קוואלקום חושפת מפרט טכני מלא ל-Snapdragon 865

Snapdragon 865 (תמונה: Qualcomm) Snapdragon 865 (תמונה: Qualcomm)

לאחר מספר טיזרים שהופיעו בימים האחרונים, קוואלקום חושפת כעת באופן רשמי את כל הפרטים אודות פלטפורמת העיבוד החדשה שלה, Snapdragon 865 5G, המיוצרת בתהליך 7nm ותעשה דרכה למכשירי דגל של לא מעט חברות במהלך 2020. כבר במעמד ההכרזה הודיעו מספר חברות שילובה של הפלטפורמה במכשירי הדגל שלהן, בהם נמצא את ה-Xiaomi Mi 10 וה-Meizu 17, כאשר אליהם צפויים להצטרף גם דגמי ה-Galaxy S11 של סמסונג וה-OnePlus 8.

את הדגש העיקרי עם הפלטפורמה החדשה שמה קוואלקום על מודם ה-5G החדש מדגם Snapdragon X55, זה מציע תמיכה במהירות הורדה מירבית של 7.5 גיגה-ביט בשנייה, אם כי עבורנו בישראל הדבר משמעותי מעט פחות, שכן מכרז התדרים לדור החמישי עליו הכריז משרד התקשורת ביולי האחרון עדיין לא הסתיים ולא נראה כי מי מהחברות בשוק הישראלי יצליחו לעמוד בשאיפות של המשרד להשקה ראשונית עוד ב-2020. כך או כך, מראש ציפו במשרד התקשורת כי ההשקה הרחבה של הרשת החדשה תתקיים רק אחרי 2023.

בצד העיבוד נמצא ב-Snapdragon 865 מעבד בעל 8 ליבות Kryo 585 בפיתוח החברה, אלו ירוצו בתדר מירבי של 2.84GHz ויספקו, על פי קוואלקום, שיפור של עד 25% בביצועים וצריכת החשמל על פני הדור הקודם, כאשר בצד הגרפי נמצא את מעבד ה-Adreno 650 החדש עימו מכוונת החברה לגיימרים עם תמיכה במשחקים בהפרדה גבוהה +HDR10 וב-Dolby Vision ו-HLG. גם כאן מבטיחה החברה שיפור של עד 25% בביצועים. לצד המעבדים הללו ימוקם מעבד האינטליגנציה המלאכותית (AI) שישולב במערכת השבבים החדשה יוכל לבצע עד 15 טריליון פעולות בשנייה ויספק ביצועים של עד פי 2 בהשוואה לדור הקודם וחיסכון של עד 35% בצריכת החשמל.

Snapdragon 865 (תמונה: Qualcomm)
Snapdragon 865 (תמונה: Qualcomm)

מערכת השבבים החדשה מספקת תמיכה במסכי 4K בקצב רענון של עד 60 הרץ ומספקת קפיצת מדרגה נוספת עבור מסכי Quad HD, אלו תומכים בקצב רענון גבוה הרבה יותר שמגיע עד 144 הרץ, עובדה שעשויות יצרניות הטלפונים לנצל בדגמי הגיימינג שיציגו במהלך השנה הקרובה.

בצד הצילום נראה תמיכה במצלמה בודדת ברזולוציית 64 מגה-פיקסל ותמיכה בזוג מצלמות 25 מגה-פיקסל, אם כי כבר הספקנו ללמוד שיצרניות הטלפונים כבר מסוגלות לשלב הרבה מעבר לכך במכשיריהן. צילום הוידאו תומך ב-4K HDR עד ל-120 פריימים בשנייה וב-8K ב-30 פריימים בשנייה וכן בהסרטה בהילוך איטי של 960 פריימים בשנייה. פורמטי הסרטת הוידאו +HDR10 וכן HLG ו-Dolby Vision נתמכים גם כן.

הפלטפורמה החדשה תתמוך גם בטכנולוגיות הטעינה המהירה של החברה עד +Quick Charge 4 דרך חיבור USB-C 3.1, בשבבי זיכרון LPDDR5 ו-LPDDR4x בנפחים של עד 16 גיגה-בייט, בבלוטות’ 5.1 וב-WiFi 6.

את המכשירים הראשונים שישלבו את הפלטפורמה החדשה מציינת קוואלקום כי נראה כבר ברבעון הראשון של 2020.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים