הוכרז: Qualcomm Snapdragon X60 – מודם 5G הראשון בייצור 5nm

קוואלקום (Qualcomm), אחת מיצרניות השבבים המובילות בעולם, הכריזה על מודם ה-Snapdragon X60 5G, הדור השלישי בסדרת המודמים תומכי רשת 5G של החברה שיגיע לראשונה בייצור 5nm, כשהוא מאפשר אגריגציה של רשתות TDD ו-FDD בדור החמישי בתחום התת 6GHz ו-mmWave, עם מהירות הורדה של עד 7.5Gbps והעלאה של 3Gbps בדור החמישי.

קוואלקום בונה על ההצלחה של מודמי ה-Snapdragon X55 ו-Snapdragon X50 הקודמים של החברה, כאשר רשתות הדור החמישי הופכות לנפוצות יותר ברחבי העולם, עם שימוש בתחום תדרי התת 6GHz במדינות השונות וצפי הרחבת השימוש בדור החמישי לקראת סוף 2020, יחד עם תוספת השימוש בתחום ה-mmWave. בישראל הדור החמישי (5G) עדיין איננו קיים כיום ונמצא בתהליכים במשרד התקשורת.

מודם ה-Snapdragon X60 ישתמש בטכנולוגיית ה-5G NR בספקטרום ה-mmWave ותת 6GHz, ויציע אגריגרציה מלאה בתקני ה-TDD ו-FDD ובטכנולוגיית ה-DSS (ר”ת Dynamic Spectrum Sharing). בנוסף, יציע המודם תמיכה ברשתות סלולר מדורות 4G, 3G ו-2G בעבור תאימות מירבית לחברות הסלולר השונות ברחבי העולם. ה-X60 יתמוך בטכנולוגיית ה-VoNR (ר”ת 5G Voice-over-NR), המקבילה לטכנולוגיית ה-VoLTE לשיחות קוליות על גבי רשת הדור הרביעי (LTE).

מודם Snapdragon X60 5G (מקור Qualcomm)

מודם ה-X60 החדש של קוואלקום יגע יחד עם מודול אנטנה חדש מדגם QTM535, שיהיה גרסה משודרגת וצרה יותר של אנטנטת ה-QTM525 שהוצגה עם מודם ה-X55, מה שיאפשר לאנטנה להשתמש בפחות מקום במכשירי הסלולר.

קוואלקום צפויה לשלוח דוגמאות ראשונות של ה-Snapdragon X60 ו-QTM535 ליצרנים במהלך הרבעון הראשון של 2020, עם צפי לשימוש ראשון במכשירי פרימיום בתחילת 2021.

אף שיקח זמן רב עד שנזכה לראות את רשתות הדור החמישי בישראל, ההתפתחות ברחבי העולם מאפשרת לנו הצצה אל העתיד הסלולרי עם מהירויות העברת נתונים עצומות שיאפשרו חוויית שימוש משופרת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים