינץ’, מציע רזולוציה של +Full HD ואף ששיאומי הסתפקה בתצוגת IPS LCD ולא בפאנל תצוגה מסוג AMOLED, המסך עדיין מצליח להציג איכות מרשימה למדי עם בהירות גבוהה וניגודיות מספקת וגם זוכה לציפוי זכוכית המגן Gorilla Glass 5 להגנה נוספת.

קורא טביעות בתוך המסך לא תמצאו כאן, את זה משאירה שיאומי בגב המכשיר ואולי טוב שכך. קוראי טביעות האצבע הביומטריים בתצורתם הקלאסית עדיין זריזים ומדוייקים בהרבה בהשוואה לאלו המשולבים מתחת לפאנל התצוגה, אך שאנו רואים שיפורים בתחום ממכשיר למכשיר.

Redmi Note 8 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Redmi Note 8 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המבנה של הרדמי נוט 8 פרו די גדול, מעט כבד ולא הכי נוח לאחיזה. זה לא שונה מרבים מהטלפונים הקיימים כיום בשוק, המשתמשים במסכים גדולים ומגיעים במידות תואמות, אבל הייתי מעדיף תצוגה קטנה יותר אם זה יתורגם למכשיר נוח יותר לאחיזה. מכשירים בעלי מימדים דומים, אפילו מטעם שיאומי עצמה, כבר מגיעים גם עם סוללות בקיבולות גבוהות יותר, כך שגם הקטנה של המכשיר לא צפויה לפגוע בחיי הסוללה הארוכים שלו – אשאיר כרגע את השאיפה לדגם בעל מימדים קטנים יותר לשנה הבאה.

ואולי דווקא המימדים הגדולים הם אלו שמאפשרים לשיאומי להמשיך לשלב כלי שכבר לא רואים היום יותר מידי בטלפונים, כמו חיישן אינפרה אדום וחיבור אוזניות 3.5 מ”מ, שבמקרה הזה הוא תוסף שימוש למדי, שכן הרמקול המובנה חלש ממה שהיינו מצפים לראות כיום בסמארטפון ואיכותו גם היא לא מרשימה במיוחד.

מי שהצליחה להפתיע לטובה היא פלטפורמת העיבוד החדשה של חברת מדיה-טק ששולבה במכשיר. ישנה מעט סטיגמה שדבקה לשבביה של מדיה-טק על סמך ביצועי העבר, אך שבבי החברה השתפרו פלאים בשנים האחרונות והבחירה של שיאומי ב-Helio G90T במקרה של ה-Redmi Note 8 Pro לא נראית כמקרית.

מערכת השבבים עומדת מול ה-Snapdragon 730G של קוואלקום ומיועדת לספק ביצועים גבוהים יותר עבור קהל הנוהג לשחק במשחקים, והיא עומדת במשימה הזו היטב, שכגם לא הצלחתי להבחין כמעט בהתחממות של המכשיר בזמן משחקים. לא רק זאת, שגם ה-G90T חסכונית למדי בחשמל עם 6 ליבות Cortex-A55, מה שתורם גם לחיי סוללה מרשימים.

יום עבודה שלם היה קל להשגה עם סוללת ה-4500mAh ששילבה שיאומי בטלפון, וגם יותר מזה, אך קחו בחשבון שטעינת המכשיר, אף התמיכה בטעינה מהירה, עדיין אורכת זמן של קרוב לשעתיים. בעזרת המטען המהיר תוכלו להגיע לכ-36% מהסוללה תוך חצי שעה, במידת הצורך להזרקת אנרגיה מהירה.

באמת צריך 4 מצלמות, שיאומי?

מערך הצילום שמגיע עם ה-Redmi Note 8 Pro כולל 4 חיישנים, אלו מאפשרים צילום תמונות בזווית רחבה, צילום תמונות מאקרו, מדידת עומק וכמובן – הפקת תמונות ברזולוציה גבוהה של 64 מגה-פיקסל עם חיישן ה-Bright GW1 של סמסונג.

התחושה שלי לאחר שימוש במכשיר היא שהתוספת של כל החיישנים הללו מגיעה יותר כדי לנקר עיניים מאשר להיות כלי בר ערך. כן, זה נחמד לצלם תמונות בזווית רחבה, אבל כשהאיכות של התמונות הללו לא ממש גבוהה זה מעט מאכזב, בעיקר אם השתמשתם לעדשה הרחבה כדי לתפוס תמונה בזווית רחבה בהזדמנות שלא תחזור ותגלו בסוף שמקסימום על מסך הטלפון היא תיראה כמו שצריך, אך לא מעבר לזאת.

צילום בזווית רחבה (צילום: רונן מנדזיצקי)

המצלמה הראשית, לעומת זאת, מרשימה מאוד והופכת את מערך הצילום בטלפון לכזה ששווה הרבה יותר מהמחיר שלו. הצילומים באור יום נראים מצויין ובתוספת מצב ה-AI הניתן להפעלה דרך תפריטי אפליקציית המצלמה ניתן לקבל הדגשות טובות יותר לצבעים בתמונה, ולא באופן מוגזם מידי.

צילום: רונן מנדזיצקי

צילומי לילה מרשימים פחות, אך גם כאן כניסתו של מצב ה-AI לפעולה תורמת רבות ומפיקה הרבה יותר אור באיזורים החשוכים, כאשר מצב הלילה הייעודי באפליקציית המצלמה יתרום באזור זה אף יותר. זה מגיע יחד עם גרעיניות רבה באיזורים מסויימים בתמונה, אך התאורה הנוספת בהחלט מוסיפה המון לתוצאה הסופית.

צילום בלילה (צילום: רונן מנדזיצקי)
צילום בלילה עם AI (צילום: רונן מנדזיצקי)
צילום במצב לילה ייעודי (צילום: רונן מנדזיצקי)
צילום בתאורה נמוכה (צילום: רונן מנדזיצקי)

במצב הסלפי התמונות המתקבלות עשירות למדי בפרטים הודות לחיישן ה-20 מגה-פיקסל ובמצב הפורטרט ישנה הפרדה טובה מול הרקע של המצולם.

השורה התחתונה

במחיר של כ-1,000 שקלים בו מוצע ה-Redmi Note 8 Pro בישראל מדובר באחת מהתוצאות המרשימות יותר שסיפקה שיאומי בצד התמורה למחיר. חיי הסוללה הארוכים לצד הביצועים המרשימים, המסך הבהיר והגדול והמצלמה הראשית המצויינת מספקים תמורה הרבה מעבר להולמת למחיר שלו.

הייתי שמח לשילוב של חיישן לביצוע זום אופטי במקום חיישן מאקרו, לרמקול טוב יותר וטעינה מהירה יותר, אך קשה מאוד לבקר את החברה על ויתורים מסוימים כדי להציג בפנינו מכשיר במחיר כזה.

מחיר: 1,199 שקלים (יבואן רשמי המילטון, שנתיים אחריות)

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
8.3
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה
  • מחיר
  • מסך
  • ביצועים
  • שקע אוזניות
מה פחות אהבנו
  • רמקול מונו לא הכי חזק
  • ריבוי מיותר במצלמות
  • צילום בזווית רחבה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1199 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-820 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים